april 28, 2024, 00:53:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min -74 1303 Super Dumper - en lang reise som sklir ut...  (Lest 55569 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« på: oktober 28, 2014, 22:30:48 pm »

Det var Bilsports VW-spesial på slutten av åttitallet som åpnet mine øyne for folkevogna og mulighetene den hadde for personalisering. Så når konvoluttene var åpnet etter en velykket konfirmasjon var de økonomiske musklene på plass. Her var det bare å begynne å lese aftenposten! Foreldrene var vel ikke hundreprosent enige i at ei boble var det optimale, så de framsatte et krav om at den skulle være så ny som mulig. Jaja, ikke noe problem for min del, den skulle jo uansett ikke være original så de stygge baklyktene var ikke noe problem. Samme høst kjøpte jeg en 1974 model 1303S av en Oslo kar som hadde arvet den, bilen var hel og grei med hotte 5,5" Big felger. Kort tid etter lokaliserte jeg en boble dude på Møller i Sandefjord (Wheeler) som fortalte om BugTech i slagendalen (Unneberg bil). Fantastisk, hotte deler en halvtime unna! Der fikk jeg også tak i Colin Burnhams VW bok..full av fargerike bilder fra California. Og blant dem en rød 1303!! John Dean hadde bygget en clean bil senket over fullpolerte Porsche Fuchs. Med nedflyttet skilt og de eldre baklysene var den i en klasse for seg selv... planen var klar!

Min bil hadde vokst opp på Dokka, og hadde ikke rukket å bli spesielt rusten på sine 15(!!) leveår, men vi fikk byttet et bakre fangerfeste pga rust. Mitt første sveiseapparat ble brukt til å fjerne listhullene og tilfredsstillelsen var total. Deretter ble det handlet stort på Bugtech, dvs. sotede vinduer, ny frontrute og onepiece ruter. Stigtrinn og 02 forskjermer og bakskjermer ble også med på lasset pluss mye mye mer. Ormbo, dobbel hide-a-way eksos ble kjøpt på ferietur med familien hos CSP i Hyllinge Sverige. Derifra kom også de justerbare fjærbeinene som skulle brukes for å få senket snuta litt.
Bilen ble lakket i originalfargen Senegal rot, av en lakkerkompis av fattern. Fuchs var det ikke penger til, og jeg hadde heller ingen kontakter som kunne bore om skiver og tromler. Derfor ble det 4,5" og 5,5" originalfelger med porsche nippel kapsler med 135 fordekk og 185 bakdekk. Bilen var klar for veien i 1994 og ble brukt året rundt i to år, det hadde den ikke spesielt godt av, pga den ekstreme saltingen som foregår på E18. Det var også noe funky med forstillingen som gjorde at dekket subbet i passasjerforskjermen når den ble senket, det var ekstremt irriterende og viste seg å være umulig å få fikset. Jeg prøvde andre skjermer, og forsøkte også til å få et spesialverksted til å modifisere forstillingsdelene så man kunne få justert dekket vekk fra skjermen, men de snublet med ballen. Jeg hadde alt satt i gang med min splittbuss så hobby kontoen var litt slunken så jeg bestemte meg for å selge den, jeg fikk 12000 for den... nøyaktig det samme jeg betalte for den før oppussingen. Trist Det eneste jeg demonterte fra den var 1600 motoren som aldri hadde sviktet meg, jeg puttet inn en annen 1600 før jeg sendte den avgårde. Etter en uke kom den nye eieren og sa at motoren hadde gått i stykker... så jeg byttet den ut med en annen 1600 motor fra skroten.  Gjett om jeg var lei den bilen...  Gjennom årene så jeg den parkert utenfor huset til den nye eieren, men den hadde aldri skilt, etter noen år forsvant den og jeg så den ikke igjen før på tidlig på totusen tallet, da sto den i en garasje bak en rørleggerforrettning... jeg tok en liten titt, og fikk bekreftet at jeg fortsatt misslikte den.

