Det er som det sies over her... hvor gammel er motoren?
Disse fulgte så vidt jeg vet, evolusjonen til bilmotorene - de siste pumpemotorene er de beste til å bygge/trimme på også her.
Som du sikkert ser om du kikker på Goliath'en din, så ser du at du har en enkel gasser uten akselerasjonspumpe, scintilla-magnet istedenfor fordeler, mangler coil, mangler oljefilter... det nederste reimhjulet er større på pumpemotoren enn på bil - bedre kjøling men mindre hester...
du må bygge ny eksos, lage stag til doble gassere, ha innsug til doble gassere + gasserne, oljefilter, kjøleblekk...
Innvendig kan de brukes som de er.
På spørsmå om hvor mye den er verdt - kommer an på tilstand og hvor lenge den har gått. Kan du dokumentere lavt timeantall?
Jeg brukte ca 15k på å bygge min -68 pumpemotor om til bruk i en 6V boble med standard 356 1600 super spec. - til sammenligning. 75 ærlige foler og en bil som lett drar i gang på 2. gir... men er ingen stripemotor da...
Skal du trimme mer, behøves 912-deler (Super 90) og da ville jeg kanskje vurdert å starte med en Type 1-blokk isteden..sånn rent kostnadsmessig..