Heblica
Folkevognklubben
Seniormedlem

|
 |
« Svar #90 på: juli 18, 2013, 22:44:27 pm » |
|
Godt å bli kvitt litt ekstra tyngde...  En opptrekker... en kork... det helt til venstre så ut som chiferstein... digre kladder med noe forsteinet tette guffe og den store biten kunne like gjerne vært en bit fra Titanic på havets bunn. Men det er faktisk et jekkfeste!!!
 Opptrekker..jpg (95 KB. 640x480 - vist 246 ganger.)
 Biter..jpg (111.44 KB. 640x480 - vist 300 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Heblica
Folkevognklubben
Seniormedlem

|
 |
« Svar #91 på: juli 18, 2013, 22:46:44 pm » |
|
Ja... et jekkfeste...  Nærmere bestemt det som skal sitte bak venstre framhjul... Blir greit å få på litt nytt stål her... 
 .jpg (35.36 KB. 640x480 - vist 276 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #92 på: juli 19, 2013, 01:13:49 am » |
|
Se veldig bra ut mye her! Tommel opp for fremdrift! Meennn , bare en tanke som streifet meg, med tanke på at motor her nok skal gi bra med fart på vogna og at jeg ikke har sett noen antydning til noe fallskjerm på bilen, vil det si at det regnes med at originalbremsene skal klare seg til denne farta? Eneste erfaring jeg har var en boble med 2,4 T4-motor med trommelbremser og det var rett og slett ganske så "spennende" ... 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #94 på: juli 19, 2013, 10:03:55 am » |
|
Det kommer oppgradering på bremser til neste år, rekker ikke alt nå  Alt i bremser er gått over og nye part's er byttet der det trengs. Som Jan sier så holder bremser for kjøring 402 meter..... Blir skiver rund baut etterhvert når jeg blir ferdig med å tjene landet 
|
|
« Siste redigering: juli 19, 2013, 10:08:56 am av Reiel »
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #95 på: juli 19, 2013, 10:38:05 am » |
|
Riktig justerte tromler ligger ikke på å bremser slik skivebremser gjør... tromler er ikke digg når bremsekraften fader... men bremser man kraftig mer enn EN gang på stripa gjør man det feil
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
JLH
Supermedlem

Bumblebee bugs and busses
|
 |
« Svar #96 på: juli 19, 2013, 15:17:54 pm » |
|
Nå forstår jeg ikke helt hvorfor det blir nevn bremseskjerm heller?  Denne bilen vill gå fort, men ikke så fort........Det forstår man vell? Bremsene blir overhalt for denne gang, og kommer til å fungere fint til drag race, da man sjeldent bremser veldig mye på bremsestrekka. Litt i slutten, men du har mange meter å ''tenke'' på.  Nå husker jeg ikke helt hva reglemange sier om skjerm, men jeg tør å si at denne bilen ikke kommer til å kjøre fortere en det det kreves skjerm for.... Heblica: Det blir ratt en økt i dag??? Prøve å bli ferdig med bremser.
|
|
|
Loggført
|
T-1 1200 1965 T-1 Oval 1954 Golf MK2 1.6 Sport 1988 VW Caddy 2007
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #97 på: juli 19, 2013, 16:03:49 pm » |
|
Konge jobba alle menner og frue.... MEN... pøs på med bilder, jeg lider her jeg sitter....  Dagens glede er å se bilder....
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Heblica
Folkevognklubben
Seniormedlem

|
 |
« Svar #98 på: juli 19, 2013, 16:48:25 pm » |
|
Heblica: Det blir ratt en økt i dag??? Prøve å bli ferdig med bremser.
Hjemme jeg! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #99 på: juli 19, 2013, 20:31:22 pm » |
|
Blir vel vakkert til slutt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #100 på: juli 19, 2013, 23:34:20 pm » |
|
Nå husker jeg ikke helt hva reglemange sier om skjerm, men jeg tør å si at denne bilen ikke kommer til å kjøre fortere en det det kreves skjerm for....
Pessimist! 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Heblica
Folkevognklubben
Seniormedlem

|
 |
« Svar #101 på: juli 20, 2013, 00:51:58 am » |
|
Nå husker jeg ikke helt hva reglemange sier om skjerm, men jeg tør å si at denne bilen ikke kommer til å kjøre fortere en det det kreves skjerm for....
Pessimist!  Hahaha... heller realist... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #102 på: juli 20, 2013, 01:29:19 am » |
|
Du skal nok behøve et bur før du nærmer.deg fallskjerm  Det kule er at tromler som er i orden bremser betydlig bedre enn skivebremser. I fjor denget jeg ovalen rundt gocartbanen på Herbie Memorial og bremsetromlene var så varme at det freset sabla godt når jeg spøtta på de Tromler kan få fading, men der er skivebremser like utsatt, det viktigste er å skifte bremsevæsken ofte nok. (hvert 2. år) så skal jeg love at man kan kjøre både hardt og lenge selv med tromler Men nå er bremsestrekka på gmoen ganske så laaaaang for oss som kjører tregere enn dissa gutta som kjører under 10-12sek
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Heblica
Folkevognklubben
Seniormedlem

