Bløthjerta som jeg er, kunne jeg ikke la denne søtnosen av en 66-modell gå i pressa, så den 25. juni endte hun opp hos meg.
En liten impulskjøpt gave til meg selv for bestått fagprøve gjør vel ingenting?
![Øyerulling](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/rolleyes.gif)
Josephine kom uten papirer og identitet for en symbolsk sum. Om det blir å krangle med biltilsynet eller skaffe en ny flyndre for å få henne på veien, vil tiden vise.
![](https://lh3.googleusercontent.com/-7tBhLFJFU1A/VCxJdFC7e1I/AAAAAAAAAA0/Sl4hG_gtkzg/w1189-h892-no/IMG_2441.jpg)
![](https://lh3.googleusercontent.com/-kBfslzUUTok/VCxJdrlh6qI/AAAAAAAAABA/ECcowwCy5IY/w1189-h892-no/IMG_2443.jpg)
Litt generelle planer for bilen: Josephine skal først strippes helt ned. Dette blir første bil i mitt eie hvor jeg tar steget og splitter karosseri og flyndre
![Glad](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/smiley.gif)
Gleder meg!
![Gliser](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/grin.gif)
Deretter blir det den vanlige biten med pussing/sandblåsing av rust etterfulgt av oppretting av karosserifeil og klargjøring til lakk, som på mange måter blir den mest interessante delen av prosjektet. Planen er å pryde Bobla med motivlakk over større deler av bilen. Interiøret vil også bli shinet opp for å matche eksteriøret til bilen.
Parallellt med karosseri- og lakkarbeidet, vil jeg også fikse opp og modernisere den gamle 1300-motoren...
Jeg befinner meg i en litt lammet situasjon siden jeg står på flyttefot mellom to verksted, så har ikke fått muligheten til å starte demonteringen ennå.
Imens jeg venter, valgte jeg heller å starte i en helt annen ende av prosjektet; EFi.
For de som ikke vet hva EFi er, så står forkortelsen for Electronic Fuel injection, eller på godt norsk elektronisk innsprøytning.
Planen er å overhale den totalt utslitte 1300SP-motoren, for så å bygge den opp med EFi, men alikevel gi den et tilnærmet originalt utseende. Jeg tenker å bruke det originale SP-innsuget, std.-forgasser som spjeldhus og WBX-fordeler som referanse til ECU (motorstyring).
Her er jeg godt igang med produksjonen av min egen ECU. Selve ECU-designet skal jeg ikke ta æren for; det er det tmbryhn som står bak.
![](https://lh5.googleusercontent.com/-mTtxx53vN1w/VCxddgnJe7I/AAAAAAAAACA/12_E0OaRuOw/w1189-h892-no/IMG_2435.jpg)
![](https://lh5.googleusercontent.com/-G4u5jj6XDuE/VCxKd4-Es9I/AAAAAAAAABI/ugaHr8Ig_XM/w1189-h892-no/IMG_2437.jpg)
Et par timer senere ligger det ferdige produktet foran kameralinsen. Lodding av overflatemonterte komponenter var faktisk ganske gøy!
![Gliser](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/grin.gif)
![](https://lh3.googleusercontent.com/-azK16xHa218/VCxQloE1sII/AAAAAAAAABo/ZEBTsVmsnWQ/w1297-h892-no/IMG_2453.jpg)
![](https://lh4.googleusercontent.com/-16YCOOuGgAc/VCxQlgEsWjI/AAAAAAAAABs/mpUzHQ5ZqgA/w1189-h892-no/IMG_2458.jpg)
Noe som er litt kult med denne ECU-en er at den er designet for å passe inni en original Bosch-ECU-boks. Ser temmelig biltillsynsvennlig ut i mine øyne i alle fall
![Glad](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/smiley.gif)