erikaa
|
 |
« Svar #300 på: desember 28, 2013, 15:56:31 pm » |
|
Nice! Setter du kanalbunnene nedpå bunnen, matcher mot hullenene, og karosseriet oppå + punktfester for å få det til å treffe?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #301 på: desember 28, 2013, 17:01:18 pm » |
|
Nice! Setter du kanalbunnene nedpå bunnen, matcher mot hullenene, og karosseriet oppå + punktfester for å få det til å treffe?
Ja var slik jeg gjorde. Har aldri byttet kanalbunner før og var litt hissig med kapping her og der så hadde ikke så mange referanspunkter igjen. brukte clecos til å ha referanse etter å ha prøvemontert Da passer i allefall hulla 
|
|
« Siste redigering: desember 28, 2013, 17:50:30 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #302 på: desember 28, 2013, 17:12:03 pm » |
|
Skal buret sveises i karosseriet? Da kunne du vel i såfall borret enda større hull rundt om kring?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #303 på: desember 28, 2013, 17:53:25 pm » |
|
Skal buret sveises i karosseriet ? Da kunne du vel i såfall borret enda større hull rundt om kring?
Ja sveises fast i kaross og med demoterbart innfesting mot bunnplate. Kommer mere hull  , men ville få inn buret først og priorterte å få levert bilen til burbygger til avtalt tid
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #304 på: desember 29, 2013, 16:03:01 pm » |
|
Lite tips! Legg et solid trekkerør gjennom tunellen når du først har den så åpen.(min 50mm) Det forenkler all senere montering og eventuell ombygging med fuelslangene og ledninger du vil ha skjult.
(støvsugerslange fungerer fint)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #305 på: desember 30, 2013, 10:39:13 am » |
|
Ja blir noe sånt opplegg. Har også god plass i kanalene etter å ha fjærnet varmluftrøra.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #306 på: desember 30, 2013, 10:52:43 am » |
|
Før levering fikk jeg også laget bakre motor feste til torsionsrør og testet passform til det originale grenrøreret .det sklir heldigvis akkurat under nye bunnpanna med litt små modifikasjoner. Blir bra bakkeklaring og liker å bruke de originale avstemte lengdene uten å måtte lage nytt grenrør.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #307 på: desember 30, 2013, 11:00:46 am » |
|
Og nu er den hos sjefsburbygger'n . Spent på resultat etter litt lufting av ide`er . Han var heldigvis opptatt av styrke vs "kuuule" løsninger
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #308 på: januar 05, 2014, 09:18:26 am » |
|
Da er han i gang . Fikk tilsent noen bilder. Ikke ferdig men godt på vei. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Simen Englund
Seniormedlem
   
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker
|
 |
« Svar #309 på: januar 05, 2014, 09:30:55 am » |
|
Knalltøft! Kan jeg få foreslå et nytt navn? Sveitserosten?!  Stilig med alle hullene!!!! 
|
|
|
Loggført
|
Land Rover Serie II -70 (Julie) VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar) XC 90 (konebilen) Audi 80 Cab -93
|
|
|
64notch
Medlem
  
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #310 på: januar 05, 2014, 10:40:29 am » |
|
Tenker hvordan det blir å kjøre denne med motoren som "passasjer" – ADRENALINKIKK!!! Skal den bygges inn eller blir det meste åpent med tanke på vekt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #311 på: januar 05, 2014, 16:23:47 pm » |
|
ser ut som om noen har tenkt litt når de har laga det buret. Bare synd det kommer til å bli tungt. tipper 70-100kg bare i stålrør. Men sikkerhet skal man jo ikke ta så lett på... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #312 på: januar 05, 2014, 16:27:24 pm » |
|
hvordan blir det med styringen da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #313 på: januar 05, 2014, 17:41:02 pm » |
|
Så veldig bra ut :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #314 på: januar 07, 2014, 05:48:27 am » |
|
Jo Takk buret ser bra ut. Hovedbøylen er trekt litt tilbake for å være sikker på å få god sittestilling og buret er sveistfast i karosseriet mange steder for å stive opp mere. Litt spent selv på hvor mye kg buret blir.OG om det har vrengt seg etter jekking og sveising Men sikkertheten er grei å ha. Anng å kle inn motor så må jeg sjekke regelverk vs klasse om det er noen krav til det. I såfall blir det kun TYNN aluplate så lyd blir det nok av og det er litt av planen for å få racefeelingen  Ferdig med ferie om ett par dager nå , så håper kanskje burbyggern er ferdig til helga. Klør greit i finga for å fortsette. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #315 på: januar 07, 2014, 05:52:53 am » |
|
Styring blir en eller annen tannstang som kan bygges om til kort styring. Greit å på plass alle røra først og tverrstag under dash til å feste rattstamme. Så kan jeg begynne plassering av tannstang. Har fått lånt opel og volvo tannstang forleøpig.takk til steinar
|
|
« Siste redigering: januar 07, 2014, 05:56:46 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #316 på: januar 10, 2014, 16:24:49 pm » |
|
Har ikke lest alle postene her, men har du tenkt noe på varme/defroster? Dette må jo være en perfekt isbil også! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #317 på: januar 10, 2014, 16:34:22 pm » |
|
Har ikke lest alle postene her, men har du tenkt noe på varme/defroster? Dette må jo være en perfekt isbil også!  Er vel vannkjølt den motoren der så defroster er vel minste sak i verden .. MEN tror det blir kald trekk med alle hulla gutten har borra -- isjasluker er jo pysete i forhold til de "lukene" herr Knast har laget i bl.a napoleonshatten 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Simen Englund
Seniormedlem
   