|
 |
« Svar #103 på: juli 20, 2013, 11:32:37 am » |
|
Ble et liiite skritt tilbake i går... helte på bremsevæske og da rant det fra Linelocken. Må få tak i en overgang/adapter. Meeen... det ordner seg. Joakim er på saken...  Fri i kveld... Slackers på tunet! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Heblica
Folkevognklubben
Seniormedlem

|
 |
« Svar #104 på: juli 26, 2013, 16:07:58 pm » |
|
Er for tiden i Paris...  men satser på å se litt fremgang når jeg kommer hjem på søndag. Eller hva...? Joakim og Morten...? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JLH
Supermedlem

|
 |
« Svar #105 på: juli 27, 2013, 12:20:09 pm » |
|
Det skjer jo ting, men det var en sint dag i garasjen i går, alt var kronglete og vanskelig. Fikk brukt slegga litt. Bilen tapte  Bremser er nå luftet etter montering av linelock og nye bremserør. Fikk montert adapter og alt er ok nå  Alle styrestag er demontert og klare til endeleddsbytte. Bærearmer er demontert, og skal prøve å gyve løs på dem i pressa senere i dag. Merker at døgnet har for få timer akkurat nå. Jobb, skru egen bil til scc, børre, flytte, mor kommer hjem kjempeoljet girkasse på ovalen +++ Har ny kasse til bilen men får finne ut hva som er galt. Vi trenger flere mann. Når tenker resten av ''crewet'' å skru? er bare 2 uker igjen...............
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem

|
 |
« Svar #106 på: juli 27, 2013, 12:26:45 pm » |
|
Det skjer jo ting, men det var en sint dag i garasjen i går, alt var kronglete og vanskelig. Fikk brukt slegga litt. Bilen tapte  Bremser er nå luftet etter montering av linelock og nye bremserør. Fikk montert adapter og alt er ok nå  Alle styrestag er demontert og klare til endeleddsbytte. Bærearmer er demontert, og skal prøve å gyve løs på dem i pressa senere i dag. Merker at døgnet har for få timer akkurat nå. Jobb, skru egen bil til scc, børre, flytte, mor kommer hjem kjempeoljet girkasse på ovalen +++ Har ny kasse til bilen men får finne ut hva som er galt. Vi trenger flere mann. Når tenker resten av ''crewet'' å skru? er bare 2 uker igjen............... [/quote Kanskje en ide å informere om når det skrus, og ikke fortelle det etter økta...
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
GamleNydal
Supermedlem

93011499
|
 |
« Svar #107 på: juli 27, 2013, 22:19:00 pm » |
|
Det skjer jo ting, men det var en sint dag i garasjen i går, alt var kronglete og vanskelig. Fikk brukt slegga litt. Bilen tapte  Bremser er nå luftet etter montering av linelock og nye bremserør. Fikk montert adapter og alt er ok nå  Alle styrestag er demontert og klare til endeleddsbytte. Bærearmer er demontert, og skal prøve å gyve løs på dem i pressa senere i dag. Merker at døgnet har for få timer akkurat nå. Jobb, skru egen bil til scc, børre, flytte, mor kommer hjem kjempeoljet girkasse på ovalen +++ Har ny kasse til bilen men får finne ut hva som er galt. Vi trenger flere mann. Når tenker resten av ''crewet'' å skru? er bare 2 uker igjen............... Og er dere i Garasjen til Reiel?
|
|
|
Loggført
|
Bergrenner
93011499
|
|
|
JLH
Supermedlem

|
 |
« Svar #108 på: juli 27, 2013, 22:57:31 pm » |
|
Har ikke vært i garasjen i dag, men brukt mye tid på jobben med de f......... bærearmene og kulene  . Etter mye sliping, kapping, banking, varming med induksjonsvarmer og 10 - 20 tonn trykk så ligger bærearmene nyvasket med nye kuler i bobla, klare til montering antageligvis i morgen kveld etter jobb. Skal vell prøve å gjøre ferdig det elektriske til linelocken i morgen også. Kanskje noe bytte av endeledd, men man får bare se hva man får tid til. Digg å være ferdig med bærearmene. 
|
|
« Siste redigering: juli 27, 2013, 23:30:54 pm av JLH »
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #109 på: juli 28, 2013, 08:11:49 am » |
|
Hva skulle man vel ha gjort uten slike gode kompiser... Tusen takk for all hjelp så langt menner  Står vel i gjeld til dere til langt over nyttår jeg nå....  Og konge med bilder da, digger det....
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #110 på: juli 28, 2013, 13:36:06 pm » |
|
Joachim ta med pressa på scc så har jeg en jobb til deg med noen kuler jeg også
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Heblica
Folkevognklubben
Seniormedlem

|
 |
« Svar #111 på: juli 29, 2013, 17:18:42 pm » |
|
Aktivitet i garasjen i dag... bare å komme for de som vil. Trenger hjelp for å bli ferdig!  Øystein... i garasjen til Reiel ja... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JLH
Supermedlem

