Hei,
Har bestemt meg for at det er tid for å selge min tidligere formel motor til fordel for oppgradering av girkasse til 1776'n.
Jeg har brukt vinteren på delesamling og oppbygging av denne og dokumentert byggeprosessen i tråden 'old school motorbygging', slik at ny eier ikke møter noen overraskelser.
Delene brukt i denne er kun fra øverste hylle og totalt har motoren kostet meg ca 75 lapper.
Jeg brukte motoren i 2 sesonger med nåværende oppsett, både til tur og race, og klokket inn 15.478 som bestetid på SCC 2012. Dette med fullvektsbil + 1300s kasse som da vil tilsvare litt over 100 hest. JPM's estimater for motoren da jeg fikk overlevert toppene underbygger også dette.
Så til specs..
Blokk:- Basis er en 1300 singel port som er tatt opp til 1600
- Blokka er klargjort for full flow, har skvalpeplater og andre små modifiseringer for å hindre 'starvation'.
- Ny mahle 1600 sats for 500km siden (vektjustert)
- org letta råder
- org veiv. Slipt én gang (.25mm)
- Letta org. svinghjul.
- Sachs std clutch
- Empi std reimhjul.
- Scat svinghjulsbolt.
- Hele veivpartiet er balansert av knasten til Nascar-spec.
- Jpm custom grind raptor kamaksel
Topper:- Portet og bearbeidet av Jpm med 40/35.5 rustfrie ventiler
- Enkle Oteva 75 fjører
- Titan retainers
- Scat 1.25 vipper
- Sveiset og gjenget opp til 12mm lange plugger
Div:- Matchportet empi/Speedwell gassersett med Speedwell gasserstag. (forgjengeren til Berg staget)
- 383 fordeler (fra bla. Porsche 356)
- Fin tysk Bosch Blå-coil
- Nylakket kjøleblekk
- CSP dual quiet pack eksos (deilig lyd)
Annet som er verdt å nevne er at gassene ble overhalt i 2012 av Kjell byman (forgasserservice). Den ene har fått litt rusk i seg og må nå gåes over.
Det er montert nytt oljefilter, hatt i ny kendall olje, nye plugger, ny viftereim.
Alt i alt en motor spekket med goodies og tildels veldig sjeldne deler. Når så du feks sist et relativt komplett org empi speedwell sprintkit tilsalgs?
Selges for
35.000kr eller bud
over.
Mvh
Anders