California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #60 på: mai 24, 2014, 13:13:56 pm » |
|
Paint it balck.
 Black.JPG (7.57 KB. 564x423 - vist 441 ganger.) Nå er det på tide å få på kjøleblekk så jeg kommer litt videre.
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #62 på: mai 28, 2014, 20:23:43 pm » |
|
ser bra ut. Moro å skru på deler som er rene og pene  Takk for det Grelland Selv om det meste er gamle brukte deler blir det veldig bra etter litt rens, sliping, grunning og litt maling. Kam, oljepumpe, lagere og pakninger er det som er nytt. Resten er gamle brukte deler i bra stand.  Slik jeg liker det 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #63 på: mai 28, 2014, 20:33:20 pm » |
|
Fått montert noe av kjøleplekket og prøvemontert gassere. Svinghjul er strammet med moment og vipper er justert. Neste på lista er å få lakert resten av blekket. Er ikke helt kompis med Biltemalakken  Gasserene skal også gåes over før montering. Så er det ikke lenge til oppstart faktisk...... 
 DCNF test.JPG (15.12 KB. 564x423 - vist 517 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #64 på: mai 30, 2014, 12:47:24 pm » |
|
Kult å se fremgang her, Fritte. Er denne motoren ment til ragtoppen? eller er den "stand-in" i en annen bil? Bra jobba, ihvertfall! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #65 på: mai 30, 2014, 12:50:53 pm » |
|
Dette lover godt. Da har du faktisk 2 biler å teste på scc.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #66 på: mai 30, 2014, 18:41:56 pm » |
|
Denne skal i min gamle blå 67 som samboer en min nå eier. Motor til ragtoppen er tenkt å bli en 1680 og mest sansynlig ganske likt satte opp. Men med flere godsaker i. Gammelt sådan  To biler på en sjåfør blir jo mesten formye av det gode. Som jeg gleder meg til SCC 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #67 på: juni 20, 2014, 16:00:55 pm » |
|
Tiden flyr og det er snart oppstart  Trenger to ting til motoren når den skal inn i bilen. 1: fjærne som holder ringen på trykkplata. Den som skal mot utløserlageret. Solfjær. 2: to stk. overganger fra varmepotte til røret fra viftehuset. Ellers er motoren så å si ferdig. 
|
|
« Siste redigering: juni 20, 2014, 16:11:55 pm av California Blue »
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #68 på: juni 21, 2014, 13:47:02 pm » |
|
 Berg spesial - Kopi.JPG (7.63 KB. 564x423 - vist 509 ganger.) Grenrør er også lakkert med "hotpaint" fra biltema  . Funker en stund men er ikke helt evigvarende.
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #69 på: juni 27, 2014, 12:32:48 pm » |
|
Nå står den jaggu i oppstartsbenken 
 1716 i benken.JPG (39.24 KB. 564x423 - vist 473 ganger.) Fortsatt litt småplukk igjen før oppstart. Låne coil av Anders. Må se litt på akselen til bensinpumpa. Finne riktig lengde. Gasserne skal stilles inn og olje skal fylles. Kjøleblekket under motoren skal også kappes litt i får å passe. Kjøpe viftereim i riktig lengde. Fikk fjæren jeg trengte til trykkplata av Kalle. Tusen takk 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #70 på: juni 27, 2014, 13:02:36 pm » |
|
Lekkert!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #71 på: juni 27, 2014, 15:59:38 pm » |
|
Takk for det Lobo. Skal bli digg å få erstattet en sliten 1300.
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #72 på: juli 08, 2014, 23:31:38 pm » |
|
Da har det skjedd store ting.  Motoren er innkjørt i di magiske 20 min. Det var jo som alltid litt som måtte fikses før alt fungerte som det skulle  Så neste økt blir å fikse et par små ting. Kommer tilbake med mere detaljer og bilder. nå er det natta her  Takk for hjelpen Vegard.
