mai 04, 2025, 19:39:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva slags eksos?  (Lest 2920 ganger)
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« på: november 20, 2013, 23:56:11 pm »

Eksosannlegg skal kjøpes inn til neste sesong, motoren er en 1915.
Jeg leser opp i mente om de forskjellige systemene men vet ikke helt hva jeg skal velge!!??!! Sjokkert

Har noen gode forslag ? Egne erfaringer  ?

På forhånd takk  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: november 21, 2013, 00:16:06 am »

Veldig gode erfaringer med SSP sitt Super Competition anlegg på min 1835cc

Fin lyd, ser bra ut, og god kvalitet

http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=742609670243&rub1=Exhaust%20%2F%20Heating&rub2=Exhaust%20System-Modified%2CComplete%20Exhaust%20Systems%2CBug%2FKarmann%20Ghia&artnr=20049a&pn=0&sort=0&all=
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 21, 2013, 00:27:15 am »

Sleng ut litt spesifikasjoner Glad lettere å bestemme eksos om du har en motor på 200 eller 100 hester. Eller noe imellom Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #3 på: november 21, 2013, 08:38:43 am »

Motoren er bygget av en som jobbet hos Unneberg før. ( Egentlig så skulle jeg fått tak i ham)

Men motoren har ca 100 med dobble empi 40 . Glad

Har selv sett på csp sitt, det som du nevner Grelland, samt vintage speed og A1.. Osteaktig
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: november 21, 2013, 10:11:00 am »

Hvilken bil skal motoren i?

Motoren er bygget av en som jobbet hos Unneberg før. ( Egentlig så skulle jeg fått tak i ham)

Men motoren har ca 100 med dobble empi 40 . Glad

Har selv sett på csp sitt, det som du nevner Grelland, samt vintage speed og A1.. Osteaktig
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #5 på: november 21, 2013, 10:34:18 am »

I 65 boble. Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #6 på: november 21, 2013, 10:54:13 am »

Mtp varme, med ett såkalt sidewinder system som vil ligge tett til topp deksel, ulempe? Hyppigere oljesvetting?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: november 21, 2013, 12:23:09 pm »

Jeg hadde csp supercomp på min 1915. Kanonanlegg. Som en annen skrev her inne: "Stille nok til å kjøre kjæresten hjem på kvelden, og bråkete nok under gasspådrag"  Gliser
Hadde 38mm på 98,4hk på hjula. Kjøpte og csp sine varmepotter i samme dim..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #8 på: november 21, 2013, 21:55:37 pm »

Har absolutt vurdert csp sitt, men jeg liker mere looken på denne. Ville det funket med en med heftig header og en slik type glasspack, eller blir det for mye motstand mtp motor volumet?

* image.jpg (132.31 KB. 640x480 - vist 165 ganger.)

« Siste redigering: november 21, 2013, 22:26:01 pm av P-Wolf » Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #9 på: november 22, 2013, 15:46:58 pm »

Med den her fra Vintage Speed bliver du absolut ikke skuffet! http://www.unneberg-bil.no/product/193381


Ellers vil glass pack'en med stor flens fungere, men ikke optimalt..  Tvilende http://www.unneberg-bil.no/product/10206

I 65 boble. Glad
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #10 på: november 22, 2013, 16:53:11 pm »

denne eksos testen er jo verd å få med seg med tanke på kjøp av eksos

http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=722349
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #11 på: november 22, 2013, 19:48:17 pm »

Desværre er den ikke super relevant i det tilfælde her da den er testet på standard 1600 motor. Og som der står i testen vil der være mulighed for andre resultater med mere trimmet motor. Blandt andet er vintage speed eksosen jo ikke overbevisende i den test, men vil "bevise" mere med stærkere motor!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #12 på: november 22, 2013, 20:41:36 pm »

Med den her fra Vintage Speed bliver du absolut ikke skuffet! http://www.unneberg-bil.no/product/193381


Ellers vil glass pack'en med stor flens fungere, men ikke optimalt..  Tvilende http://www.unneberg-bil.no/product/10206

I 65 boble. Glad



Vintage speed er fett! Eneste aberet er at den "henger " litt langt ned.. Men det er nok en smaksak.  Var forsåvidt det jeg hadde bestemt meg for , men så begynte jeg å google... Gliser
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #13 på: november 22, 2013, 21:07:46 pm »

Er jo lite som slår godlyden fra en glaspack da Blunker i tillegg er dem billige, ser perfekt ut og gir god effekt.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #14 på: november 22, 2013, 21:32:16 pm »

Er jo lite som slår godlyden fra en glaspack da Blunker i tillegg er dem billige, ser perfekt ut og gir god effekt.

Ja, det er liksom det med 'looken' jeg digger med glasspacken.. Bilen har liksom et litt old school tema å skal man følge 60 talls cal looken så er glaspack veldig riktig  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #15 på: november 22, 2013, 22:22:20 pm »

Hei
Gå for Glaspack`en du Blunker Som du sier står den i stil til bilen din. Flere her som kjører med Glaspack Kult
Står det ikke til forventningene er det jo bare og selge eller bytte ut...
Ikke mye som slår lyden fra dette anlegget...
Du taper nok ikke mange hk på den 1915 motoren som du skal ha det på, om du taper noen i det hele tatt.

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #16 på: november 22, 2013, 23:17:54 pm »

Hei
Gå for Glaspack`en du Blunker Som du sier står den i stil til bilen din. Flere her som kjører med Glaspack Kult
Står det ikke til forventningene er det jo bare og selge eller bytte ut...
Ikke mye som slår lyden fra dette anlegget...
Du taper nok ikke mange hk på den 1915 motoren som du skal ha det på, om du taper noen i det hele tatt.

Mvh Svein.

Takk Svein  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #17 på: november 23, 2013, 01:51:16 am »

Takk karer for innspill !  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!