KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #990 på: januar 31, 2016, 11:12:23 am » |
|
bråker litt extra uten lydemper
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #991 på: februar 01, 2016, 23:07:00 pm » |
|
X2 Tror Jørn kun glatt kunne fått jobb i NASA med å feks bygge romraketter eller lignende!!! (Her er linken: http://nasajobs.nasa.gov) Mektig imponert over dine ideer og evner! Stå på videre!!!!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #992 på: februar 07, 2016, 00:20:12 am » |
|
haha. trur ikke DET hadde blitt noe succèss. klarer ikke legge sammen 2 mål i huet en gang (da jeg fikk tegningen på den drivakslen som var for lang fra GKN på MMS ) så har jeg klart å legge sammen delmåla feil. my bad hjelper lite å "measure twice" , som jeg gjorde , når regnestykket til slutt gikk i dass. SÅ nye drivaksel er bestilt  kostnaden går i der store sluket så om noen trenger en hullborret, herdet GKM motorsport aksel for VW/porsche CV ledd lengde 770mm .hyl ut!! de fleste regnestykkene har gått greit i huet , bare synd det var en av de dyresete delene som det gikk skeis på. så etter å ha svelget dette unna har jeg jobbet litt med bl.a. den elektriske reversen laget en dings som inneholder ett kraftig relè til reversmotor ,og målebrua til ampere meteret som skal måle strøm inn og ut på batteriet. koplet opp de bryeteren i rattet som var til overs til styring av reversen. og montert en shfitlight som oljelampe, så man klarer å få meg seg hvis/når oljetrykket blir borte i svette situasjoner
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #993 på: februar 21, 2016, 21:31:29 pm » |
|
pusler videre. tatt ut ledningsenettet til motor og fjærnet overflødige ledninger og terminert weather pack koblinger på div ledninger og flyttet releboks og regulator etc til inspeskjonsluka . litt mere service vennlig tenkte jeg. og tredd på litt varmeisolasjon på utsatte steder . montert opp box'ene til flatshift og rattgiringa
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #994 på: februar 21, 2016, 21:32:10 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #995 på: februar 21, 2016, 21:35:54 pm » |
|
også godt i gange med kjedekasse/kapsling takk til han Geir T Breivik for å skaffe materialer 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #996 på: februar 21, 2016, 21:44:34 pm » |
|
Herlige bilder. Håper bilen får en fortjent reportasje i et blad når tiden er klar .)
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #997 på: februar 21, 2016, 22:28:42 pm » |
|
ja det blir visst noe greier etterhvert 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
VWdriver
Seniormedlem
   
Innlegg: 350
Bosted: Asker
VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72
|
 |
« Svar #998 på: mars 05, 2016, 23:51:22 pm » |
|
Hei Jørn Fantastisk å følge prosjektet ditt. Ps fikk du fikset el motoren? http://www.vwnorge.no/index.php/topic,65831.0.htmlJeg fikk totalt viklet om en Dreibenk motor i høst. Fantastisk jobb av Øyulfstad. Superhyggelig pensjonist som gjør dette hjemme. Jeg er også elektriker fra før, så jeg forstår kvalitet på jobben. Ca 1000 kr inkl mva. Raskt utført også. Jeg hadde heller sendt den til han. Kanskje bytte lager selv. Men det kan godt henne han gjør det også. Han kan også lage den kraftigere om det trengs. Han kan dette. God OLD School. "Me Like" som de sier i Det fjerne østen  Marius K.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #999 på: mars 06, 2016, 21:41:41 pm » |
|
hallo ja. Ja har fått ordnet det til slutt. Tok sin tid og en del timer Litt info til de som er spesielt intressert: Gamle motor hadde 20mm aksel men det viste seg å være ukurant. Kjøpte en ny motor på finn og fikk hjelp av Lynet til å tegne en akseladapter til mer moderne 24mm aksel og Geir T breivik lagde den på CNC kjapt  blei klemløsning i stedet for kilespor og måtte jeg dreie en foring og mod'e litt. ved oppstart var det samme symptomer, så feilsøking viste att kontaktorene var brente så motoren fikk ikke full spenning på alle faser. Det er grunnen til att motoren røyk i utgangspunktet. den har vært svak i startfasen helt siden jeg kjøpte den , men trudde det var pga att Tos'en tross alt er 54år gammal  Pål A.F ordnet noen nye kontaktorer men etter att jeg satt inn de så startet fresemotoren samtidig som matingen.  trudde først jeg hadde koplet noe feil , men satt inn de gamle kontaktorene igjen og da virket det normalt igjen. mistanke om att transienter fra spolene på de nye kontaktorene slo over på styringa og satte igang fresemotoren så da prøvde jeg med noen varistorer men det hjalp ikke... så inn med noen mindre kontaktorer og da er det i orden igjen. nå venter jeg bare på ett tidsrele for å forbedre styringa av kontaktorene. takk for hjelpa til alle som har bidratt! Lett å være etterpåklok ,men skulle bare ha fått vikla om den gamle motoren 