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #73 på: juli 09, 2014, 08:03:01 am » |
|
Da har det skjedd store ting.  Motoren er innkjørt i di magiske 20 min. Det var jo som alltid litt som måtte fikses før alt fungerte som det skulle  Så neste økt blir å fikse et par små ting. Kommer tilbake med mere detaljer og bilder. nå er det natta her  Takk for hjelpen Vegard. Ikke noe å takke for. Bare småtterier igjen nå så har du en fin motor klar i bil. Hørtes smooth ut 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #74 på: juli 09, 2014, 10:10:19 am » |
|
Tøff motor, liker de firkanta filterboksene, får en sånn oldscool følelse av de...  bra arbeid, ser frem til å følge med denna tråden
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #75 på: juli 09, 2014, 16:50:13 pm » |
|
Det som var av små ting før og under innkjøring var i hovedsak bensin relatert. Først ville ikke bensinpumpa pumpe. Så den måtte det jobbes litt med før membranen fungerte. Det neste var at gasserne ikke ville gi bensin. Fikk fylt flotørkammeret med bensin så kom det bensin etterhvert og innkjøring kunne starte.  Gasserne lekker litt bensin her og der, og den ene flommer over.Så de må gåes over. Ellers så så olje fin ut. Motoren er helt tørr, ingen oljelekkasjer så langt. Sånn er det når man bruker bare gamle deler. Må jobbes litt med:D Så er det å etterjustere ventiler fylle olje + litt småfiks så er den klar til å settes i bil 
 Oppstart 1.JPG (22.34 KB. 564x423 - vist 427 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #76 på: juli 17, 2014, 21:55:53 pm » |
|
Oh yes! Motoren er i bilen og fungerer veldig bra.  Den ble helt etter hva jeg var ute etter faktisk. DCNF gasserne gjør denne motoren til en meget komfortabel motor å kjøre. Masse moment og 120 kammen sparker godt på turtall. Stilte inn gasserne til grunninnstilling før innkjøring og kun stilt tomgang, tenning og synkronisert gassere etter innkjøring. Det ble ikke klart helt til sesongstart, men bedre sent en aldri. Nå venter SCC og jaggu har man ikke to biler å piske på stripa å år. 
 1776 i bil.JPG (25.99 KB. 564x423 - vist 405 ganger.) Når høsten en gang kommer venter masse rustsveising, så back to the 70's God Sommer 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #77 på: juli 17, 2014, 22:32:11 pm » |
|
Godt jobbet Fredrik! Gleder meg til jeg får sitte på en tur 
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #78 på: juli 17, 2014, 22:39:14 pm » |
|
Takker Anders. Det skal du sef få.  Morro å kjøre "gatemotor" igjen 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #79 på: september 02, 2014, 13:29:29 pm » |
|
Ja da er høsten her og sesongen ute er på hell. Har fått noen timer i garasjen i det siste, men dem har stort sett gått med til å rydde og komme iorden igjen etter motorbygging. Nå blir det full fokus på prosjektet igjen.  Fortsetter der det slapp før sommeren. Fått tilpasset innerskjermen noe mere men det gjenstår en del fortsatt. Vil prøve å beholde så mye av det originale stålet som mulig.
 kapp 1.JPG (7.5 KB. 564x423 - vist 380 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #80 på: september 29, 2014, 15:10:59 pm » |
|
Tilpassing tar tid, spesielt når dem som har "prøvd" å rette opp i en skade for mange år siden har gjort MYE rart. Har kommet litt videre og skal sveise på et par detaljer/biter som blir usynlige men nødvendige før innerskjermen kan komme på plass. Så i morgen blir det å sveise litt og så kan jeg begynne på innerskjerm inne i kupeen. Her må det lages litt nytt da det som var der ikke var veldig bra...
 Jobb1.JPG (27.42 KB. 432x288 - vist 338 ganger.)
 Jobb2.JPG (22.64 KB. 432x288 - vist 351 ganger.)
 Jobb3.JPG (25.39 KB. 432x288 - vist 365 ganger.) Har kjøpt små sveiseklemmer fra Unneberg-bil. Veldig kjekke å ha 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #81 på: februar 04, 2015, 14:20:45 pm » |
|
Å DA var det på tide med en real oppdatering. Sveising og tilpassing tar mye tid + har også lakert/malt og satt sammen ny puma til "bruks bobla". med nye bærekuler og styreledd. Så det har ikke stått helt stille.