I november 2009 fikk jeg en SMS fra Wheeler som tipset om at 1303 min lå på finn. Jeg reiste å kikket på den og plutselig så den mye bedre ut, mest pga at alle andre 1303 hadde blitt så mye dårligere på tiden som hadde passert. Denne var fortsatt ganske frisk i kanaler og innerskjermer. Alle delene jeg hadde satt på den var fortsatt der, bortsett fra de helrøde baklysene og kapslene mine. Tilogmed klistremerkene jeg hadde satt på den var der fortsatt!
Jeg forsøkte å tipse noen folk men ingen var interessert, så etter litt frem og tilbake kjøpte jeg den selv... for 10000! Kjempefornøyd selvfølgelig  Gliser
Jeg hadde både Fuchs og bremser liggende så planen var klar, nå skulle guttedrømmen bygges NØYAKTIG slik John Deans bil var!

Puh.. det var den eldste delen av historen...  det vil nok bli mer prosjekttråd akting etterhvert...
« Siste redigering: november 02, 2014, 11:58:33 am av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1 på: oktober 28, 2014, 22:50:50 pm »

Etter at bilen kom hjem sveiset jeg det som var av rust i bakkanten av varmekanalene, jeg måtte fjerne torsjonsfjærene for å komme til, så jeg senket den 44mm ved å flytte åtte hakk opp inne og åtte hakk ned ute. Dvs nesten et fullt hakk senking. Det andre fangerfestet ble også byttet på dette tidspunktet. Nappet også ut motoren og byttet ut simringen, og jeg chimset også opp endeslakken (dodgy). Jeg gjorde det mest som en test, denne motoren var bortimot skrot da jeg satte den inn, så tapet ville ikke være så stort om den skulle ryke. Det ble også nye girkassefester og ny fjær på clutcharmen før motoren ble satt inn igjen.
Den fikk selvfølgelig nye bremsedeler og sine etterlengtede Fuchs. Dvs. den fikk låne dragbilens deep six med 215/65 MH gateslicks, som funket greit på snøen! Januar 2010:
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: oktober 28, 2014, 22:52:14 pm »

Inspirasjonen:


Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: oktober 28, 2014, 23:04:28 pm »

Lånte fuchs funker jo ikke i lengden, den måtte ha egne... og selv om det tar kraftig imot så måtte den ha helpolerte felger siden det var det var drømmen dengang da. Derfor fant jeg frem ett par skikkelig røffe deep 6 til å ha bak (gir dypere/bredere felgkant) og startet polering. En av de forrige eierene hadde pusset felgene med grovt sandpapir så her var det mye å slette ut. Først glassblåste jeg de og pusset over med 320 papir på skumgummi pute på poleringsmaskinen min. Dette glattet ut mye og neste runde ble med 500 papir, før jeg kjørte litt 800 papir for å runde av. Til slutt brukte jeg Mothers Mag polish på poleringskule i drillen.






En hyggelig trønder hadde disse nyere 6" felgene for salg, og de passet perfekt inn i planen siden de ser smalere ut enn bakfelgene. Bredde og ET (36) er nøyaktig lik.


« Siste redigering: oktober 29, 2014, 09:04:09 am av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: oktober 28, 2014, 23:09:15 pm »

I april var forstillingen ferdig overhalt, og de polerte fuchsene hadde kommet på foran. Pga subbingen i høyre forhjul kunne jeg ikke senke den mer enn dette:

MH funker på snø! Blunker


Ute på veien etter maaaange år

« Siste redigering: oktober 29, 2014, 09:05:12 am av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: oktober 28, 2014, 23:15:26 pm »

Etter at BeetleBug donerte noen gamle dekk som kom fra Mags Little Squeeze kom bakfelgene på:



Det hjelper på utseendet... uten at det har kostet allverden (ennå)
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: oktober 28, 2014, 23:25:01 pm »

Etter litt tankearbeid og måling fant jeg ut hvorfor bilen hadde 2°positiv camber på høyre forhjul! TopLine hadde boret fjærbeinet feil, etter 15 minutter med fila så var problemet ute av verden... hadde jeg vist det kanskje jeg ikke hadde solgt den 15 år før... jaja, live and learn.

