TomR
|
 |
« Svar #180 på: oktober 13, 2013, 23:01:28 pm » |
|
Supernice de skjermene da!
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #181 på: oktober 13, 2013, 23:21:05 pm » |
|
ja de ser bra ut. verdt penga!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #182 på: oktober 15, 2013, 10:41:37 am » |
|
snuser litt på elektromekanisk styrt "F1 giring"
ser de selger slike solenoider i dytte eller dra version på ebay. hvis noen har noe slikt i god kvalitete liggende er jeg intressert også bare for å teste litt. men kunne tenkt meg kanskje litt bedre kvalitet (uten att jeg vet kvaliteten på disse da, men er kina greier) sammen med microbrytere , flappy paddels og rele/transistor styring kan det bli relativt enkelt ..og grymt 8kg trekk kraft bør vel være nok å dra den lille MC girvelgeren opp og ned?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #183 på: oktober 15, 2013, 11:02:42 am » |
|
Du kan jo bruke inslag fra starter. De er jo raske. Om den skal dytte eller dra kommer jo bare ann på hvor du plasserer den. Du har jo også de som blir brukt i dører når en "shawer" dørene, som kidsa sier  Jeg blir overasket vis ikke du fikser dette... Mvh Marius
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #184 på: oktober 15, 2013, 12:01:36 pm » |
|
Jeg har to "store" solenoider liggende du kan låne, men vet lite om hvor mange kg de klarer å trekke.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #185 på: oktober 15, 2013, 19:30:49 pm » |
|
Ja starter solenoider har vært i tankene.  de er i allefall kraftige nok OG god gammel Bosch kvalitet. Dewill : intrressant!:hva er de fra?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #186 på: oktober 15, 2013, 20:43:14 pm » |
|
Er egentlig til et doorpopper-prosjekt på fastbacken. kjøpte et kit på ebay for en stund siden. Kan lete de frem, teste og evt ta et bilde av de så du kan se før vi evt sender noe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #187 på: oktober 15, 2013, 20:57:55 pm » |
|
topp. kan evt måle strømmen hvis du har ett Ampere meter/tangampere meter. det gir en indikasjon på hvor sterk den er , likosm.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #188 på: oktober 15, 2013, 21:14:48 pm » |
|
Det kan jeg få fiksa ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #189 på: oktober 15, 2013, 23:23:19 pm » |
|
Har liggende en tenningskuttboks for quickskift, noe du har bruk for?
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #190 på: oktober 15, 2013, 23:46:13 pm » |
|
Har liggende en tenningskuttboks for quickskift, noe du har bruk for?
takk for tilbud, men foreløpig plan er "datasprut" med denne muligheten 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #191 på: oktober 16, 2013, 10:02:39 am » |
|
Jeg har bosch starterrele som døråpner og det er kraftige saker. kanskje litt for voldsomt ved gjentatte giringer. Solenoiden min sendte også ganske kraftige pulser tilbake til rele (som stadig røk) og løsningen til ham som bygget bilen den gang var å legge en lask til jord.
Greit med en solenoid for oppgiring og en for nedgiring men hvordan skal du få den i fri ?
