KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #810 på: juni 29, 2015, 12:10:48 pm » |
|
Høytsittende bremselys er også Påbudt!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #811 på: juni 29, 2015, 21:54:49 pm » |
|
høyre forskjerm ferdig breddet er på jakt etter en donor venstre skjerm uten blinklys på toppen (75->) trenger ikke være strøken bare de ca 8cm innerst mot kaross er bra.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #812 på: juli 03, 2015, 15:10:11 pm » |
|
stilig bredde metode. litt mer info?
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #813 på: juli 03, 2015, 20:13:58 pm » |
|
bak har jeg laget skjermbuer av alu foran blei det for vrient med krympemaskin i begge retninger så har bare kappa av innerdelen av en skjerm og falset litt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #814 på: juli 04, 2015, 20:35:08 pm » |
|
ble meget stilig og et fint alternativ til å splitte og fylle i en bit.
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #815 på: juli 27, 2015, 01:06:02 am » |
|
liten update. fått tak i donorskjerm venstre side og og lagd til bredderemsa og fått lagd ferdig spoiler opplegg under skjermer. Skrota ideèn om de oppskjærte vingle dørene så måtte finne frem ett par andre dører. disse passa ikke rett på pga buret(kom på det nå att burbygger sa dette..  ) kom også på (etter jeg hadde kappa og lappa litt) att lista ikke er i samme høyde på 68-> 1300/1500 dører vs -02 og lærte att innpreget bak dørhåndtaket ikke er likt heller døråpninger er ikke helt 100% . å justere døråpninger på en "body off" restaurering er jo ganske omfattende. http://www.hotvws.com/content.php?contentID=73blei ikke lagt noe vekt på dette buret blei satt inn , monterte bunnplate og kaross sammen uten pakning da jeg ikke skulle ha det alikkavæl. så nå etter att buret som også er sveist fast i karosseriet mange steder, blir det "umulig" å rette det opp så det blei som det blei  har litt større åpning i overkant av dørene enn nedkant.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #816 på: juli 27, 2015, 01:07:56 am » |
|
-02 blå -1300 grønn
liste hull er jo fort gjort å forandre
|
|
« Siste redigering: juli 27, 2015, 01:12:22 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #817 på: juli 27, 2015, 01:58:50 am » |
|
Men dørene skal lettes mer ja? begynner å bli bekymret for mitt bidrag i vektkonkurransen her... har du smugtestet vekten?
noen hint om hvor totalvekta lander mottas med begeistring!
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #818 på: juli 27, 2015, 02:01:03 am » |
|
tips, punch and flare på undersiden av dørene
og ikke minst, steike for en badass bil
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #819 på: juli 27, 2015, 09:19:26 am » |
|
Den bilen lyser bisniss lang vei! Tommel opp!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #820 på: juli 27, 2015, 10:01:17 am » |
|
jada blir litt letting av dørene . men første forsøk blei jeg litt ivrig å mista all stivhet. litt punch/flare der ej g kommer til og en del platebor. syntes ikke vekta på ei helt ribba dør er så ille.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
OrangeBaja
Nybegynner

Innlegg: 46
Bosted: Valle i Setesdalen
|
 |
« Svar #821 på: juli 27, 2015, 13:24:30 pm » |
|
Rå tøff vogn!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #822 på: juli 27, 2015, 13:41:30 pm » |
|
Singer bruker standar dører på sine 964 pga styrke ved eventuell påkjørsel😉
Mvh Marius
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #823 på: juli 28, 2015, 01:03:05 am » |
|
Fette nais !!
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #824 på: juli 28, 2015, 10:29:34 am » |
|
Dette blir så rått. Håper du tar den med på scc 2016 slik vi som ikke bor på østlandet og kan dra til banene du kommer til å kjøre på kan se den i levende live.
Det sagt så er det lenge siden vi har sett varianten på stripa også :-)
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #825 på: juli 29, 2015, 00:47:11 am » |
|
Singer bruker standar dører på sine 964 pga styrke ved eventuell påkjørsel😉
Mvh Marius
satser på buret her jeg da  men satser på jeg aldri får bruk for det
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #826 på: juli 29, 2015, 00:48:36 am » |
|
Dette blir så rått. Håper du tar den med på scc 2016 slik vi som ikke bor på østlandet og kan dra til banene du kommer til å kjøre på kan se den i levende live.
Det sagt så er det lenge siden vi har sett varianten på stripa også :-)
hvis jeg blir ferdig så  varianten har mer en nok med å komme seg på gata. stått uten skilt i flere år..  hatt planer flere ganger om å få regga den men kokt bort i andre ting. neste år kanskje!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
JChE
Juniormedlem
 