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker
|
 |
« Svar #318 på: januar 10, 2014, 22:26:34 pm » |
|
Styring blir en eller annen tannstang som kan bygges om til kort styring. Greit å på plass alle røra først og tverrstag under dash til å feste rattstamme. Så kan jeg begynne plassering av tannstang. Har fått lånt opel og volvo tannstang forleøpig.takk til steinar
Det mest presise jeg har opplevd av styring på noe med motor, var på en Alfa GTV6 jeg hadde. Som en litt forvokst gokart. Om det ville passe, vet jeg selvsagt ikke noe om....  (Når det gjelder bil, begrenser jeg meg til bare å renovere det andre har konstruert)
|
|
|
Loggført
|
Land Rover Serie II -70 (Julie) VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar) XC 90 (konebilen) Audi 80 Cab -93
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #319 på: januar 10, 2014, 22:44:06 pm » |
|
jada muligheter for litt varmluft på frontruta her  har latt lufteoplegget stå igjen tilfelle. må jo prøve litt iskjøring hvis greiene fungerer greit 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #320 på: januar 12, 2014, 14:25:18 pm » |
|
da var burbygger'n ferdig med det han skulle gjøre.  står igjen å finne plassering av tversoverstiver frontbøyle ,sveise fast denne , da jeg vil se ann hvordan styreopplegget blir. Han nevnte noe om att han hadde høyrt att tverrstaget måtte ligge over rattstammen , men skal sjekke opp dette med NBF. finner ikke noe i 2014boka. fikk med noe extra rør til evt å lage nye beltefester og motor fester.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #321 på: januar 12, 2014, 14:39:21 pm » |
|
Ser nice ut.
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #322 på: januar 12, 2014, 16:48:37 pm » |
|
ja blei bra. diskuterte med burbyggern og kunne fint laget mere stag og forsterkninger, men man må si stopp en gang spesielt når man har litt fokus på vekt. eneste jeg savner er ett tverrgående stag i bunnen av B-stoplen mellom kanalene liksom vurderer å lage til noe der .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #323 på: januar 12, 2014, 22:01:38 pm » |
|
HOLE-i-moly ! nok eit crazy bra prosjekt! eller bra crazy,prosjekt:) da mesta er prøvd med bobler, men detta her er vel faktisk utrulignok muligens so langt ut i fantasien at da kanskje ikkje har vert prøvd før? med MC motor ved batterikasso, tommel opp! ser jo ogso ut til at du kjem til å sitta relativt trygt i bilen/jarlsbergen:)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #324 på: januar 12, 2014, 22:54:05 pm » |
|
Godt å se skapergleden fortsatt er sterk  Blir kult detta!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #325 på: januar 13, 2014, 03:51:34 am » |
|
"jarlsbergen" , hehe. 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #326 på: januar 13, 2014, 08:19:07 am » |
|
Gleder meg til å se samt ikke minst høre en liten videosnutt :-) Fantastisk bygg, publiserer du noe på utenlandske tråder? Må jo være mange i den store verden som synes dette er spennende?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #327 på: januar 13, 2014, 10:44:49 am » |
|
Good shit! Hvordan får du tid til dette? Har du ikke kjærring og unger og vanlig jobb i tillegg?
Dersom tverrstaget må gå over rattstammen kan den vel gå inni dashbordet..?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #328 på: januar 13, 2014, 11:05:07 am » |
|
takker. Nå er det jo burbygger'n som har mekka buret mens jeg var på ferie  har hverken kjerring eller unger (som jeg vet om). jobb har jeg også. jeg prioriterer bilbygging fremfor å f.eks rangle i Drammen hver helg.  staget til rattstammen kan jo gå litt høyere. ved å mod'e dashen litt. nok jobb å oppdatere en tråd så blir her på vwnorge.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #329 på: januar 13, 2014, 11:20:30 am » |
|
Ser veldig bra ut! 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|