€-_Albert_-€
Supermedlem
    
Innlegg: 765
Bosted: Fredrikstad
Stort større størst :)
|
 |
« på: april 30, 2013, 11:40:04 am » |
|
Sliter med fusking og at motor går veldig tungt (1500motor) Frisk som faen på turtallet når bilen står i fri, så fort den får belasning, så skjer det nada. Er som den skulle trekke 100tømmerstokker etter seg. Samt at den skyter og fusker litt.
Har justert stiften i fordelern og den er nå på 0.40. Dette hjalp litt på fuskingen,men bilen går jævlig tungt og tregt når den kjører i gir. Plugg ledningene står i riktig rekke følge og pluggene er ikke gamle.
Noen som har noen ider?
|
|
« Siste redigering: april 30, 2013, 16:18:26 pm av €-_Albert_-€ »
|
Loggført
|
Fredrik Larsen
|
|
|
BP 73
Supermedlem
    
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand
|
 |
« Svar #1 på: april 30, 2013, 11:47:58 am » |
|
får for lite bensin.
|
|
|
Loggført
|
69 vespa 50s 72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680 73 1303 s med 1835 71 notchback 2l type 4 78 singelkabiner pick up 2l type 4 70 mod 1300 kjørbar motortestbenk 11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion 04 Caddy 1,9 105hk tdi hentebil 09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager. tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
|
|
|
Andersen VW56
Supermedlem
    
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold
Min urestaurerte 66 1300
|
 |
« Svar #2 på: april 30, 2013, 11:56:48 am » |
|
Holder med det BP73 sier men kan hende vacumklokka på fordeleren ikke fungerer som den skall heller.
|
|
|
Loggført
|
Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert 1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine) 1966 VW 1300 boble, sjøblå. 1965 Fiat 1100D beige. 1972 Simca 1100 LS, turkis. 1973 Simca 1100 LS, Rød. 1971 Daf 55, brun 1973 Lada 1500S beige 1983 Mazda 323 automatic lysblå.
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #3 på: april 30, 2013, 12:09:10 pm » |
|
Holder med det BP73 sier men kan hende vacumklokka på fordeleren ikke fungerer som den skall heller.
BP har rett. Bytt alle slanger, sjekk at tanken er ren, sjekk at pumpa leverer - by Søk på forumet...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
€-_Albert_-€
Supermedlem
    
Innlegg: 765
Bosted: Fredrikstad
Stort større størst :)
|
 |
« Svar #4 på: april 30, 2013, 12:15:01 pm » |
|
Ok, da skal jeg bytte alt i kveld, så får vi se om noe hjelper, funker ikke det, hiver jeg hele 1500motorn ut og smeller i 1300motorn igjen, da denne gikk mye bedre.
|
|
|
Loggført
|
Fredrik Larsen
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #5 på: april 30, 2013, 12:59:03 pm » |
|
Ventilene er nyjustert? All forvarming og kjøleblikk er på plass? Forgasseren er riktig justert?
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
T2man
Supermedlem
    
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
 |
« Svar #6 på: april 30, 2013, 13:34:50 pm » |
|
Årsakene til slike problemer kan være mange. En ting jeg tror mange ikke sjekker er vektene nede i fordeleren som trekker frem tenningspunktet sammen med vakumklokka. Disse vektene kan sette seg hvis man ikke drypper litt olje på filten i fordelerakselen under rotoren.
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
€-_Albert_-€
Supermedlem
    
Innlegg: 765
Bosted: Fredrikstad
Stort større størst :)
|
 |
« Svar #7 på: april 30, 2013, 13:50:23 pm » |
|
Jeg får demontere og bytte litt forskjellig i kveld og gå over litt her og der, så får vi se hva som skjer. Håper bare å få faen skapet til å gå bra, slik at jeg kommer til Ski 5mai 
|
|
|
Loggført
|
Fredrik Larsen
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #8 på: april 30, 2013, 13:53:34 pm » |
|
Skal vi se... Mitt første tips er at du har altfor store hjul. Store hjul suger effekt. Det kan forklare hvorfor motoren er frisk som fan i fri men dau ved belastning. Mitt neste tips er at du sjekker Putte tråden. Der kan du lese side opp og side ned med tips om en motor som har samme symptomer, frisk som fan uten belastning. Med et smil -  BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
€-_Albert_-€
Supermedlem
    
Innlegg: 765
Bosted: Fredrikstad
Stort større størst :)
|
 |
« Svar #9 på: april 30, 2013, 14:29:22 pm » |
|
Haha, hjula har nok ingen betydning her, da bilen gikk mye rasker føre justering av stift. men da fusket den ved høyt turtall
|
|
|
Loggført
|
Fredrik Larsen
|
|
|
€-_Albert_-€
Supermedlem
    
Innlegg: 765
Bosted: Fredrikstad
Stort større størst :)
|
 |
« Svar #10 på: april 30, 2013, 16:17:57 pm » |
|
Da, var feilen funnet  Pyttet røret til et tightere ett fra vakumklokka og opp til gassern  Så går den som ei klokke igjen  uten fusk, uten etter tenning og den sparker gøtt i fra 
|
|
|
Loggført
|
Fredrik Larsen
|
|
|
Andersen VW56
Supermedlem
    
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold
Min urestaurerte 66 1300
|
 |
« Svar #11 på: april 30, 2013, 23:14:24 pm » |
|
Da, var feilen funnet  Pyttet røret til et tightere ett fra vakumklokka og opp til gassern  Så går den som ei klokke igjen  uten fusk, uten etter tenning og den sparker gøtt i fra  Var som jeg tengte da, at det var noe feil med enten vacumklokka eller noe deromkring, Herlig og høre at bilen fungerer som den skall igjen,
|
|
|
Loggført
|
Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert 1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine) 1966 VW 1300 boble, sjøblå. 1965 Fiat 1100D beige. 1972 Simca 1100 LS, turkis. 1973 Simca 1100 LS, Rød. 1971 Daf 55, brun 1973 Lada 1500S beige 1983 Mazda 323 automatic lysblå.
|
|
|
|