356 industri motor

<< < (3/3)

Splitboy:
På en 1600 Super (75 Hk) er det originalt med 32 mm Zenith NDIX.
Men det er som det nevnes over her, mye av det du får tak i av Solex (ihvertfall de jeg har sett tilsalgs) er ofte slitt og ukomplett.
Finnes tilgjengelig innsug som passer på weber IDF, og det kan jo ofte være enklere å kjøpe noe som er nytt og garantert ok...

Har selv Zenith'er på min - fra et gammelt Theo Decker kit brukt i en rallyboble en gang på 70-tallet. har ikke sett disse tilsalgs så ofte heller. Men rep-sett er lett (og rimelig) tilgjengelig fra Autozentrum.

RZR-Andy:
Sitat fra: tmatre på desember 23, 2007, 13:57:42 pm

Kommer an på volumet på motor da..
Men er det en 1680 som den jeg har bør det gå bra med rette dyser og halsringer.

I 356 og 912 bruker Porsche doble Solex 40mm gassere, men jeg ser det er mange som memer det er mye klatt med de, og bytter de ut med 40mm weber. Om det er på grunn av at de generelt er dårligere en Weber vet jeg ikke.. tviler vel litt på at de er så mye dårligere. Er vel helst på grunn av at de er utslitt :-) De med delt spjellaksling sites mer, og det blir slark i aksling

Har forstått det sånn at de som er tilhengere av Solex 40 PII fremhever disse til "aktiv kurvekjøring"/(bane- og løpskjøring) fordi de holder turtallet bedre enn Weberne, grunnen er at de ikke lider av "skvulping" i flottørkamrene.

JS:
40PII gasserne hadde etter hva jeg har forstått dårlig rykte på seg når de var nye også.
Men om det var for at de var dårlige eller for at få skjønte hvordan de skulle justeres vites ikke.
Personlig heller jeg mot det siste. ;)

RZR-Andy:
Peter Noad har omtalt disse mange ganger i sine vintage race artikler i Volksworld. Han brukte det meste av forskjellige forgassere som ble tilpasset. En av de store utfordringene var nettopp justeringer som var omtrent umulig etter montering i en boble. Så det er nok meget mulig, dette ligger jo mange år tilbake i tid. Solex har vel egentlig aldri laget dårlige forgassere?

Navigering

[0] Oversikt

[*] Forrige side