Innlegg: 76
Bosted: Søgne
|
 |
« Svar #827 på: juli 29, 2015, 20:42:51 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #828 på: august 30, 2015, 23:40:51 pm » |
|
hmm.. nei 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #829 på: august 30, 2015, 23:48:54 pm » |
|
vært litt hetisk før og etter scc av ymse grunner. men har for gjort en del med bobla.
sveist ferdig og lakket opp rammegaffler og diffopplegget og tilpasset stabstag bak
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #830 på: august 30, 2015, 23:52:37 pm » |
|
sveist ferdig dørene , slipt ned , fjærnet rust og epoxy grunna også fått laget dørpaneler kjører samma "Canada Goose boblejakke stil"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #831 på: august 30, 2015, 23:55:07 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #832 på: august 30, 2015, 23:57:19 pm » |
|
så laging av div deksler og tilpassing før lakk
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #833 på: august 30, 2015, 23:58:40 pm » |
|
så onsdag før SCC blei den levert til lakk verkstedet
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #834 på: august 31, 2015, 00:07:29 am » |
|
men etter å ha stått der i 2 og enhalv uke og kun blitt lagt på litt sparkel på taket så blei jeg litt utålmodig  så denne helga har jeg nesten bodd på lakkverkstedet når lakkererne er treige så er det heldigvis fine greier å få lov å stå der å holde på sjøl så da blei det gjørra sjøl på lakk . CSP skjermene er veldig bra finish på så bare slipte lett over div riper i gelcoaten fra byggingen og lakka rett oppå gadd ikke legge fyller på de blei noen bittesmå sånne glassfiber perlekrater , men bra nok til ræserbil ellers er oppskriften sparkel 80 papir subbe over med 240 fyller slipe fyller med 320 så lakk lastebil lakk her også. rimelig og bra. ferdig med maling på dører og skjermer og har lagt fyller på bilen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #835 på: september 01, 2015, 10:47:59 am » |
|
Blir nok bra dette
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #836 på: september 01, 2015, 22:08:43 pm » |
|
ha ha ser det går en kule varmt i lakkboksen 
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #837 på: september 02, 2015, 15:04:44 pm » |
|
Du har aldri vært så nærme som no! Blir kanonbra!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Ørjan Evensen
Medlem
  
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #838 på: september 02, 2015, 17:04:35 pm » |
|
Mektig imponert av pågangsmotet og oppfinnsomheten din Jørn! 👏🏻 Hadde eg bare hatt halvparten av din stå-på-vilje så hadde nok det meste blitt gjort i en fei 😊 Fortsatt lykke til, blir kjemperått!! 👍🏻😎
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #839 på: september 06, 2015, 20:28:19 pm » |
|
Takker bra på 2 m avstand i allefall  Fått lakka karossen i helga. Den blei hvit. Passe dritt lei teiping nå . Først teipe inn alt før fyller. så rive av alt før sliping og så teipe hele dritten igjen før lakk PHU! DET er den kjedeligste jobben Litt dårlig flyt ett sted , trur det blei ett siig også , skjeggrester i lakken ( støv  )og ett par småkrater i fyller på taket . kjekt med folie og klistremerker oppå dette  Spent på om det blei litt farveforskjell på kaross og deler også. Begynte å bli lite lakk i blandeanlegget så måtte spe på med lakken som var til overs fra innvendig lakkering sånn blir det når man roter sjøl. men grei nok ræserbil finish.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|