Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #30 på: august 31, 2008, 23:30:59 pm » |
|
Edit: Fant ut at hele problemet lå i jordingskabelen til batteriet. Det begynte å ryke fordi jeg hadde trukket en startkabel mellom jordingakabelen og batteripolen (jordingskabelen var ikke lang nok med et 12v batteri). Så nå spinner starteren som bare rakkern Gliser Gliser Gliser Gliser Så da fjerna du bare den startkabelen og da funket alt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #31 på: september 01, 2008, 00:17:56 am » |
|
Byttet ut startkabelen men en ny, lenger jordingskabel fra Biltema..
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #33 på: september 06, 2008, 19:49:30 pm » |
|
Nå har det skjedd ting i garasjen. Fikk endelig somla meg til å bytte gummilister i motorrommet. Det tok sin tid å få motoren inn og ut.. Legger ved litt stemningsbilder også 
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #34 på: september 06, 2008, 19:50:03 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #35 på: september 08, 2008, 14:17:58 pm » |
|
Når jeg kom hjem fra skolen idag, lå det en eske med snadder på døren  Ordren fra Cip1.com endelig  . Lite fristende å sette seg ned og lese til historieprøve nå 
|
|
« Siste redigering: september 08, 2008, 14:24:07 pm av Matti »
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #36 på: september 08, 2008, 14:26:36 pm » |
|
Hehe.. "ta bilder av deler på stuebordet"-feberen sprer seg ser jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #37 på: september 13, 2008, 17:23:07 pm » |
|
Raatt mattis! Faa paa senkespindlene med en gang  Bra jobba med motoren og gummilistene. Har du faatt tak i det du manglet av kjoleblekk? Legg ut masse bilder. Naa er vi i florianopolis i brasil. Drittvaer i dag, 40 grader i morgen. Surfestrand rett ved leiligheten - 2 ENORME hvaler som ligger og slapper av/viser tenner 50 ut fra her jeg sitter naa. Bobler med ¨escola du surf¨spinner rundt paa stranden  venter spent paa oppdatering i denne traaden. Klarer du bytte baerekulene? edit> Gidder du sette 6voltsbatteriene inn i varmen (kjellerstua), samt lade dem opp? Og vet du om gurre har vaert ute paa bilen min og pumpa opp venstre fordekk igjen? (minn ham paa det) Hils mor og far
|
|
« Siste redigering: september 13, 2008, 17:29:47 pm av Gaston »
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Trond Stegarud
Juniormedlem
 
Innlegg: 60
Bosted: Rjukan
|
 |
« Svar #38 på: september 13, 2008, 18:04:40 pm » |
|
se her ja. flott boble dette! følger med
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #39 på: september 13, 2008, 18:57:38 pm » |
|
Senkespindlene skal ikke på helt enda. Må vise bilen på EU først, så sandblåse, lakkere felgene, og deretter bestille smalere dekk  Høres digg ut, men vi trenger bilder... Spesielt av bobler! Bærekulene er nå byttet. Det viste seg at jeg trengte en 20 tonns presse for å bytte dem, så jeg leverte de på røa bilverksted. Skal hente de på mandag. Da blir det kanskje visning for EU til uken en gang  Jeg satt alle 3 batteriene inn i trommerommet, kan lade de opp. Skal be gurre ta seg en lotustur jeg.. Hils kari 
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #40 på: september 13, 2008, 19:07:56 pm » |
|
Må litt press til ja for å få de #(/¤&(/#¤&/(#&¤ kulene ut. Jeg lånte 30-tonns pressa på jobben til naboen. Heldigvis har de ett godt utvalgt med hylser slik at det faktisk var en grei jobb å få presset disse RETT ut av armene. Ikke minst å få presset de RETT inn igjen også 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #41 på: september 13, 2008, 19:12:45 pm » |
|
Det er med andre ord noe jeg hverken har kompetanse eller utstyr til å gjøre. Får bare håpe verkstedet gjorde jobben ordentlig da 
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #42 på: september 13, 2008, 21:07:33 pm » |
|
Hilser tilbake fra kari. Hadde vaert fint om du gadd aa lade dem opp ja. Skal du bruke bobla i vinter, eller bare mekke? Dritspent paa hvordan den blir med senkespindlene.
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #43 på: september 15, 2008, 19:54:01 pm » |
|
Skal bruke den litt, men ikke hver dag som bruksbil.. Nå har jeg bytta bærekuler og støtdempere, og sitter igjen med to spørsmål: Når jeg vred fullt om mot høyre, kom det en skummel skrapelyd fra forstillingen. Etter det jeg hørte var det på høyresiden. Jekket den opp og spant høyrehjulet, og det var fint. Skjønner ikke hva det kan være? Etter mekkinga var rattet skjevt når hjula sto rett frem. (se bilde under). Hvordan kan dette ha seg? Jeg har da ikke gjort noe med endeleddene? Mistenker at dette kan ha sammenheng med skrapelyden 
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #44 på: september 15, 2008, 20:01:19 pm » |
|
Sikker på att ikkje rattet var sjeivt då?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #45 på: september 15, 2008, 20:04:00 pm » |
|
Det var ikke skeivt før jeg begynte å mekke... Edit: Det er høyrehjulet som skraper på innsiden av skjermene. Styringen har tydeligvis forskjøvet seg litt. Ikke skjønner jeg hvorfor, jeg har ikke gjort noe med endeleddene 
|
|
« Siste redigering: september 15, 2008, 21:55:02 pm av Matti »
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #46 på: september 30, 2008, 22:54:55 pm » |
|
Da var enda en mekkedag over, og jeg har fått gjort litt av hvert.. Det endte blant annet opp med en 2,5 timers biltur til Lars Rosenquist for en eneste liten chims til bakakselen  Har byttet bremsesko bak, byttet håndbrekkvaier (selv om dette ikke var nødvendig), og byttet pakninger og o-ringer ved tromlene på begge bakakslene.. Justerte og luftet bremsene bak i samme slengen. Da jeg løsna huset bak (det som ligger inntil tromlen, og holder pakninger på plass), rant det olje ut (som forventet). Etter å ha satt alt sammen igjen, må det jo fylles på mer olje på girkassa. Hvordan gjør jeg det??
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #47 på: september 30, 2008, 23:07:57 pm » |
|
Du bruker ein umbrakonøkkel type stor, som du sett inni pluggen på venstre sida av girkassa bak hjulet... Då opner du pluggen, og peiser inn olje, så skrur du på igjen pluggen og bakhjulet, og tut&kjør 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
    
