oktober 16, 2019, 20:23:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oljelekkasje (troubleshooting)  (Lest 1922 ganger)
JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« på: juli 25, 2013, 23:03:18 pm »

Hvor kan denne motoroljen komme fra? Noen tips før jeg begynner og skrur? (1200 motor)
PS. Mister cirka 1L olje på 14 dager.








Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5742
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 25, 2013, 23:14:01 pm »

Hvilken side av motoren lekker det fra? Passasjer, fører, midt under, foran eller bak?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: juli 25, 2013, 23:16:22 pm »

Pakningen mellom oljekjøler og blokk? Min motor var lekk der, og da ser det fort ut som om olja kommer fra overalt og ingensteds.
Loggført
JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« Svar #3 på: juli 25, 2013, 23:26:29 pm »

I følge pappen som ligger under bilen nå, så er det høyre side, bak. På det øverste bildet, så ser dere ett "stort" rør? med mye olje på.. kan hende at det er der det kommer ut.. men det er også en del olje på de skruene som holder fast beskyttelsesplata på høyre side (se øverste bilde).
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5742
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 26, 2013, 00:05:12 am »

Støtstangrør på 1 eller 2 da.. Som en start iallefall.

Frem med bremserens og kost. Få det ordentlig rent, så ser du fort hvor det lekker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #5 på: juli 26, 2013, 08:18:22 am »

Røret du nevner på øverste bilde, er veivhusutluftinga. På moderne, miljøvennlige biler returneres vel alle oljedunster/dråper til motoren, mens på Bobla bare slippes det ut i friluft. Neppe noe å bekymre seg for, akkurat det.

All den andre olja, derimot...
Loggført
JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« Svar #6 på: juli 26, 2013, 09:07:26 am »

Skal vente til jeg mottar ny oljesil samt nye pakninger fra HotShop. Da skal jeg ta oljebytte, og samtidig gå over med bremserens og kost som nevnes over her. Håper jeg finner ut da hvor det kommer fra.

Vet at den forrige eieren ikke gjorde annet enn og etterfylle olje og fylle bensin på bobla. Det som er sist skrevet i boka (eldre kjørebok fra YX) er fra 2008 (eier nr. 2 tilbake i tid), og det var heller ikke mye (plugger, batteribytte etc.).

Spørs om jeg burde hyre inn noen til og ta en full motor og girkasse overhaling på bobla i nærmeste framtid.
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5673
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: juli 26, 2013, 09:16:35 am »

Det ser ikke ut som det der representerer 1 liter på fjorten dager, det avhenger selvfølgelig hvor mye du kjører på 14 dager. Med mindre du bruker den i taxi næring tror jeg nok heller at du forbrenner oljen pga slitte ventilstyringer og stempelringer. Drypper det når den står på tomgang?
Loggført

Speed is no substitute for direction
JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« Svar #8 på: juli 26, 2013, 09:24:22 am »

Har brukt den hver dag siden jeg kjøpte den, men kun småturer. Er litt usikker på om det renner når den står på tomgang, skal se etter senere i dag. Bruker den nok ikke i taxi næring nei hehe..
Loggført

Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #9 på: juli 26, 2013, 21:33:26 pm »

Jeg hadde engang et støtstangrør som var sprukket i overkant. Da forsvant det mye olje. Ikke lett å se hvor oljen kom i fra, siden det var olje over alt.

  • Opp på bukk.
  • Legg deg under.
  • Arbeidslampe.
Får du en kamerat til å starte motoren, ser du snart om det er en stor lekkasje.
Loggført

JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« Svar #10 på: juli 27, 2013, 15:44:57 pm »

Ok. Skal prøve det Glad
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!