pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« på: juli 08, 2013, 23:27:18 pm » |
|
Har en 1600 type 1. Motor som skal inn i 79 Doka. Tips til kjøleblekket løsning ? Evt noen som har ferdig ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #1 på: juli 09, 2013, 12:51:17 pm » |
|
Ingen som har noen input?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ragazzata
Seniormedlem
   
Innlegg: 440
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #2 på: juli 09, 2013, 13:09:45 pm » |
|
Jeg mener å ha sett noen lage i glassfiber. Husker dessverre ikke hvem.
|
|
|
Loggført
|
Oval ragtop - 54 Freak Power 1300 - 69 Baja Bug 1970 Bay buss 1977
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #3 på: juli 09, 2013, 13:11:18 pm » |
|
Regner med at du vet at VW har laget kjøleblikk som passer til nettopp dette? Andre løsninger vet jeg ikke om. 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
ragazzata
Seniormedlem
   
Innlegg: 440
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #4 på: juli 09, 2013, 13:20:39 pm » |
|
Regner med at du vet at VW har laget kjøleblikk som passer til nettopp dette? Andre løsninger vet jeg ikke om.  Jeg vet det, men folk sier det er vanskelig å få tak i. Fiberglass er ikke akkurat førstevalget, men hvis alternativet er å kjøre en sommer uten...... Fant for øvrig en link her: http://www.creativecarcraft.com/notforbug.htm
|
|
|
Loggført
|
Oval ragtop - 54 Freak Power 1300 - 69 Baja Bug 1970 Bay buss 1977
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #5 på: juli 09, 2013, 19:11:02 pm » |
|
Dette løses enkelt med ei tynnplate og noen gode platesakser. Bare å sveise eller skru på litt rundt t1 blekka.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #6 på: juli 09, 2013, 19:34:18 pm » |
|
Dette løses enkelt med ei tynnplate og noen gode platesakser. Bare å sveise eller skru på litt rundt t1 blekka.
Å det blir nok?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #7 på: juli 09, 2013, 19:43:48 pm » |
|
Dette løses enkelt med ei tynnplate og noen gode platesakser. Bare å sveise eller skru på litt rundt t1 blekka.
Å det blir nok? Spørs jo hvor mye plate du handler...  Sitter en skumgummiremse rundt som tetter den siste sprekken.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #9 på: juli 09, 2013, 23:16:03 pm » |
|
Kjører du Doka imorgen Henning? Så kan vi ta en kikk  Kjører alltid doka... 
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #10 på: august 07, 2013, 10:54:12 am » |
|
Hva kan jeg bruke for å tette den siste sprekken rundt kjøleblekket? Ser unneberg har en rull med pakning men tar litt lang tid å få det da jeg helst skulle kjørt til scc på fredag.
Noen forslag? Evt noen som har i Hamar området?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #11 på: august 07, 2013, 11:36:55 am » |
|
hvis du bare skal fra hamar til scc er vel hemmeligheten bare å kjøre, og stoppe inimellom for å se om motoren er for varm. hvis den er det, så lager du en provisorisk åpning på motorluka. så lager du en 100% løsning når du kommer hjem.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ivar
Supermedlem
    
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland
Samler seg opp......
|
 |
« Svar #12 på: august 07, 2013, 18:05:42 pm » |
|
Eg har T1 i Plokkopp'en (-75 Sika) utan dette blekket. Har rulla no konstant i to år, utan noko problem. Full bil og tom bil, sommar som vinter. Så ikkje sei det til nokon, og køyr på! 
|
|
|
Loggført
|
1975 T2 Sika - Arbeidshest |o * o|
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
|
|
|
|