Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« på: mai 09, 2013, 15:45:20 pm » |
|
Begynner å bli lei. Cab fra 1978, California, med injection motor. Går på tomgang når den er kald, men blir kvalt hvis du gir på. Den kommer jo varmere den blir, men nå har det begynt å klikke noe jævlig i den uniten som sitter mellom luftfilter og injecion. En grå metall boks. Det smeller inne i den. Det er heller ikke noe drag i bilen i bakker og lavt turtall. Det er denne lektronikke, da!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #1 på: mai 09, 2013, 18:34:31 pm » |
|
hei det er vel luftmengemåleren?
se om det er noe no på den
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #2 på: mai 10, 2013, 09:49:40 am » |
|
Se om det er hva for noe på den? no? Takk for tips!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #3 på: mai 10, 2013, 16:45:15 pm » |
|
Hei se om det står noe fabrikat og evt serienummer på den
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: mai 11, 2013, 16:09:15 pm » |
|
Nå står bilen på et VW verksted som jeg foreløpig ikke vil si navnet på. Har betalt 3200 uten at det er blitt bedre. Nå skal de ta kontakt med en spesialist på Frysja på mandag for å få tak i data. Men de gir seg ikke...det skal de ha.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #5 på: mai 12, 2013, 12:04:27 pm » |
|
hei det er vel luftmengemåleren?
se om det er noe no på den
Kunne du fortalt pensjonisten hvor denne sitter? evt et bilde?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #6 på: mai 12, 2013, 12:08:49 pm » |
|
Det er nok den grå kladden som sitter mellom luftfilteret og injection. Den som det klikker noe jævlig i når jeg forsøker å gi på når motoren er kald. Nå står bilen på et ikke navngitt verksted, så jeg får ikke lett etter noe serienummer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: mai 13, 2013, 15:42:09 pm » |
|
Da har bilverkstedet lokalisert noen injection dyser som er løse. Det er blitt brukt silikon for å feste dem og derfor falsk lust fra flere kanter. Delene kommer om 2 uker og da røyk caben på 17. mai. Synd, men neste år...........!! :-) Pensjonisten
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: juni 10, 2013, 13:31:41 pm » |
|
Er det noen som har peiling på verksted i Nord Tyskland som kan ta en skikkelig service på T1, cab 1978 med injection??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #9 på: juni 10, 2013, 15:51:55 pm » |
|
Er det noen som har peiling på verksted i Nord Tyskland som kan ta en skikkelig service på T1, cab 1978 med injection??
Fint om noen kan hjelpe her!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #10 på: juni 10, 2013, 21:11:41 pm » |
|
Har du prøvd å spørre folket www.thesamba.com? Hjelpsomme.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #11 på: juni 10, 2013, 21:58:14 pm » |
|
er også en på shoptalkforums.com som kaller seg raygreenwood. Han har ofte mye gode innspill om original-sprut har jeg sett. Kan jo sende ham en forespørsel om han har noen gode ideer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #12 på: juni 11, 2013, 21:25:06 pm » |
|
Ingen som har en direkte kobling til et verksted i Nord Tyskland?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #13 på: juni 13, 2013, 19:09:37 pm » |
|
Noen som har peiling på verksted ved Kiel?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #14 på: juni 14, 2013, 20:25:35 pm » |
|
Hei.
Har desverre lite kjennskaper i Nord Tyskland, men i Düsseldorf og omegn er det et par som har peiling, bla.a Gerd Weiser.
Mvh Arild
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #15 på: juni 15, 2013, 23:21:28 pm » |
|
Kanskje et verksted med kompetanse på andre 70-talls tyske biler her til lands kan hjelpe? Tips mottas....
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #16 på: juni 15, 2013, 23:45:00 pm » |
|
har dere kontrollert bensintrykk under drift??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #17 på: juni 16, 2013, 00:16:50 am » |
|
Ingen som har en direkte kobling til et verksted i Nord Tyskland?
Hør med Peter på CSP. Han vet garantert.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #18 på: juni 17, 2013, 16:29:52 pm » |
|
Turen går til Berlin på tirsdag og jeg har flere kontakter der. Har gitt opp her hjemme, men caben gikk fram og tilbake til Tvedestrand i helgen, så det er når den er kald og på lavt turtall den fusker. Takk for all oppmerksomhet. Rapport kommer når jeg er hjemme igjen. Pensjonisten
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #19 på: juni 17, 2013, 18:09:09 pm » |
|
Har liggende en original FI elektrisk bensinpumpe (VDO). Hvis det er problemet og du trenger, si fra. Lykke til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #20 på: juni 18, 2013, 23:21:00 pm » |
|
Takk for tilbudet. Nå har jeg fått tilbakemelding fra et VW-verksted i Berlin som trekker seg fra jobben da du til slutt forstod at dette er en injection motor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #21 på: juni 18, 2013, 23:40:25 pm » |
|
Kan være feil på tempføler som sitter i venstre topplokk sitter og en tempføler i luftmassemåleren(den grå kladden det klikker i)dette må måles og feilsøkes på.det som klikker i den grå boksen er vel bare spjeldet som slår opp og igjenn.Er vel ikke så mange bosch bilelektroverksteder igjenn men ville sjekka med ett sånn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #22 på: juni 19, 2013, 00:14:00 am » |
|
Pensjonisten bor vel ikke svært langt unna Oppegård Elektro-Diesel. Kanskje prøve der...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #23 på: juni 21, 2013, 23:11:12 pm » |
|
prøvd og bygge om til forgasser selv om det ikke er orginalt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #24 på: juni 22, 2013, 00:47:11 am » |
|
Nå har Oppegård Bil funnet at det er lite strøm på 2 av pluggledningene, så det er kanskje noe der?! Jeg hadde peila meg inn på "Frankys-Käfergarage.de i Berlin, men han svarte idag at han er på ferie til 15.7. Flaks igjen. Men jeg drar til Berlin. Kommer tilbake med bilder og brev til bladet. God sommer! Pensjonisten
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RuneA
|
 |
« Svar #25 på: juni 22, 2013, 00:57:13 am » |
|
Hei.
Når skal du nedover? Jeg er på buss-tur, og ikke umulig at jeg har kommet meg ned der når gubben er hjemme fra ferie.
Rune
|
|
|
Loggført
|
  1987 Westfalia 1980 Westfalia 1972 Westfalia
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #26 på: juni 22, 2013, 16:00:34 pm » |
|
Kielfergen 25.6 kl 14. I Berlin 26. - ca 29. eller 30.6. Stralsund 30.-2.7. Så er det hjemover via Danmark og kanskje en ferge hjem. Dag
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #27 på: juli 04, 2013, 20:14:23 pm » |
|
115 mil uten problemer! Den skyter i potta og fusker fælt når han er kald, men så går det greit. Kan det være kaldstart dysa?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #28 på: juli 04, 2013, 20:19:46 pm » |
|
Hadde byttet den kanskje? Koster vel ikke allverden.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #29 på: juli 05, 2013, 07:10:33 am » |
|
Kallstartdysa er bare med når du vrir på starteren.Det kan hende den lekker men du får ikke de symptomene da.Er mulig falsk luft eller mager blanding som er problemet.Kan da være en temp.føler som ikke er helt med eller kabelbrudd til en av dem.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|