Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« på: juni 30, 2008, 11:36:05 am » |
|
Vurderer å bytte fra 6 - 12V. Er det mye jobb? Er det vanskelig å få fatt i ledningsnett over forumet, noen som har? Bør jeg vurdere å kjøpe nytt.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #1 på: juni 30, 2008, 11:40:27 am » |
|
Hvis ikke ledningsnettet ditt er dårlig, kan du jo fint beholde det. Det er bare 6v komponenter, som må byttes til 12v. dette har vært oppe her før, så med litt søk, så finner du den tråden, og der står det listet opp hva som må byttes. er ikke mye jobb. Dette gjøres glatt på en kveld.. Petter'n.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2 på: juni 30, 2008, 11:40:59 am » |
|
Får komplette kit for denne jobben til under 2lapper. Alle pærer, dynamo og evt viskermotorer må skiftes (her kan evt en motstand legges inn, slik at du kan beholde 6v viskermotorene)
Kjøp et nytt, enklest, og så vet du at alt virker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #3 på: juni 30, 2008, 11:59:55 am » |
|
Hva er galt med Sechs volt?
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #4 på: juni 30, 2008, 13:05:57 pm » |
|
Gode svar. Alt det elektriske virker, men tenkte å hive inn større motor, og da må den nye motoren ha litt mer volt å spise på. Var usikker på om jeg kunne bruke eksisterende ledningsnett. Dersom det kun er å bytte ut komponenter er det jo bare kjekt. Ingen ting i veien med 6V ellers. Takker for svar. 
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #5 på: juni 30, 2008, 14:05:07 pm » |
|
Det er mange her i dette forum, og ellers i landet som kjører store og veldig store motorer med 6V.
Innad i Sechs volt-klubben har det sogar blitt prøvd ut 6V optimabatteri, og det fungerer optimalt.
Hvis alt av ledninger og kontakter er i orden så funker 6V bra.
Dette høres kanskje ut som litt misjonering, og kanskje er det også det?
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Boblehue
Supermedlem
    
Innlegg: 899
Bosted: Drammen
Mr. Comfy......
|
 |
« Svar #6 på: juni 30, 2008, 14:28:04 pm » |
|
Hva er galt med Sechs volt?
skjønner'n godt jeg! 
|
|
|
Loggført
|
1968 VW T1
12 Volt og stolt! ©
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #7 på: juni 30, 2008, 15:41:15 pm » |
|
kjøp et nytt, enklest, og så vet du at alt virker.
Jeg synes ikke det er lettere å legge in en ny kabelstamme i bilen, enn å bare sette inn nye pærer og releer. 6 volt anlegget passer jo utmerket til selve karosseriets innfestningspunkter (for komponentene), noe det ikke er sikkert at det nye ledningsnettet gjør.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2890
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: juni 30, 2008, 21:39:11 pm » |
|
Det er mange her i dette forum, og ellers i landet som kjører store og veldig store motorer med 6V.
Innad i Sechs volt-klubben har det sogar blitt prøvd ut 6V optimabatteri, og det fungerer optimalt.
Hvis alt av ledninger og kontakter er i orden så funker 6V bra.
Dette høres kanskje ut som litt misjonering, og kanskje er det også det?
Misjonering er lov når det gjelder 6V  Og ja det funker på større motorer, ser ingen grund til å bytte til 12V
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #9 på: juni 30, 2008, 23:44:09 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 02, 2011, 12:29:49 pm av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #10 på: juli 02, 2008, 08:47:13 am » |
|
Takker. 
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #11 på: juli 02, 2008, 14:39:16 pm » |
|
Denna karen kjører jo stor motor med IDA og 6V... Men så trenger'n litt av et støtteapparat for å skyve i gang bilen også da  Hvis bilen ikke fungerer med 6V er det fordi noe er feil, ikke fordi det er 6V. Ønsker man nymotens musikk i store mengder over lang tid, blir det noe annet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #12 på: juli 03, 2008, 07:20:30 am » |
|
"Alt det elektriske virker, men tenkte å hive inn større motor, og da må den nye motoren ha litt mer volt å spise på. " Hvis det er grunnen til å konvertere, kan du bare la det som er der i dag være der og bruke pengene på noe annet.  Knekten... Den bilen starter helt fint for egen maskin... 
|
|
« Siste redigering: juli 03, 2008, 07:22:06 am av JS »
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #13 på: juli 03, 2008, 09:26:05 am » |
|
Det er vel litt andre årsaker også til en evnt.konvertering 
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
|