Lave 10ere på SCC i år med ny motor? 337.5 hk/ 406nm ved 1.8 bar, på hjula..Må prioritere andre vw-prosjekter og ser meg nødt til å selge unna noe..
2165 turbo drag motor specs:
AS41 blokk forsterket med 12mm stålplater på hver side og grove bolter gjennom blokk, laget for å tåle ekstreme turbotrykk.
Scat 78mm veiv VW journaler (gammel veiv av god stålkvalitet, 8 dowel og wedgemate)
200mm svinghjul (aldri brukt i drag før nylig wedgemated mot 78mm veiva)
Kep stg2 trykkplate (NY)
Eagle 5,5 H-råder VW journaler
Mahle 94mm sylindre
Wiseco stempler
Superflow topper - Nylig påkostet bytting av slitte ventilstyringer, matching av forbrenningskammer, polering av innsug og eksos, byttet ventiler
1:3 elephant feet vippearmer m/lash caps
Manton støtstenger
Prospark Datasprut
Doble injektorer
Custom grind Pauter kam
Porsche kjølekappe, viftefot, spennband og base (mangler vifte/generator) Men det trengs ikke for 402M!
Schwitzer turbo, god for mye mer enn hva bilen er bremset til
2stk Bosch bensinpumper +filter
AF måler med instrument
Mesteparten av motoren ligger i deler hos JEE i påvente av montering, men kan hentes i deler og monteres selv.
Veiv og svinghjul ligger hos Jussi i Finland etter wedging, dette tar jeg med meg når jeg skal til Finland..
Ny kjøper bør anskaffe noen deler for å fullføre den:
-Nye bærelager, rådelager og kamlager (JEE har til salgs)
-200mm Black magic disc for å ikke knuse kassa med sinteren som medfølger som forøvrig er noe brukt
Etter jeg kjøpte motoren har jeg kostet på bl.a overhaling av topper, ny Kep stg 2 trykkplate, wedgemating, nye Wiseco stempelringer, pakninger og simringer. 12000++
FØRSTEMANN MED 32000 FÅR DEN

kormi18.jpg (90.14 KB. 800x529 - vist 604 ganger.)