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #192 på: oktober 16, 2013, 10:08:14 am » |
|
Finnes det ikke noe opplegg for dette som kit? Må da vel være noen som bruker slikt i dragracing med sykler?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #193 på: oktober 16, 2013, 10:09:40 am » |
|
det er sekvesniell kasse så fri kommer man inne i "sekvensen" ett sted
1 N-Fri 2 3 4 5 6
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #194 på: oktober 16, 2013, 10:11:26 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #195 på: oktober 16, 2013, 10:13:26 am » |
|
det er sekvesniell kasse så fri kommer man inne i "sekvensen" ett sted
1 N-Fri 2 3 4 5 6
Har sykkellappen så jeg vet det, men da må du ha en egen solenoid for dette som bare flytter sjalteren en halv en da :-) Og denne kan kun brukes fra første eller andre avhengig av hvilken vei den slår.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #196 på: oktober 16, 2013, 10:36:11 am » |
|
 står visst på noen av disse sidene att den kan brukes sammen med eksisterende girspak. så da kan man evt bare bruke den til å finne N i ett enkelt oppsett er muligens noe mere styring (PW/Pulsbredde tro ?? ) inne i den boksen da siden man kan få ut "half shifts" som de kaller det. "Pressure sensitive buttons to enable a half shift to aid neutral selection." Med pulsbredde styrer man jo ventil i div stillinger .som f.eks tomgangs ventiler, boostventiler
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #197 på: oktober 16, 2013, 10:45:03 am » |
|
eventuelt om man har en enkel PW strømforsyning til solenoiden så ved girskift så har man 100% PW og når man må i Neutral så kan man trykke på en knapp/holde inne så man får ~50% Pw og halvt slag. TMbryhn tiipper jeg har noen forslag her 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #198 på: oktober 18, 2013, 23:02:43 pm » |
|
prøvemontert 944 spindler og bærarmer i dag. Bak så trodde jeg att det var plenty med plass , da det målte 13-14 cam fra original felgen og ut til hjulbua. Men med 8" Fuchs hjula og 944 aluarmer fylte det godt. Ser ut som det blir mindre camber (desverre) med 944 alu armene men dette kan komme litt av att jeg ikke har 944 fjørplatene men bare tok noen gamle -02 plater og kappa til for å få den flyttbar. ellers må jeg lage til noe justeringer , på indre feste. Og må ha veldig korte coilovers bak , hvis ikke jeg må flytte øvre demper feste. Foran så blir det akkurat plass der å, 205 dekk på 6" felg, planen er 7" som så her blir det tight Satt på -74 bærearmer og 944 turbo spindler med golf 3 coilovers Syntes kanskje fjørbeinet blei stående veldig rett (lite caster)?? eller er det så lite originalt tro?? Vurderer å flytte fjørbeins lageret bakover for å få litt mere caster.? Ser liksom ut som hjulet står langt fremi hjul buen , så med å flytte øvre fjørbeinslager vil jo hjulet komme litt lenger bakover i hjulbuen også. men begynner å se konturene av en ræserbil ! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #200 på: oktober 18, 2013, 23:22:08 pm » |
|
er fortsatt intressert i armene dine Roy. da disse er på låån.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #201 på: oktober 18, 2013, 23:45:05 pm » |
|
yup. ble ikke noe av turen innover idag. blir i morgen eller søndag. Sender deg sms når jeg er på tur
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #202 på: oktober 18, 2013, 23:46:32 pm » |
|
yup. ble ikke noe av turen innover idag. blir i morgen eller søndag. Sender deg sms når jeg er på tur
topp.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #203 på: oktober 19, 2013, 11:12:12 am » |
|
fant dette anng caster camber etc. skal måle litt . i følge ræserbil boka mi så anbefales 5-6 grader originalt er 2-2,5 grader 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #204 på: oktober 19, 2013, 11:32:01 am » |
|
Hva heter ræserbilboka di? Hva legger den til grunn for 5-6° Caster?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #205 på: oktober 19, 2013, 18:15:58 pm » |
|
"Knasten_und_Knusen_fahren_forten_mit_hoche_hoppen_i_swartzeskogen_rally_fuhrerausviklung " sakset fra amazon.de 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #206 på: oktober 19, 2013, 19:09:35 pm » |
|
Kult prosjekt Jørn .. mer caster gir mer kontroll , retn. stab. som er kjekt på bane og 6-7 grader anses vel for å være ok . Ser ut som du har 8 x 16 " med 944 offset (23,3 ) 911 offset (10.6 ) blir vel uansett i breieste laget og det ser godt ut nå ..
mvh erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #207 på: oktober 19, 2013, 20:05:58 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #208 på: oktober 19, 2013, 20:17:17 pm » |
|
fikke på 944 fjørplater(takk til grelland; de kommer til nytte her  + litt små fiks så kom den sårt savnede Camber'en på plass bak! var faktisk ganske mye justeringsmuligheter på den originale justerskruen ca 1,5 grader. Her kan det også mod'es litt og lage en litt større justeringsmulighet mellom fjørplate og bærearm. så da slipper jeg å lage noe justerbare indre fester. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #209 på: oktober 19, 2013, 20:18:05 pm » |
|
da blei det sånn
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|