Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #150 på: september 19, 2013, 18:02:45 pm » |
|
Jeg har ikke sett 944 kulene, så jeg vet ikke. Bobla mangler vel bare en lenkearm fremover for å bli så presis den kan bli?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #151 på: september 19, 2013, 19:54:20 pm » |
|
Tydeligvis forskjellige kuler ettersom årstall, vil tippe at tidlige 944 og 924 har skrudde og de senere 944 og dermed turbo har pressa. Ser ut som om avstanden mellom bolthullene også blir større på de senere firbeint, kanskje passer golf 2 og 3 bein rett på?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #152 på: september 19, 2013, 20:15:46 pm » |
|
Angående armer så er konstruksjonen på Porsche armene bedre iom at armen er festet bakover og ikke fremover som på bobla. Gir en anti dive funksjon som bonus.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #155 på: september 19, 2013, 21:56:51 pm » |
|
fant de under benken:
 arm1.jpg (114.96 KB. 600x367 - vist 408 ganger.)
 arm2.jpg (93.86 KB. 600x390 - vist 490 ganger.) etter hva jeg kan huske fra den gang jeg kjøpte de mener jeg det er 944 turbo
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #156 på: september 20, 2013, 15:48:13 pm » |
|
Litt å sjekke her anng spindler og kuler. Men dette lar seg gjøre
Grelland. Det er vel støpenummer ikke delenummer?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #157 på: september 20, 2013, 16:04:10 pm » |
|
Ser ut som delenr. Vag deler opp nummerne sine sånn. det ser ut til at det er til 911: 951 331 514 00, `86, ALUMINUM http://home.earthlink.net/~buscovich/porscheused.htm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #158 på: september 21, 2013, 07:26:12 am » |
|
Der er det nok noen som har sett feil, Porsche 951 er Porsche sitt eget nummer på LHD 944 Turbo. Og ja det er delenummeret som er støpt inn. Ikke støpenummeret.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #160 på: september 21, 2013, 07:44:34 am » |
|
Fordelen med 86 mod armene er altså at de er i alu, må man bruke lenger akslinger på disse?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #161 på: september 21, 2013, 09:47:24 am » |
|
Syns det var noe rart med de første 3 sifferene ja. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #162 på: september 21, 2013, 09:57:32 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #164 på: september 27, 2013, 00:18:19 am » |
|
flere deler etter en innbringende kveld på ZITA med Vw folk  944 spindler er i hus og passet på golf fjørbeina kjøpt av JHU. Samme boltavstand men må inn med en spacer . noen bærearmer er også fått lånt for testing bremsene smatt på (skulle bare mangle da det er 944 deler alt som er) men ingen av de ymse skivene jeg hadde liggende passet , (964,996,997) så må kjøpe noen 944 T skiver
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #165 på: september 28, 2013, 21:45:46 pm » |
|
De armene på bildet til grelland er 944 turbo ja. De trenger ikke lengre akslinger, men trenger drivknute fra 944, eller du putter inn boble-spindel og kan bruke originale akslinger. På 944 armene / spindlene så passer skiver fra følgende Porsche : 924 turbo,944 na,944 turbo 86mod og 928S.
924 turbo og 944 na har 20mm skiver, mens 944 turbo 86 og 928S har 24mm skiver som da krever 4-stemplet caliper.
Autotuning har ganske ok pris på Zimmermann skiver som er borret.