Etter at den jobben var gjorde Holmestrand Servicesenter en A+ klasse forstillingskontroll...  en finger på rattet!
Etterpå fikk jeg hjelp av styret i Folk&Vogn til å polere opp lakken... veldig hyggelig, og MYE blakere bil...!



Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: oktober 28, 2014, 23:35:25 pm »

Deretter begynte jobben med å fjerne de store feltene med rust i lakken, nedre del av begge bakskjermene ble sandblåst og fikk syregrunning, epoxy, sparkel og to komponent lakk. Deretter vannslipet jeg ned lakken og polerte opp til det ble en grei match mellom det nye og den gamle slitte lakken. Lykteringene og blinklysene fikk en omgang med sprøyta, al á Sarge. I mine øyne hjalp dette mye på utseendet... i tillegg til at fronten kom ned litt mer etter camber operasjonen.


RocketRacing viste seg å være en gullgruve når det kommer til åttitalls interiør... bedre kan det nesten ikke bli... ville jeg nok ha tenkt da
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: oktober 28, 2014, 23:55:25 pm »

I 2012 fikk den nye 1302 forskjermer (med blinklyset fjernet) takk Lynet, -75 model fangeren med innebygget blinklys kom fra Pål  Blunker

Og jeg sveiset opp et nytt 69 modell baklokk siden det andre hadde lakkslipp. Alt grunnarbeid og lakkering ble gjort i låven, med vannsliping og polering for å matche resten av den slitte lakken.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 28, 2014, 23:57:23 pm »

Denne 03'n likte jeg svært godt ! Glad
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: oktober 29, 2014, 00:19:09 am »

Takk for det Ziggy!

På den siste turen gjennom byen den høsten 2011 hørte jeg en høy knekkelyd da jeg kjørt over et kumlokk. det hørtes ut som tynnplate som sprakk... og det var ikke feil.
Stålet rundt stabstaget hadde sprukket på begge sider... det sto nok ikke så bra til innvendig som jeg trodde.
Her var det bare å få dele bil og bunnplate å gi seg i kast med rustsveising. Å sveise rust er jo fryktelig kjedelig egentlig, så jeg bestemte meg for å bygge om til tannstang samtidig.
Det var ikke lett å få noe info på hvordan det skulle gjøres så jeg tok noen detaljerte bilder for å dokumentere hvordan jeg gjorde det.

Her er rammehodet på bilen etter at jeg har boret ut punktsveisene som holdt bunnen av rammehodet på.

Jeg fikk tak i et nytt rammehode hos Lars Rosenkvist, men det kunne ikke brukes til mer en deler slik jeg så det.

Her holder jeg en mal av 74 hodet over 75 hodet... og det viser hvor mye VW endret for å få plass til tannstangen.

Her rydder litt opp på 75 delen før operasjonen

VW har forsterket øvre delen av rammehodet innvendig

Kjekt å ta noen mål så greiene passer sammen igjen etterpå

Samme mål på 75 hodet

Fjerner litt sveis på 74 hodet for å få plass til kuttet som skal gjøres

Her er kuttet planlagt, viktig at begge delene har samme form der kuttet går, og at jeg kommer til å får sveiset på innsiden.

Kuttet er gjort, dette er 74 modellen som viser at forsterkningen ikke ligger helt inntill rammehodet her. på 75 modellen ligger de helt sammen.

Men delene passet da hvertfall sammen som planlagt  Glad


Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #11 på: oktober 29, 2014, 00:34:48 am »


Deretter fjernet jeg 5mm av det yttre skinnet på både bunnplate og del, for å komme til å sveise den indre delen skikkelig.

En annen vinkel som viser klareringen som ble gjort over bærearm innfestingen.

Her er jeg i gang med sveisingen, her skal det sveises varmt så sveisen må "balanseres" for at man ikke skal vri rammehodet skjevt.

