Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #60 på: november 03, 2014, 15:20:55 pm » |
|
Hadde håpet på noen i skikkelig god stand.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #61 på: november 10, 2014, 13:14:48 pm » |
|
Tror kanskje jeg akkurat kasta ett sett, men skal ta en titt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #62 på: desember 29, 2014, 16:36:28 pm » |
|
Da har tre uker med jobb blitt kronet med godkjent EU kontroll. For å blidgjøre gudene bestemte jeg meg for å ta hånd om det siste irriterende området på bilen, støtdemper tårnet på førersiden. Der hadde eieren mellom meg  smurt på noe prim og lakket over... det så ikke bra ut. Panser, fanger og skjerm ble demontert før jeg tok av hjulopphenget og tannstangen. Rusten hadde hatt gode vekstvilkår mellom selve innerskjermen og forsterkningen ute i hjulhuset, den var i mye bedre forfatning enn innerskjermen, så den ble reddet og grunnet før jeg sveiset inn et repro støtdempertårn fra Unneberg. Formen var upåklagelig, og det satt som et skudd, men hullbildet bommet mot forsterkningen på min bil så jeg sveiste igjen hullene på reprobiten og flyttet de. Deretter var det bare å montere alt sammen igjen, laste den på hengeren og ta den til kontrollen. Jeg tror det vil skje mer med den i vinter, men først får jeg ta hånd om SCC bussen litt. Her kommer noen elendige telefon bilder   Slik så det ut etter "litt" banking på rustrosa... ikke lekkert, men jeg fikk fjernet stålet som var skadet på et vis.  Her har jeg ryddet opp kantene og brukt stålbørste og superfil for å rå renset opp forsterkningen  Platebiten fra Unneberg, noe ned-trimmet, formen var helt hundre, men hullene var mer "off".  Her er biten mer tilpasset og hullene er sveiset igjen, slipt til og nye boret. Alle hullene stemmer nå... tilogmed det store etter å ha bli flyttet fem millimeter utover.  Sveiset og slipet, pluggsveisene inn mot forsterkningen kan fortsatt lett sees.  Utvendig ble alt grunnet og fikk seg et stryk med karosserikitt som originalt. Jeg har ikke noe bilde av innsiden ferdig grunnet, men det kan komme senere.
|
|
« Siste redigering: desember 30, 2014, 15:05:16 pm av Hot Owl »
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #63 på: desember 30, 2014, 00:24:26 am » |
|
Dette var utrolig flott arbeide med tannstang styring. Kult at du la ut så detaljert med bilder og tekst. Har vurdert å gjøre det samme på min 02. Men når jeg så hvor mye jobb det er, så tror jeg det ikke skjer med det første. Ble det stor forbedring i forhold til snekke ? Bilen din er forøvrig døds kul, synes jeg. Bra historie om bilen, godt du kjøpte den tilbake
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #64 på: desember 30, 2014, 00:45:00 am » |
|
Morsom lesning! og bildene av bilen gir meg Flashback...
Min andre luftkjølte (i rekken) var en 1303 med samme farge - en 1973 modell - som jeg kjøpte i på midten av 80-tallet...
Fra 82-83 var det mye skriverier og lesestoff i Wheels, Bilsport, RightOn, Norsk Motorreyv...m.m.
Og alt ble lest og studert...meget grundig...
Meget lav og "shaved" var den også...listverket ble fjernet og alle hull malt over. Null Chrome...
Kjørte blant annet uten blinkers foran...Tettet igjen hullene etter blinklysene...
Uten fangere og med rødmalte lykteringer...
Eksos: Tunderbird "Quiet" kjøpt hos Hotshop
Forgassere var 2 enkle fra en -67 1600 Variant...
|
|
« Siste redigering: desember 30, 2014, 01:07:32 am av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #65 på: desember 30, 2014, 01:07:51 am » |
|
Morsom lesning! og bildene av bilen gir meg Flashback...
Min andre luftkjølte (i rekken) var en 1303 med samme farge - en 1973 modell - som jeg kjøpte i på midten av 80-tallet...
Fra 82-83 var det mye skriverier og lesestoff i Wheels, Bilsport, RightOn, Norsk Motorreyv...m.m.
Og alt ble lest og studert...meget grundig...
Meget lav og "shaved" var den også...listverket ble fjernet og alle hull malt over. Null Chrome...
Kjørte blant annet uten blinkers foran...Tettet igjen hullene etter blinklysene...
Uten fangere og med rødmalte lykteringer...
Eksos: Tunderbird "Quiet" kjøpt hot Hotshop
Forgassere var 2 enkle fra en -67 1600 Variant...
 Overrasker stadig
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #66 på: desember 30, 2014, 01:33:50 am » |
|
Morsom lesning! og bildene av bilen gir meg Flashback...
Min andre luftkjølte (i rekken) var en 1303 med samme farge - en 1973 modell - som jeg kjøpte i på midten av 80-tallet...
Fra 82-83 var det mye skriverier og lesestoff i Wheels, Bilsport, RightOn, Norsk Motorreyv...m.m.
Og alt ble lest og studert...meget grundig...
Meget lav og "shaved" var den også...listverket ble fjernet og alle hull malt over. Null Chrome...
Kjørte blant annet uten blinkers foran...Tettet igjen hullene etter blinklysene...
Uten fangere og med rødmalte lykteringer...
Eksos: Tunderbird "Quiet" kjøpt hot Hotshop
Forgassere var 2 enkle fra en -67 1600 Variant...
 Overrasker stadig I VW-Nytt Follo nr 1/2002 skrev jeg om denne... (Ikke la oss ødelegge tråden til Owl...)
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2112
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #67 på: desember 30, 2014, 10:38:55 am » |
|
Uten tvil en av landets flotteste 03 er. Nå også med litt historie😊 Det er jo kult👍
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #68 på: desember 30, 2014, 15:11:43 pm » |
|
Dette var utrolig flott arbeide med tannstang styring. Kult at du la ut så detaljert med bilder og tekst. Har vurdert å gjøre det samme på min 02. Men når jeg så hvor mye jobb det er, så tror jeg det ikke skjer med det første. Ble det stor forbedring i forhold til snekke ? Bilen din er forøvrig døds kul, synes jeg. Bra historie om bilen, godt du kjøpte den tilbake
Jeg synes fortsatt at tannstang styringen var en fin oppgradering, men mest av hensyn til at styresnekka hang seg opp i nedre bærearm. Slik den var med snekke og 74 forstilling var den også god å kjøre. Nå får den straks utbyttet innmat i tannstanga også, og det tror jeg blir trivelig. 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #69 på: desember 30, 2014, 15:47:04 pm » |
|
Morsom lesning! og bildene av bilen gir meg Flashback...
Min andre luftkjølte (i rekken) var en 1303 med samme farge - en 1973 modell - som jeg kjøpte i på midten av 80-tallet...
Fra 82-83 var det mye skriverier og lesestoff i Wheels, Bilsport, RightOn, Norsk Motorreyv...m.m.
Og alt ble lest og studert...meget grundig...
Meget lav og "shaved" var den også...listverket ble fjernet og alle hull malt over. Null Chrome...
Kjørte blant annet uten blinkers foran...Tettet igjen hullene etter blinklysene...
Uten fangere og med rødmalte lykteringer...
Eksos: Tunderbird "Quiet" kjøpt hos Hotshop
Forgassere var 2 enkle fra en -67 1600 Variant...
Se der ja, fler med svin på skogen 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #70 på: desember 30, 2014, 15:48:06 pm » |
|
Uten tvil en av landets flotteste 03 er. Nå også med litt historie😊 Det er jo kult👍
Takk for det... lakken er en skandale, så flott blir å strekke det litt 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #71 på: desember 30, 2014, 15:55:58 pm » |
|
Da har vi etterhvert lagt julen bak oss...  
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #73 på: desember 31, 2014, 03:25:23 am » |
|
Takk! Fargen får bli en stund til, men gummien skal endres.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #74 på: januar 25, 2015, 13:45:13 pm » |
|
Da er fordekkene solgt og bakdekkene er kastet, nå blir det like mye strekk men bredere gummi.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
hauganfoto
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø
Jørn Kristensen
|
 |
« Svar #75 på: januar 25, 2015, 14:51:23 pm » |
|
Veldig artig med litt superbeetle-entusiaster her! Veldig bra jobb du gjør, bilen blir/er utrolig stilig og gjennomført.
|
|
|
Loggført
|
1954 Tempo Handy 1954 Ferguson gråtass 1973 1303s Og to bruksbiler...
|
|
|
Tuffer'n
Medlem
  