|
 |
« Svar #112 på: juli 29, 2013, 23:37:51 pm » |
|
Fin dag i garasjen idag. Tror Heblica har noen bilder og info på lur etterhvert. Med så godt som alle man i garasjen så var det en effektiv dag. Forstilling er nå ferdig med nye kuler, ledd, stag ++++ og fått et raskt strøk arkanol/ovatrol. Bakbremser snart ferdig, trengte noen nye deler, men ikke noe stort. Den ene trommelen var mannevond å får av, men h-mek med slegge og meisel fikset biffen  Fått hevet bilen litt da denne var LAV, men vet ikke hvordan det ble enda da bilen står på bukker fortsatt. Bremserør bak må også lages og byttes, da disse var rustne. Linelock er ferdig Mangler kun funksjonstest. Kommer ikke på noe mer nå i farta, husker ikke om vi gjorde mer. Vet at sveising av kanal antageligvis blir gjort i morgen. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #113 på: juli 30, 2013, 00:03:24 am » |
|
Fy flate! Det er bare å fortsette med å kline til, straks scc!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #114 på: juli 30, 2013, 06:43:26 am » |
|
Dere er yberflinke folken's.... Veldig bra jobba.... Gleder meg til masse bilder 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Heblica
Folkevognklubben
Seniormedlem

|
 |
« Svar #115 på: juli 31, 2013, 23:56:19 pm » |
|
Bilder ja... Reiel... venter du på bilder...?! Får vel legge ut noen da. Har da fått gjort en del etter et par dugnadsdager i garasjen. Jeg begynner å se lys i enden av tunellen...  Hva skulle man gjort uten supre venner!!! Lenge siden Børre har hatt så flotte bærekuler...
 Nye og fiiine..jpg (62.24 KB. 640x480 - vist 256 ganger.) Her henger alt klart... venter på montering...
 Forstilling..jpg (92.35 KB. 640x480 - vist 225 ganger.)
|
|
« Siste redigering: august 01, 2013, 00:00:56 am av Heblica »
|
Loggført
|
|
|
|
Heblica
Folkevognklubben
Seniormedlem

|
 |
« Svar #116 på: august 01, 2013, 00:08:52 am » |
|
Bremser bak blir sett over. På den ene siden var de greie. Pusser bare litt bånd...
 .jpg (30.88 KB. 640x480 - vist 239 ganger.) På den andre siden satt det som Joakim skrev over her noe inni hel....! Men vi vant! 
 Heidi fikser..jpg (63.33 KB. 640x480 - vist 234 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Heblica
Folkevognklubben
Seniormedlem

|
 |
« Svar #117 på: august 01, 2013, 00:15:07 am » |
|
Kanalen på den ene siden har jo ikke vært så veldig fin. Dette var det på tide å gjøre noe med. Ny ytterkanal måtte på! Her er en del av den ferdig poppet på.
 .jpg (45.24 KB. 640x480 - vist 231 ganger.) Og her kommer resten...
 .jpg (41.05 KB. 640x480 - vist 237 ganger.) Bildene kommer fortsatt frem i den vinkelen de selv vil... I give up!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Heblica
Folkevognklubben
Seniormedlem

|
 |
« Svar #118 på: august 01, 2013, 00:31:09 am » |
|
Så... dette var i går og på mandag. Meeen vi har jo drevet i garasjen i dag også!  Fått ferdig bremsene. Luftet systemet. Og jeg kan med sikkerhet si at det aldri har vært så høy bremsepedal i den bilen mens vi har hatt den. Herlig! Linelocken er testet og funnet i orden! Bilen står riktignok på bukker fortsatt, men tromlene foran stod da i hvert fall bom fast når jeg holdt knappen inne. Kommer nok til å funke den...  Da blir det buuurnings... Hovedstrømbryter er ferdig montert og prøvd... måtte ha en liten prøvestarting også. Sjekke litt etter eventuelle lekkasjer vi ikke vil ha, og bilen startet så lett som bare det!  Det liker vi! Eneste som ikke er helt i boks enda er reversjen... som jeg ikke har... skal se litt mer på dette i morgen tenker jeg... Så... alt i alt en bra kveld for Børre sin del!  Hovedstrømbryter. Er visst ikke påbudt på bilen men greit å ha. Sitter over planet, under bakruta på høyre side.
 .jpg (35.46 KB. 640x480 - vist 239 ganger.) En ubeskrivelig kladd med noe forsteinet tetteguffe... funnet på et hjørne inni kanalen.
 .jpg (52.27 KB. 640x480 - vist 233 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Heblica
Folkevognklubben
Seniormedlem

|
 |
« Svar #119 på: august 01, 2013, 00:48:57 am » |
|
Greit å skifte ut dette røret kanskje...
 (131.36 KB. 550x412 - vist 330 ganger.) Morten skifter bremserøret over girkassa. Greit med hull i planet men fortsatt litt trang å komme til...
 .jpg (51.11 KB. 640x480 - vist 247 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|