Den fremre delen er enkel plate.


Første runde unnagjort


Her er ytre plata sveiset sammen igjen

Her er sveisen slipt og en ny feit sveis lagt ved bærearminnfestingen. Jeg hadde ikke slipt sveisen viss det ikke var for at jeg kom til for å sveise over en runde innvendig også.

Dette er et bilde av gjennombrenningen fra den utvendige sveisingen.

Innenfor bærearmene er det også forskjell på forsterkningen

Ingenting man ikke kan fikse med sveis

Her er jeg halveis i å sveise rundt på innsiden

Og her er bunnen på igjen, den var fra Danmark (klokkerholm?) og måtte derfor deles i 6 biter før den så ut som den originale.
Til slutt ble bunnplaten rettet litt og malt i Por15
Loggført

Speed is no substitute for direction
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 29, 2014, 08:50:54 am »

Utrolig flott tråd (og bil), Jon Hroar
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #13 på: oktober 29, 2014, 09:31:31 am »

Takk for det Roy! Må bare komme up to date først, før prosjekt biten starter  Blunker

Deretter begynnte jeg på de endringene som skulle til på karosseriet.

Først slipte jeg av begge kanalbunnene, de var vel ikke så dårlige, men det er deilig med nye. De ble kjøpt av Mags. Deretter fikset jeg litt rust i napoleonshatten og på fremre del av kanalen.
Målet er at man ikke skal se at jeg har vært der så det blir mye jobb med så mange lag stål.

Her er bunnen av napoleonshatten reparert, jeg måtte blant annet bygge nyt "bur" til den løse dobbel mutteren inni der. Ikke helt rustfri nei. Skal du kjøpe 1303 forsøk å løsne de to store boltene under her.. knaser det så må sveise apparatet frem. Her er også styresnekkeinnfestingen blottlagt.

Det du ser nedenfor dele veggen er en plast propp som VW har satt der... håpet ar at det var det rette hullet å skru tannstangen gjennom... men se det var det ikke.

Jeg hadde heldigvis en NOS rammevange liggende til et annet prosjekt, men den viste seg å være universal, ser du mutteren nede i forsterkningen? DER skal tannstangen sitte fast!

Rydder plass til 75 modellens sveie muttere, og hullet i innerskjermen blir større og større Glad

Her ser man en forsterkningsbjelke som knyter reservehjulsbaljen sammen med rammevangene... den er i veien for tannstangen og må bort. Moro.

Her er reparasjonene gjort og hullene til styresnekka er lagt igjen... vil ikke ha vann her inne igjen.

Her har jeg en av to biter jeg kjøpte fra Haugesund... rammevange bit med sveisemuttere, og jeg fikk også med tannstang styrestag og rattstamme på dealen. Kjekt.

Slik så 74 vangen ut etter at bjelken var fjernet... med andre ord, mer å rydde opp i.

Et mål fra NOS biten

Bare å begynne bore gamle Børre

Noen må tas innvendig også, pga "karosserifeste-leppa" under.

Her er sveisemuttrene punktet på plass... jeg dreide til en spesialbolt som sentrerte i hullet jeg hadde boret for at dette ikke skulle flytte på seg mens jeg sveiset.

Slik ble det sende ut fra undersiden

Her er innerskjermen sveiset opp igjen, og forsterkningsbeinet på fjærbeinet er strekt ned over hullet igjen.

Her er andre siden reparert og modifisert

Lukket og låst

Her er det smurt på karroserikit og lakket over. Til slutt ble tannstanga prøve montert Osteaktig

Det er ganske trangt selv med modifisert rammehode, noen sier det går uten, den ser ikke jeg helt. Seg ville dette skulle bli slik VW monterte den, ikke cirka slik.

En vinkel til

Og slik ser det ut uten tannstang

Førersiden ferdig, her ser du også styringsboltene jeg brukte når karosseriet skulle ned på bunnplaten igjen, bare vanlige bolter uten hode.

