3 enkle sjekkpunkter for hvor slitt motoren er:
1: Ta tak i nedre reimhjul, og pøv å dra det ut og inn. Det skal ikke være mye slakk der, helt nærmest ikkenoe.
2: Ta tak i reimhjulet, og snurr motoren rundt (giret må stå i fri). Du skal tydelig kjenne at det er litt tungt å dra over kompresjonene. Pass fingrene.
3: Ta av ventildekslene, og se hvordan det ser ut. Mye svart fastbrent olje/bek er et dårlig tegn.
Er det mye endeslakk, og/eller lett å tørne motoren rundt for hånd, trenger den overhaling...
Alt det der var greit, har ikke sjekket ventildekslene ennå. men så er det slik at når man oppdager en "feil", er det vanligvis en eller flere rett rundt hjørnet

Kjørte en tur med bobla i dag, først så hoppet bensinslangen av (lukta no j***ig til bensin). Etter jeg hadde festet den, så røk høyre varmerør (eller hva det når er, se bilde). Med det samme som det røret røyk så rukkler det voldsomt baki motor-rommet, og ifølge bildet så ser det ut som at viftehuset har falt ned litt.