Innlegg: 122
Bosted: Gran
|
 |
« Svar #76 på: januar 26, 2015, 12:11:09 pm » |
|
Utrolig fin bil detta!  Det står sikkert skrevet tidligere i tråden men, hva slags dekk dim går du for?
|
|
|
Loggført
|
"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"
71mod 1302
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #77 på: januar 26, 2015, 13:25:34 pm » |
|
Nå blir det 195/50-15 foran og 215/60-15 bak.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #78 på: januar 26, 2015, 20:32:24 pm » |
|
Er ikke ofte en ser 1303 uten elefanter .. 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #79 på: januar 26, 2015, 21:23:10 pm » |
|
Kongebil JHU!
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
1303S73
Supermedlem
    
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK
1303LS Org. Cab. & Gullhuset
|
 |
« Svar #80 på: januar 26, 2015, 23:48:49 pm » |
|
Hallo.
Var det kanskje meg du kjøpte tannstang med fester av?
Kjekt å se at det blir bra.
Hilsen Geir.
|
|
|
Loggført
|
1973 1303LS Org. Cab 1966 VW panel Gullhuset 1985 VW transporter syncro
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #81 på: januar 27, 2015, 01:19:40 am » |
|
Veldig artig med litt superbeetle-entusiaster her! Veldig bra jobb du gjør, bilen blir/er utrolig stilig og gjennomført.
Takk for det, gi 03 en sjanse! 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #82 på: januar 27, 2015, 01:20:31 am » |
|
Er ikke ofte en ser 1303 uten elefanter ..  Jeg har ikke sett mange uten i hvertfall 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #83 på: januar 27, 2015, 01:21:45 am » |
|
Kongebil JHU!
Takk Tom Roger 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #84 på: januar 27, 2015, 01:37:05 am » |
|
Hallo.
Var det kanskje meg du kjøpte tannstang med fester av?
Kjekt å se at det blir bra.
Hilsen Geir.
Det stemmer nok det  Nå skal snart tannstangen åpnes og modifiseres med nytt drev og tannstang. 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #85 på: mars 09, 2015, 14:15:17 pm » |
|
Måtte bare kontrollere at felgene fortsatt går på... 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #86 på: mars 09, 2015, 15:16:54 pm » |
|
!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #87 på: mars 12, 2015, 22:47:23 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: mars 13, 2015, 11:47:27 am av Hot Owl »
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
HJ_02RS
Medlem
  
Innlegg: 172
Bosted: Leirsund
72 1302 RS - 2275
|
 |
« Svar #89 på: mars 12, 2015, 22:52:27 pm » |
|
Her skal det kjøres fort på bane skjønner jeg. Ble helt perfekt. Ønsker meg sånn dekk sjæl  Henning
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|