"High Performance" 6V - fordelervalg?
tmatre:
Jeg holder på med en 1680 Porsche 356 motor med Doble Solex 40mm til 54 modellen (Tidligere industrimotor)
(Jaja, jeg vet det der pratet med at det er billigere og bedre å gå ut fra en VW blokk osv.. Drid i det.. jeg mener det er kult med 356 motor og 6V i en 54!)
Er det noen som har erfaring med 6V tenning?
Jeg har vurdert 050 fordeler om jeg får tak i... (Skal være bedre en 009 på 356 motor), eventuelt fikse litt på fjærene i 009
Hva med Magneto?.. Hvordan fungerer dette i forhold til 6V stift tening?`
JS:
050 fungerer glimrende på 6V. Og på "high performance" motor for så vidt. Magnet på en gatebil er mest for show.
Har noen papirer på at det ytes fler hk med 12V er jeg svært interessert i å se dem...
Splitboy:
Kan ikke svare på 050, for der er jeg blank... men kjører selv en 356 1680 ccm3 med 6V og 009 fordeler. To doble 32 Zenith 009 fungerer helt fint både til by- og langkjøring.
Fordeler fra splitt (383) skal også funke, men det har jeg ikke testet ut sjøl.
overland:
Magneto burde fungere fint det også om du får tak i en som ikke har fast fortenning. Magneten lager jo strømmen selv så da trenger en ikke tenke på hvor mange volt den skal ha. Men du må endre litt på opplegget for tenningslås, tenningen skal gå til jord når du stopper..
ALIEN:
Toto aka fosenexpressen kjører magnet på 1915 på gara.. funker suverent....
Alien
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side