westcosta
|
 |
« på: april 02, 2013, 22:46:32 pm » |
|
Har kjøpt en underlig motor (1800 AP) Det ser ut som vanlige topper fra boble. Normalt er det crossflow på T4..? Noen som vet hva dette er uten og pelle det i stykker..?
|
|
|
Loggført
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #1 på: april 02, 2013, 23:00:15 pm » |
|
Ser også ut som andre toppdeksler enn T1???
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #2 på: april 02, 2013, 23:04:50 pm » |
|
dette er vel en 1600 motor for bay type 1 motor ser det er 215 mm svinghjul på den en vel kansje en bastart  type 4 har AT og AN motor som er 1800 dette er ikke en type 4 motor
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #4 på: april 02, 2013, 23:12:24 pm » |
|
dette er vel en 1600 motor for bay type 1 motor ser det er 215 mm svinghjul på den en vel kansje en bastart  type 4 har AT og AN motor som er 1800 dette er ikke en type 4 motor Følger vi denne linken (under type 2) Står AP oppført som 1800 http://www.thesamba.com/vw/archives/info/engine_letters.php
|
|
|
Loggført
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #5 på: april 02, 2013, 23:20:52 pm » |
|
Hei se om det er oljefilter som på Wasserbokser på motoren?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #6 på: april 02, 2013, 23:25:14 pm » |
|
Dette er er tydelig vis en skjelden sak..  Etter og ha lest artikkelen om ct-cz blei dette riktig så spennende..  Krysning mellom T1 T4 og WBX.. 
|
|
|
Loggført
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #7 på: april 02, 2013, 23:28:21 pm » |
|
Litt dårlige bilder. Men sjekk bilde 3 Varmeboksene har forvarming til gasser.
|
|
|
Loggført
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
    
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg
SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
 |
« Svar #8 på: april 02, 2013, 23:32:55 pm » |
|
1600 motor til T25 (79-83) en motor type Møller ikke tok in til norge
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #9 på: april 02, 2013, 23:38:12 pm » |
|
Ser ut som den har Type3 innsug...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #10 på: april 02, 2013, 23:59:13 pm » |
|
Ett par bilder til..  Code Size Layout Fuel kW HP Application From To AP 1800 F4 P 51 68 Type 2 1973 1975 Og en komplett link over alle koder: http://www.clubvw.org.au/vwenginesBlir spennende i morgen og ta en titt under.. 
|
|
« Siste redigering: april 03, 2013, 00:45:55 am av westcosta »
|
Loggført
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #11 på: april 03, 2013, 18:21:19 pm » |
|
Hei se om det er oljefilter som på Wasserbokser på motoren?
Det sitter ett filter i ca. 45 graders vinkel.. Første bilde av AP Andre av DJ Tredje av CU ?
|
|
|
Loggført
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #12 på: april 03, 2013, 19:54:47 pm » |
|
har en veldig lik sånn dynamo liggende. som jeg ble fortalt at blei tatt ut av en T4. men den dynamo er ikke lik min T4cj i hvertfall.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #13 på: april 03, 2013, 19:55:34 pm » |
|
Hei flere overasklser vil du se når du åpner motoren!!! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #14 på: april 03, 2013, 20:59:35 pm » |
|
har en veldig lik sånn dynamo liggende. som jeg ble fortalt at blei tatt ut av en T4. men den dynamo er ikke lik min T4cj i hvertfall.
Siste generasjon t4 har denne dynamo. Måtte fjerne den vifta på dynamoen for og få plass.
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #15 på: april 03, 2013, 21:01:41 pm » |
|
Hei flere overasklser vil du se når du åpner motoren!!!  Og er det t1 med hydrauliske løftere.. ? Custom oljekjøler.. ?  Er det noen som har skrudd på lignende? "Dewil" hadde vel beste tipset så langt.
|
|
« Siste redigering: april 03, 2013, 21:04:48 pm av westcosta »
|
Loggført
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
sleggemekk
Medlem
  
Innlegg: 125
Bosted: Båstad, Østfold
|
 |
« Svar #16 på: april 03, 2013, 21:42:43 pm » |
|
1600 motor til T25 (79-83) en motor type Møller ikke tok in til norge
holder en knapp på unnebergs innlegg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #17 på: april 03, 2013, 22:44:35 pm » |
|
1600 motor til T25 (79-83) en motor type Møller ikke tok in til norge
holder en knapp på unnebergs innlegg Begynner og tro det er en 1600 "bastard" Fant en 11 år gammel salgstråd.. http://www.volkszone.co.uk/VZi/showthread.php?p=8867551#post8867551Tydelig vis skal den ha alu.hus og crossflow.. Motor koden er sikkert forandret av en "hestehandler" for og få solgt bilen...  Slik kan det gå når en handler på finn.no. Flott bilde, var sikker på dette var siste generasjon T4 motor 79-83.. Men ingen ting og og le av, det blei ei god historie av dette også..  Første generasjon "åksyboxer""  Hadde litt planer for denne, men no er det "Ming vasen" i samlinga..
|
|
« Siste redigering: april 03, 2013, 22:48:48 pm av westcosta »
|
Loggført
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #18 på: april 04, 2013, 00:40:22 am » |
|
Måtte en siste tur opp på verkstedet og sjekke for og bevare natte søvnen..  Ganske riktig, "hestehandler" trikset.. Forøvrig er topper merket "Mexico" og garantert T1.. 
|
|
|
Loggført
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
|