 101.jpg (145.4 KB. 653x490 - vist 328 ganger.)
 470.jpg (46.1 KB. 450x600 - vist 321 ganger.)
 471.jpg (41.44 KB. 450x600 - vist 342 ganger.) Det er faktilsk ikke alt for lenge til karosseriet kan ta plass i vugga  og jeg kan gå videre til nye oppgaver.
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #82 på: februar 18, 2015, 10:27:06 am » |
|
Begynner å se slutten på kapping, tilpassing og sveising av innerskjermen nå. Skal bli godt å starte på nye områder  Må si det er utrolig deilig å få dette til å se riktig ut igjen 
 rag 60 042 - Copy.JPG (40.86 KB. 564x423 - vist 293 ganger.)
 rag 60 044 - Copy.JPG (29.93 KB. 564x423 - vist 306 ganger.) Dette må også jobbes litt med før jeg kan sette karoseriet i vugga 
 rag 60 035 - Copy.JPG (37.18 KB. 648x432 - vist 289 ganger.)
|
|
« Siste redigering: februar 18, 2015, 11:38:58 am av California Blue »
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #83 på: februar 20, 2015, 13:26:26 pm » |
|
Måtte prøvemontere panseret for å se om jobben jeg har gjort var innafor. Har prøvd å stive av så mye som mulig så ting ikke skulle slå seg under sveising. Jaggu passet panseret  Har kjøpt inn et annet veldig bra panser jeg hadde tenkt å bruke, det orginale har litt rust. Men det orginale passet definnetivt best.
 Panser 002 - Copy.JPG (11.06 KB. 564x423 - vist 265 ganger.)
 Panser 003 - Copy.JPG (11.34 KB. 564x423 - vist 318 ganger.)
 Panser 005 - Copy.JPG (21.51 KB. 423x564 - vist 281 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #84 på: mars 16, 2015, 14:26:16 pm » |
|
Da er jeg så å si ferdig med å sveise opp innerskjermen  Det skal slipes en god del sveis, men det blir godt å snart kunne gå videre.
 ragtopp 002.jpg (52.41 KB. 423x564 - vist 277 ganger.)
 ragtopp 008.jpg (53.12 KB. 564x423 - vist 286 ganger.) Har også måtte rette litt under veis, så da lagde jeg min egen glidehammer "DIY"  Den fungerte veldig bra og skal brukes andre steder på karoseriet også.
 ragtopp 004.jpg (43.27 KB. 423x564 - vist 292 ganger.)
 ragtopp 008.jpg (53.12 KB. 564x423 - vist 294 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #85 på: mars 16, 2015, 14:30:02 pm » |
|
Ble litt dobble bilder gitt 
 ragtopp 005.jpg (51.31 KB. 423x564 - vist 338 ganger.)
 ragtopp 006.jpg (52.52 KB. 423x564 - vist 268 ganger.) Innei
 ragtopp 010.jpg (41.31 KB. 564x423 - vist 330 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #86 på: mars 16, 2015, 20:36:58 pm » |
|
Jeg tar meg i å titte på arbeidet sol er utført hver gang jeg er i garasjen, og dette blir syrøkent! Bildene gir ikke spesielt godt inntrykk av kvaliteten og nøyaktigheten. Stå på, MYE igjen 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #87 på: mars 16, 2015, 21:02:47 pm » |
|
Takk for gode ord Erlend. Det som er det beste er at nesten ingen ting av dette vil synes når bilen er ferdig  Men det viktigste er selve buen i innerskjermen og støtfanger feste som vil synes. Som nå er riktig og det viktigste 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #88 på: mars 17, 2015, 11:46:23 am » |
|
Mange timer med sveis her Fredrik, og stor forskjell for kjennere! Skal du bytte frontplate, eller skal du fikse ny kant på den?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #89 på: mars 17, 2015, 15:29:31 pm » |
|
Har laget ny kant, den er så bra at jeg velger å la den stå på.
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
|