Og husk at du må ha de "originale" skivene eller spacerene mellom caliper og bærearm på firestempla-caliperen for å få riktig offset i forhold til skiva.
|
|
« Siste redigering: september 28, 2013, 21:52:22 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #166 på: september 28, 2013, 22:02:15 pm » |
|
100mm knuter har jeg en pall av  type2 knuter same-shit. hmm spacere mellom caliper og arm sier du?? slik att caliper kommer enda lenger inn mot center av bilen? de armene jeg har her nå tror jeg ikke det går på for da vil skiva gå borti armen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #167 på: september 28, 2013, 22:47:32 pm » |
|
100mm knuter har jeg en pall av  type2 knuter same-shit. hmm spacere mellom caliper og arm sier du?? slik att caliper kommer enda lenger inn mot center av bilen? de armene jeg har her nå tror jeg ikke det går på for da vil skiva gå borti armen Har du originale 86armer,med orig. 86 caliper og orig. 86 skive så trenger du tykke skiver mellom caliper og anlegg på arm. Dette er faktisk originalt fra fabrikk og på delefilm. Husker ikke om det står shims eller spacer på delefilmen, men er der originalt. Trenger du ikke dem, så er ikke alle deler fra 86 only turbo. Litt sært, men sant.
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #168 på: september 28, 2013, 22:53:38 pm » |
|
nei dette er nok nyere armer dvs sein 86-> som øker sporviden 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #169 på: september 28, 2013, 23:00:19 pm » |
|
nei dette er nok nyere armer dvs sein 86-> som øker sporviden  Nope, er alle turbo. Her er delenummer : 999-025-131-01-OEM Se nederst på siden her: http://www.pelicanparts.com/catalog/shopcart/944M/POR_944M_BRKhyd_pg4.htm
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #170 på: september 28, 2013, 23:06:25 pm » |
|
de armene jeg har er nyere altså
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #171 på: september 28, 2013, 23:13:25 pm » |
|
de armene jeg har er nyere altså
Tja.. står at det gjelder 944 turbo 85-91 på siden til pelican... 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #172 på: september 28, 2013, 23:20:19 pm » |
|
skal vippe av skiva fra bussen å se hvordan den passer Bilde på Pelican er jo av stålcalipere.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #173 på: september 28, 2013, 23:24:56 pm » |
|
skal vippe av skiva fra bussen å se hvordan den passer Bilde på Pelican er jo av stålcalipere.
86 skiver vet jeg ikke passer på 87 og nyere armer, men det ser ut til at de skivene uansett skal være der på både gammel og nyere armer da bare på turbo. Hva anngår bildet til Pelican så er vel det fra 944 NA.
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #174 på: september 28, 2013, 23:36:14 pm » |
|
trur ikke dette er noe problem , for har vel calipere og bærearmer fra "samme bil" her nå?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #175 på: oktober 08, 2013, 22:19:07 pm » |
|
For en jævla jungel....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #176 på: oktober 09, 2013, 23:02:16 pm » |
|
For en jævla jungel....
Detta er jo barneskirenn sammenlignet med bremsene på racebussen ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #177 på: oktober 10, 2013, 01:06:56 am » |
|
jada dette får vi nok sydd sammen ganske greit.  skjer lite foruten delesanking og bestillinger . høydepunktet er att jeg kom over noen hønsetenner i går. 8x16 944 turbo fuchs  til bakhjula. og bestilt *time*hos burbyggern'n Jo harry linnerud. i midten av Desember. Så planen er å få byttet kanalbunner, sveist rusta, sandblåst, hullborra og laget motorfester + diff fester før buret kommer inn.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR Arve
Seniormedlem
   
Innlegg: 279
Bosted: Longyearbyen
|
 |
« Svar #178 på: oktober 10, 2013, 07:58:14 am » |
|
 959.jpg (60.08 KB. 448x600 - vist 552 ganger.) Hva med et slik oppheng bak? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #179 på: oktober 13, 2013, 22:37:07 pm » |
|
blir som nevnt 944 bakstilling her. go-cart stivt  ellers dukka skjermer opp i dag måtte bare prøve montere litt StOOr takk til Svein og Johnny for levering/transport bra kvalitet ser det ut som CSP skjermene. stive og ganske bra lette. Bakhjula blir i allefall "helt innafor" som ungdommen sier  men kjekt med litt extra plass da jeg ikke vet helt hvor jeg havner på innpress og sprovidde til slutt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|