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
 |
« Svar #48 på: september 30, 2008, 23:09:41 pm » |
|
Hei. Olje på kassa. På siden av kassa på (venstre side), er det en 17 mm unbrako innv plugg. Skru ut denne ,og fyll gearolje til det renner ut av hullet igjen . Bilen burde stå ganske vannrett ,da får du riktig nivå. Litt lang tur for en liten del ja....  mvh Lars
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #49 på: september 30, 2008, 23:12:13 pm » |
|
Ok, dette blir morgendagens lille prosjekt. Takk for svar 
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #50 på: oktober 01, 2008, 21:02:37 pm » |
|
Da var delen til brekkhåndtaket ferdig sveiset, og justert. Fylte også på girolje. Jeg måtte fylle på ca. halvannen liter girolje for å fylle kassa helt 
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #51 på: oktober 03, 2008, 01:33:06 am » |
|
bilder.!
Staar rattet rett naa?
Hentet du takgrind i Askim for meg?
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #52 på: november 06, 2008, 00:48:55 am » |
|
Vet ikke om folk leser tråden i det hele tatt, men poster likevel, så jeg kan se selv hva jeg har gjort i etterkant  Nå er bobla eu-godkjent! Det ble til sammen 3 turer ut til Røyken. Første gang var for å vise den, fikk da en del 2'er-mangler. Blant annet venstre brems bak som var alt for dårlig.Jeg fikset alle feil, men når jeg var for å vise den andre gangen funket ikke håndbrekket, som resulterte i at de ikke kunne ta kontrollen. Tredje gang gikk alt glatt  Litt usikker på hva jeg skal gjøre fremover. Jeg skal hvertfall bytte lister rundt dørene. Ellers så har jeg dropspindlene fra Cip1 liggende, men har lest her på forumet at disse ikke var noe å skryte av. Har derfor tenkt litt på å slå til på en smalna puma, så jeg slipper å bytte til smalere dekk foran. Det jeg er usikker på her, er godkjenning av senkingen: hva med TUV-papiper og alt sånt? har ikke satt meg inn i det der. Ellers: et lite høstbilde  
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #53 på: november 06, 2008, 01:42:56 am » |
|
Gratulerer med EUok! Jeg leser denne traaden.. Hilser fra Kari.. Vi er paa fiji naa 
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Eldiablo
Seniormedlem
   
Innlegg: 286
Bosted: Hamar
Torgrim tlf. 970 71 771
|
 |
« Svar #54 på: november 06, 2008, 10:00:00 am » |
|
Lest  Fin bil du har der.
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) | o \/ o | (o)=|=(o) [o\|_|_|/o]
tWolf - Part of the AirWolfs crew
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #55 på: november 06, 2008, 11:35:02 am » |
|
Nydelig bil! Med fare for å oppfordre til krim: Nå er den jo eu-godkjent, så bare sett på smalnet forstilling, og var jeg deg , også smalere dekk foran, det har en tendens til å subbe nesten uansett når dekkene foran er for store. Så ikke så nøye på senkespindlene, men det er mulig du ikke behøver å korte styrestagene heller , så da er det jo enda enklere å gå for smalnet forstilling :-) gudd løkk
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
FullGass
Supermedlem
    
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø
No Gas? No Fun...
|
 |
« Svar #56 på: november 06, 2008, 21:58:45 pm » |
|
 Grattis med EU'en! Har lest jeg, hehe.. Få på senk foran nå. Bilen er jo kanontøff, men det blir jo ALDRI feil å senke litt da . . . .Syns jeg.....
|
|
|
Loggført
|
- har ikke bil -
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #57 på: november 07, 2008, 03:07:56 am » |
|
Men med en puma, må jeg bytte ut til bærekuler med lang vandring samt kortere dempere? Eller er ikke dette nødvendig?
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #58 på: november 07, 2008, 08:25:20 am » |
|
om du senker moderat kan du komme deg unna å bytte dempere og bærekuler..men med skikkelig senk så.... er det ingen utvei...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #59 på: november 07, 2008, 09:06:18 am » |
|
Ja sleng paa en puma lillebror! Du har da penger og tid til det i vinter?
Hvordan gaar det med den nye garasjen?
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
|