mai 02, 2025, 23:34:24 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Prosjektgarasjen
>
79 mod. Camper
Sider:
1
[
2
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: 79 mod. Camper (Lest 17208 ganger)
Flog
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Jæren
Sv: 79 mod. Camper
«
Svar #30 på:
mai 10, 2018, 22:10:52 pm »
Noen her inne på forumet som har erfaring med senking ved bruk av "hestesko"?
Loggført
Flog
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Jæren
Sv: 79 mod. Camper
«
Svar #31 på:
mai 14, 2019, 22:16:12 pm »
Hei!
Skal justere ventilene. For å finne tdc på sylinder 1 skal det røde merke på skalaen og det røde merke på reimskiva matche når rotor peker mot pluggledning til sylinder nr 1?
Skal jeg ha 0.15mm eller 0.20mm klaring?
2,0l type 4 motor
20190514_201427.jpg
(57.21 KB, 800x450 - vist 237 ganger.)
Loggført
Flog
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Jæren
Sv: 79 mod. Camper
«
Svar #32 på:
mai 17, 2019, 19:21:55 pm »
Ingen som vet?
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
Sv: 79 mod. Camper
«
Svar #33 på:
mai 19, 2019, 02:04:29 am »
Har en 80 mod T3 camper med 2l
den har hydrauliske løftere så usikker på hva du skal ha hvis du har faste løftere, men 0,15 er vel ikke helt på bærtur.
Rødt merke på reimhjul skal stå mot 0 på gradskiven og rotor mot No 1.
Det røde merke på gradskiven bruker du når du justerer tenningen. Da skal de røde merkene treffe ovenfor hverandre.
Men motoren min går som en bøtte dritt når jeg har tenningen slik, så jeg har dratt på mye mer fortenning.
«
Siste redigering: mai 19, 2019, 02:08:06 am av TrettenNullTo
»
Loggført
Follo VW Klubb
SCC 14,257
Flog
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Jæren
Sv: 79 mod. Camper
«
Svar #34 på:
mai 19, 2019, 02:21:44 am »
Takker for svar
Jeg fant ut av det. De røde merka er nok til tenning som du sier. Det var et hakk i reimskiva som skulle matche 0 på skalaen.
0,15mm var rette klaring på denne moteren.
Loggført
Sider:
1
[
2
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...