Heisann!
Etter en fin helg på Herbie Memorial Run, har jeg blitt mer lysten på å oppgradere bobla litt for neste år, en 1970 1300S med 1600 motor.
Håper dere har noen gode tips til en som er ny i gamet!
Jeg slet med understyring og hjulløft både foran og bak.
Original forstilling og ombygd til IRS bak som begge er moderat senket, ikke slengt i bakken.
Hva anbefaler folk for å bøte på dette?
Jeg skal også kunne bruke bilen "til daglig" så har vurdert Puma justerbar forstilling, er det noe å satse på?
Bør jeg samtidig oppgradere til stivere stabstag?
Har lest/hørt noe om camber kompensator, hva vil dette i praksis si?
Hva bør gjøres bak, er det i det hele tatt noe å gjøre?
Motormessig
ønsker jeg å få mest mulig uten å splitte blokka, men ser at det kan bli problematisk så det må vel gjøres.
Motor er heloverhalt sommer/høst 2013 og er kjørt i overkant av 2'000 km
Har sett litt på disse:
http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=195529Og lurer på nye topper + porting og 1,25:1 ventilløftere, men som sagt kom med innspill.
Ser for meg et sted mellom 100 og 125hk, hvis dette lar seg gjøre.
Ny/brukt komplett motor er også aktuelt, så lenge jeg ikke blir slått konkurs

Et evt. budsjett vil ligge på 30-45,000,- avhengig av hva jeg vil få for pengene.
Håper noen har noen gode innspill og gidder å svare