|
|
« Siste redigering: mars 06, 2016, 21:45:36 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1000 på: mars 06, 2016, 21:44:03 pm » |
|
var ikke så lett å finne ut av styringa her, men sendte en mail til TOS og har nå fått skjema og manual ikke værst å få dette til en så gammel maskin dagen etter 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1001 på: mars 06, 2016, 21:50:05 pm » |
|
så da har jeg fått laget noen etterlengtede deler . klødd i finga etter å frese litt igjen laget siste motorfeste og rettet opp en liten design/fresefeil på kjedekassa timene flyr!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1002 på: mars 06, 2016, 21:55:14 pm » |
|
tatt siste finjustering av diff mot frontdrev. prøvde laser men grademåler og rettholdt ser ut til å være best løsning
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1003 på: mars 06, 2016, 21:59:52 pm » |
|
også fått montert popnuts/skruer til all kledninga og dørtrekk og laget noen deksler her og der for å skalke lukene
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1004 på: mars 06, 2016, 22:00:44 pm » |
|
plate mekk rundt rattstamme og gummibælg montert gasspedalen gikk også såvidt borti rattstammen så måtte senke pedalen litt på mekanismen full gass må man jo ha. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1005 på: mars 06, 2016, 22:04:38 pm » |
|
startet på montering av sentralslukkeopplegg.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1006 på: april 11, 2016, 20:30:57 pm » |
|
over en mnd uten oppdatering. 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #1007 på: april 12, 2016, 21:51:05 pm » |
|
over en mnd uten oppdatering.  X2. Jeg ble så happy når jeg fikk epostvarsel om ny post i tråden 😢
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1008 på: april 13, 2016, 08:18:01 am » |
|
KNASTEN!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1009 på: april 20, 2016, 22:45:12 pm » |
|
ja lenge siden oppdatering holdt på mye med små detaljer som er i forbindelse med ting som er oppdatert før. og problemer på firmabil fronten med innkjøp av ny sliter.+ salg av diverse. men har fått gjort en del . kjøpt inn alt av bremseslanger og fittings . og laget til noe fordelinger . trudde jeg var ferdig med det dyreste innen bremser , men neida. 8000.- i stålomspunnede slanger, fittings, banjobolter ++  gikk for Goodridge, foruten 2 koblinger på beholder som var utsolgt div steder og måtte kjøpe Fragola. Ingen tvil om hva jeg kjøper neste gang , Goodridge I kveld fikk jeg siste fittings og forsøkte meg på lufting. For og bakbremser gikk fint men fikk ikke til hydrauliske håndbrekket. så måtte skifte pumpe til dette.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1010 på: april 20, 2016, 22:48:04 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1011 på: april 20, 2016, 22:49:53 pm » |
|
har også fått laget til litt varmeisolering rundt eksosen gjenstår og kle med matte og fått på eksosbandasje på grenrør
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1012 på: april 20, 2016, 22:53:58 pm » |
|
også fått laget til luftinntak inn i den originale luftboksen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1013 på: april 21, 2016, 00:48:40 am » |
|
sweet, takk for oppdateringer. 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #1014 på: april 21, 2016, 07:36:07 am » |
|
Hærlig. Dette ble lekkert Jørn.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1015 på: april 21, 2016, 09:48:28 am » |
|
Dette er helt rått! 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1016 på: april 23, 2016, 00:50:12 am » |
|
og endelig dukka den nye drivakselen opp litt ivrig etter å se om den passet denne gangen heldigvis rett lengde nå.. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #1017 på: april 23, 2016, 23:29:32 pm » |
|
Hadde jeg vært deg Knasten så hadde jeg brukt denne tråden som CV og søkt jiobb på utviklingsavdelingen på en eller annen bilfabrikk! Jeg tar av meg hatten.... 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #1018 på: april 24, 2016, 06:39:51 am » |
|
Vanvittig rått, og sinnsykt mye arbeid! Sinnsykt imponerende.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1019 på: april 24, 2016, 20:42:37 pm » |
|
takk for tilbakemeldinger. men "vi" blir kanskje litt revet med i superlativene her?! ellers har jeg i dag endelig fått kjørt kjerra noen meter og for dere som ikke er på Fæce så er en liten video på grusen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|