|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #421 på: mars 01, 2014, 19:35:23 pm » |
|
men i stedet for fast arm inn mot bunnplata har jeg handlet slike justerskruer som festes ute ved spindel som i praksis vil bli en fast arm. sveiser fast hylsa i plata og gjenger i staget og handlet noen stag i 7075-T6 alu (samme materiale som skinne-logmec-JPM støtenger), 32 og 25mm 5/8 som er 15.9mm diameter 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #422 på: mars 01, 2014, 22:03:45 pm » |
|
Ser meget lekkert ut!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #423 på: mars 01, 2014, 22:15:51 pm » |
|
Blir ikke maskinert stag. Men prinsippet liksom rundstav i alu
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #424 på: mars 02, 2014, 00:13:29 am » |
|
Ja, en fin mal der altså Så prisen på de delene. Kan lage mye på egenhånd for de penga der!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #425 på: mars 02, 2014, 18:36:46 pm » |
|
Ferdige kit til våre biler er å få kjøpt:   Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #426 på: mars 02, 2014, 20:44:09 pm » |
|
Hvem har de kitene, Kalle?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #427 på: mars 02, 2014, 20:48:35 pm » |
|
Hvem har de kitene, Kalle?
Kontakt: ole.e@t-online.de
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #428 på: mars 02, 2014, 22:04:11 pm » |
|
Han som lager kittene selger de ikke løst.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #429 på: mars 03, 2014, 12:18:06 pm » |
|
Ja da utgikk jo det. men i ett sånt sett er det mye deler jeg ikke hadde brukt uansett . og jeg har kjøpt både uniballs , stag og bærekuler + det blir annen stabstag løsning planen er sellholm type med kniver som er justerbare , da jeg ikke aner hvor jeg skal begynne og litt gøy og lage sjæl da 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #430 på: mars 05, 2014, 13:50:10 pm » |
|
Kan være veldig kjekt med kniver spesielt med kabler inn i bilen for justering, dessuten veldig kult, dessverre tungt med ekstra dingser..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #432 på: mars 06, 2014, 00:53:02 am » |
|
genialt!!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #433 på: mars 06, 2014, 02:04:40 am » |
|
passet bra da jeg har begynt på armene  dreid de "tapered"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #434 på: mars 08, 2014, 13:19:33 pm » |
|
da her det blitt tilbakelagt noen timer i dreibenken og stagene er ferdig. satser på att disse er solide nok .  tatt en kjapp mock-up med hjula i "lufta" og ser ut som jeg må flytte indre feste enda litt bakover for å få hjulet midt i hjulbuen og kontrollarmen rett ut fra bunnplata. forløpig blir da caster max ca 5 grader men mulig det går akkurat når jeg får satt bilen på bakken. gikk for m14 indre ledd og hadde tatt sikte på m12 når jeg lagde brakettene. så takk til PålAF for lån av vinkelbor  har evt mulighet å flytte den kontrolarmen enda lenger bakover å få mere vinkel men vet ikke om det er noe fordel?
|
|
« Siste redigering: mars 08, 2014, 13:32:26 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #435 på: mars 08, 2014, 13:25:13 pm » |
|
blir begrenset ratt utslag pga casterstaget , men trur det holder  alternativt å sette armene slik . da blir det vel mindre caster forandring ved fjøring
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #436 på: mars 08, 2014, 13:27:02 pm » |
|
max ratt utslag og konflikt ved sving.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #437 på: mars 08, 2014, 13:29:39 pm » |
|
renset opp litt i fronten også. fjærnet det tverrstaget som jeg antar er ett støttestag for snekka og hjelpe snekka trenger ikke det da det forsvinner og frigjør plass til bensintank
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #438 på: mars 08, 2014, 14:04:09 pm » |
|
blir det ikke i minste laget rattutslag ? skal jo kunne ta noen hårete svinger på små baner og  (må jo besøke Revebanen i Stavanger og Eikås her i Bergen )
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #439 på: mars 08, 2014, 14:12:13 pm » |
|
skal måle litt nærmere etterpå Ræserboka sier 30 grader utslag på hjulet er nok til såkalte "hairpin" svinger  
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #440 på: mars 08, 2014, 14:22:04 pm » |
|
du kan jo kompensere med hydraulisk håndbrekk rallystyle .
Blir grisetøff og gjennomført denne bilen. Misunner deg verktøyparken og kunnskapen til å bruke den. Stå på, morro å følge med
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #441 på: mars 08, 2014, 15:07:05 pm » |
|
Nå planlegger du sikkert ikke å drifte med denne bilen, men i tilfelle tror jeg det hadde vært fordel med mer utslag.. Veldig kjekk tråd å følge med på. Sorry hvis off topic.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #442 på: mars 08, 2014, 16:29:49 pm » |
|
Herr Knast skal ligge bredt på gatebil må vite - med 10k+ rpm hylende i hekken 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #443 på: mars 08, 2014, 17:30:10 pm » |
|
Kan 30 grader da bli litt lite? http://gatebil.no/60˚-hjulvinkel/Virker og som at de foretrekker minus caster 2-4 grader..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #444 på: mars 08, 2014, 19:07:37 pm » |
|
dette er ikke en driftebil. de har LITT andre rattutslag 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #445 på: mars 08, 2014, 19:10:18 pm » |
|
Kjekt å kunne hente inn en sladd da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #446 på: mars 08, 2014, 19:16:05 pm » |
|
ja så jeg valgte å montere litt lenger inn .blei betydelig bedre laget an mal til bærekula. må inn med noe opplegg for å holde plata til bærekula i posisjon og forsterke litt, da slik jeg ser det blir en del krefter på justeringskruen ytterst mot bærekule.tenker forløpig ett skråstag fra plata for bærekule inn til bærarm
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #447 på: mars 08, 2014, 19:19:18 pm » |
|
Styrevinkelen ser hvertfall mye bedre ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #448 på: mars 08, 2014, 19:39:39 pm » |
|
laget an mal til bærekula.
Også må jeg ha bilen flyttbar søndag da jag skal høggen en T3 transporter
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #449 på: mars 17, 2014, 13:22:47 pm » |
|
ikke skjedd så mye den siste uka. har fått T3 syncro syken igjen ,(blir depotcampertrekkvogn) så tiden har gått til dette. men fått squeezet inn ett par timer å handlet batteri og laget feste til det gikk for ett Oyssey batteri igjen da jeg har bra erfaring med dette. lite , "lett" og meget kraftig. kjekt med litt extra amperè når man har elektrisk revers++  kom også over en liten maskot En Hodda faktisk. depotbike?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|