356 industri motor
Hiandblue:
Er det mye som er forskjelig fra en 356 industri motor og en 356 for bil ?
Og hvor mye er en sånn motor vært ?
tmatre:
Det er jo flere industrimotorer da.. men her er en link til infom om den jeg har:
http://www.eckstein-kuebel.de/Porengines.htm
Om tallene for effekt osv stemmer vet jeg ikke...
På min står det et merke på toppen på viftehuset med typenummer.
Bare googlet det jeg.. og fikk den info jeg trengte
Splitboy:
Det er som det sies over her... hvor gammel er motoren?
Disse fulgte så vidt jeg vet, evolusjonen til bilmotorene - de siste pumpemotorene er de beste til å bygge/trimme på også her.
Som du sikkert ser om du kikker på Goliath'en din, så ser du at du har en enkel gasser uten akselerasjonspumpe, scintilla-magnet istedenfor fordeler, mangler coil, mangler oljefilter... det nederste reimhjulet er større på pumpemotoren enn på bil - bedre kjøling men mindre hester...
du må bygge ny eksos, lage stag til doble gassere, ha innsug til doble gassere + gasserne, oljefilter, kjøleblekk...
Innvendig kan de brukes som de er.
På spørsmå om hvor mye den er verdt - kommer an på tilstand og hvor lenge den har gått. Kan du dokumentere lavt timeantall?
Jeg brukte ca 15k på å bygge min -68 pumpemotor om til bruk i en 6V boble med standard 356 1600 super spec. - til sammenligning. 75 ærlige foler og en bil som lett drar i gang på 2. gir... men er ingen stripemotor da...
Skal du trimme mer, behøves 912-deler (Super 90) og da ville jeg kanskje vurdert å starte med en Type 1-blokk isteden..sånn rent kostnadsmessig.. ;)
Hiandblue:
Takker for svarene !
Kan vanlig T1 insug brukes?
Har ikke kjøpt motoren enda .den ene hadde gått 68t en pris på 7000
men han var villig til å gå ned litt
Splitboy:
Du må nok ha egne porsche-innsug, er jeg redd.
Jeg ga omtrent det samme for min pumpemotor, den hadde gått 50t. så prisleiet er vel kanskje ikke helt feil?
Men det er jo uansett lurt å prute så mye som mulig... ;D
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side