Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #600 på: november 16, 2014, 19:44:50 pm » |
|
Selv ville jeg valgt å konstruere en arm som ligner denne (3 kuler) Det er fordi den er enkel og man kun har tre kuler å forholde seg til. Eneste seriøse belastningen man bør tenke på er nedbremsing. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #601 på: november 16, 2014, 19:47:07 pm » |
|
ja skulle jeg begynt fra scratch men litt sær og smågnien ,siden jeg har laget (og kjøpt) en del deler 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #602 på: november 16, 2014, 19:52:40 pm » |
|
Du skal få lov til å være sær, det et vi alle sammen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #603 på: november 17, 2014, 11:23:38 am » |
|
Du skal få lov til å være sær, det et vi alle sammen X2
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
   
Innlegg: 381
Bosted:
|
 |
« Svar #604 på: november 17, 2014, 20:07:20 pm » |
|
Hiver litt bensin på bålet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #605 på: november 17, 2014, 22:54:16 pm » |
|
Hiver litt bensin på bålet.
Dæven! Det der var absolutt ikke feil!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #606 på: november 18, 2014, 00:59:23 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #607 på: november 18, 2014, 12:49:09 pm » |
|
Det så meget ryddig ut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #608 på: november 18, 2014, 15:47:31 pm » |
|
Er det en X1 med R1?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #609 på: november 18, 2014, 21:32:52 pm » |
|
ville sagt GSX/R 1000 ut fra bildene - men Fiat er det nok
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #610 på: november 19, 2014, 00:03:55 am » |
|
er visst en gsxr ja. blir det noe i nærheten lyd med 1000RR motoren ,blir det i allefall tripple smilefjæs! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #612 på: november 23, 2014, 21:22:05 pm » |
|
http://www.zcarsuk.com/ <-- her er noen briter som selger kit for montering av MC motorer i bl.a Mini . . mulige det er noen fiffige løsninger der ? ikke alt jeg liker bla. boltet veltebur. Hvordan er denne cbr 1000 motoren mtp krefter og skulle du turbomate den ? husker ikke helt og orker ikke leite gjennom alle sidene
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #614 på: november 24, 2014, 23:27:26 pm » |
|
ikke vis sånt! får prestasjonsangst! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #615 på: desember 07, 2014, 22:51:57 pm » |
|
tid for en update. holdt på videre med forstilling. gått for det opplegget jeg starta på og brukt 2 stk "casterstag" pr side. sveist ferdig fronten og laget div fosterkninger under, i midten og over uniballene. og sveist ferdig insdre fester mangler bare noen klemmer så er det meste ferdig. og montere stabstag venter med siste plassering av tannstang til jeg finner ca høyden foran laget alle stagene ferdig og frest spor til fastnøkkel for justering.delehodet gjorde jobben enkel. rørtang er ikke aktuelt på disse staga 
|
|
« Siste redigering: desember 07, 2014, 22:56:48 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #616 på: desember 07, 2014, 22:53:22 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #617 på: desember 07, 2014, 22:56:00 pm » |
|
og langt på vei bakerst også laget til øvre fester til den vippegreia til inboard dempere. montert fester for sellhom stabstag og montert CSP stag. gjenstår en forsterkning under.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #618 på: desember 09, 2014, 00:47:09 am » |
|
noen som har tips om skrudde/løse skjermbreddere som kan passe -02/-03 skjermer? de skjermene jeg har nå med flare kan se ut til å komme i konflikt med dekka. vurderer derfor std invendig bredda skjermer med breddere på utsiden har googla litt og finner en del , men tips i riktig retning mottas
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #619 på: desember 09, 2014, 19:50:42 pm » |
|
Syntes det var noen til japsebil som så ut til å kunne passe bra. Men husker ikke hvor jeg så dem
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #620 på: januar 01, 2015, 23:00:33 pm » |
|
ja har finni ett par leverandører så får vel tak i noe etterhvert ellers er det forhåpentligvis nye skjermer på vei fra CSP over helga
i mellomomtida har jeg puslet med for/bakstilling og motorfester++ kommet godt i gang med de permanente vippearmene til dempere og fester til detta. droppa nålelager og lagde foring av noe teflon jeg haddeliggende Dreid gjenga og hullborra staga fra bærearm til vippene. Forsterket vippearm feste i dempertårna litt i underkant da det er mye krefter som vil gå gjennom disse.
|
|
« Siste redigering: januar 01, 2015, 23:19:01 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #621 på: januar 01, 2015, 23:05:13 pm » |
|
og kappa ut bunn av den rammgaffelen som kjede går i rensket opp litt i området  korta inn kassa som diffen sitter til å passe plata den står på lagd motorfeste ned til rammegaffel og påbegynnt motor/støtte feste fra diffkassa til motor siden de fleste sier att kjedejustering må være stell så blei det noen eksentriske justeringer av nedre motorfeste for finjustering kjedekassa blir jo fast så ett sted må det justeres litt
|
|
« Siste redigering: januar 01, 2015, 23:16:50 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #622 på: januar 01, 2015, 23:08:39 pm » |
|
fikk til slutt klemringene aka locking collars til forstillinga bare synd 2 av de var feil dimmensjon  sveist ferdig en stk og begynnt med stabstag opplegget foran
|
|
« Siste redigering: januar 01, 2015, 23:18:01 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #623 på: januar 01, 2015, 23:12:21 pm » |
|
siden det kryr av skrotnisser her på forumet så kan jeg jo sjekke om noen har 2 stk slike liggene  selger svarer ikke 1-1/16" innvendig
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #624 på: januar 06, 2015, 00:00:20 am » |
|
lagd en "liten" inpseksjonsluke  kjekt å kunne bytte kløtsj og komme til litt ymse kappet litt lenger ned enn jeg trengte så jeg fikk bort den gamle reprasjons-sveisen av nedre del på bakskjerm
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #625 på: januar 06, 2015, 00:47:38 am » |
|
he he - helrått  lage karbon lokk ? 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #626 på: januar 06, 2015, 01:17:41 am » |
|
skal ha "no carbon" sticker på bilen så må nøye meg med tynn Aluplate  "like bra , bare billig(ere)"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #627 på: januar 06, 2015, 11:04:23 am » |
|
skal ha "no carbon" sticker på bilen så må nøye meg med tynn Aluplate  "like bra , bare billig(ere)" tommel opp for "bare billig" .
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #628 på: januar 06, 2015, 11:23:58 am » |
|
At du ikke bare har ei acrylplate der :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #629 på: januar 07, 2015, 10:34:43 am » |
|
På grensa til jåleri det vel
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|