pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« på: november 20, 2013, 23:56:11 pm » |
|
Eksosannlegg skal kjøpes inn til neste sesong, motoren er en 1915. Jeg leser opp i mente om de forskjellige systemene men vet ikke helt hva jeg skal velge!!??!!  Har noen gode forslag ? Egne erfaringer ? På forhånd takk 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2 på: november 21, 2013, 00:27:15 am » |
|
Sleng ut litt spesifikasjoner  lettere å bestemme eksos om du har en motor på 200 eller 100 hester. Eller noe imellom 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #3 på: november 21, 2013, 08:38:43 am » |
|
Motoren er bygget av en som jobbet hos Unneberg før. ( Egentlig så skulle jeg fått tak i ham) Men motoren har ca 100 med dobble empi 40 .  Har selv sett på csp sitt, det som du nevner Grelland, samt vintage speed og A1.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #4 på: november 21, 2013, 10:11:00 am » |
|
Hvilken bil skal motoren i? Motoren er bygget av en som jobbet hos Unneberg før. ( Egentlig så skulle jeg fått tak i ham) Men motoren har ca 100 med dobble empi 40 .  Har selv sett på csp sitt, det som du nevner Grelland, samt vintage speed og A1.. 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #6 på: november 21, 2013, 10:54:13 am » |
|
Mtp varme, med ett såkalt sidewinder system som vil ligge tett til topp deksel, ulempe? Hyppigere oljesvetting?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #7 på: november 21, 2013, 12:23:09 pm » |
|
Jeg hadde csp supercomp på min 1915. Kanonanlegg. Som en annen skrev her inne: "Stille nok til å kjøre kjæresten hjem på kvelden, og bråkete nok under gasspådrag"  Hadde 38mm på 98,4hk på hjula. Kjøpte og csp sine varmepotter i samme dim..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #8 på: november 21, 2013, 21:55:37 pm » |
|
Har absolutt vurdert csp sitt, men jeg liker mere looken på denne. Ville det funket med en med heftig header og en slik type glasspack, eller blir det for mye motstand mtp motor volumet?
 image.jpg (132.31 KB. 640x480 - vist 165 ganger.)
|
|
« Siste redigering: november 21, 2013, 22:26:01 pm av P-Wolf »
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #11 på: november 22, 2013, 19:48:17 pm » |
|
Desværre er den ikke super relevant i det tilfælde her da den er testet på standard 1600 motor. Og som der står i testen vil der være mulighed for andre resultater med mere trimmet motor. Blandt andet er vintage speed eksosen jo ikke overbevisende i den test, men vil "bevise" mere med stærkere motor!
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #13 på: november 22, 2013, 21:07:46 pm » |
|
Er jo lite som slår godlyden fra en glaspack da  i tillegg er dem billige, ser perfekt ut og gir god effekt.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #14 på: november 22, 2013, 21:32:16 pm » |
|
Er jo lite som slår godlyden fra en glaspack da  i tillegg er dem billige, ser perfekt ut og gir god effekt. Ja, det er liksom det med 'looken' jeg digger med glasspacken.. Bilen har liksom et litt old school tema å skal man følge 60 talls cal looken så er glaspack veldig riktig 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #15 på: november 22, 2013, 22:22:20 pm » |
|
Hei Gå for Glaspack`en du  Som du sier står den i stil til bilen din. Flere her som kjører med Glaspack  Står det ikke til forventningene er det jo bare og selge eller bytte ut... Ikke mye som slår lyden fra dette anlegget... Du taper nok ikke mange hk på den 1915 motoren som du skal ha det på, om du taper noen i det hele tatt. Mvh Svein.
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #16 på: november 22, 2013, 23:17:54 pm » |
|
Hei Gå for Glaspack`en du  Som du sier står den i stil til bilen din. Flere her som kjører med Glaspack  Står det ikke til forventningene er det jo bare og selge eller bytte ut... Ikke mye som slår lyden fra dette anlegget... Du taper nok ikke mange hk på den 1915 motoren som du skal ha det på, om du taper noen i det hele tatt. Mvh Svein. Takk Svein 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|