Her er delene i styringen som ble byttet, de lengste delene av hver type tilhører 75... de andre er 74 utgaven
Det var kanskje ikke fort gjort å bygge om, men rusten er vekk og tannstangen fungerer supert!
« Siste redigering: oktober 29, 2014, 09:59:12 am av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #14 på: oktober 29, 2014, 10:56:04 am »

Sommeren 2012 satte jeg først på noen nye Michelin 135 framdekk, etter at Holmestrand Servicenter hadde tatt en sikkelig forstillingskontroll med spennende vinkler og verdier (1,05 camber og 15 minutter spissing). Det funket såpass at svinge-genet fikk mat, så kort tid deretter røyk det på et bugpack stabstag bak. Det gjorde ikke allverden forskjell på kjøreegenskapene. Så dermed monterte jeg et 7/8 (22mm) Bugpack stabstag. Det hjalp vel noe. Men det ble ikke sus i serken før jeg tok inn et AVO coil over kit fra fabrikken i England. De har ikke 1303 i listene sine, men jeg har handlet dempere av de i årevis så jeg fikk de til å bygge noen Avo222 drag special dempere for å passe 1303. Dvs justerbare med alu-ratt nederst. Foran så ble det beinene de bruker på Golf MK1. En Golf bruker 250 lbs fjærer foran (pga frontmotor) og standard boble coilovere ligger på ca 130 lbs... alt for slapt hvis man ønsker å kjøre lavt med en 74-> modell (meget dårlig klaring mellom dekk og skjerm) Derfor gikk jeg for 180lbs og i retrospekt funket det glimrende! Beina er selvfølgelig justerbare via et ratt på toppen av forstillingen.


Nå kunne jeg endelig senke litt mer og samtidig trekke 0,87 g før forhjulene slapp i skidpad testing. Det var definitivt dempere som gjorde den største endringen på hvordan bilen oppførste seg.
Slik så den ut ved disse tider, den skarpøyde ser nok at antenne og håndtak på panseret er borte, det samme er hullene etter original speilene. Og i deres plass et deilig Vitaloni Baby Tornado.



Et lite bilde av høyden
« Siste redigering: desember 01, 2014, 23:51:53 pm av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #15 på: oktober 29, 2014, 13:41:18 pm »

Etter å ha kjørt på både Herbie memorial og på slalomkjøring på SCC med 135 dekk foran følte jeg et behov for å oppgradere dekkene.
Til nå har jeg kjørt med 135 på 6" foran og 205/65 på 6" bak. Foran er det ikke plass til bredere dekk pga skjermkanten, dvs dekk strekk må benyttes om høyden skal kunne beholdes.
Ok, for å beholde strekket og samtidig få mer gummi mot veien så må felgen bli breiere.

Ved å kikke på denne oversikten over Fuchs felger så gikk det jo fort å finne drømme felgen. 7" R med andre ord en 6" som er strekt en tomme innover.
Problemet med disse er at de koster mer enn bilen pr stykk, og at de har deep 6" utseendet slik at forhjulene ser like ut foran og bak... noe jeg forøker å unngå.
Det nest beste på listen var noen 7" 15 fuchs som hadde ET 23,3, og slike hadde jeg faktisk liggende. Det skulle gjøre at jeg kunne montere bredere dekk, sålenge profilen var litt lavere. Siden felgen havnet 15mm lengre ut enn 6" fuchsen den skulle erstatte. Tvilende
Men man kan vel ikke har 7" foran og 6" bak? Så for å få dette på stell fant jeg frem noen 8" 15 fuchs...  det kan nok gå om jeg dropper den 5mm spaceren jeg har kjørt med bak.
Dette måtte testes, her har jeg klosset opp bilen for å se om det fortsatt er markfrigang under når dekkene blir 4cm lavere.
Slik så det ut:



All klaring er god klaring har man jo hørt... men det stikker ut nøyaktig 15mm både foran og bak.
Toyo 888 dekk var planen, men det var litt smått utvalg i 15" så å teste med skikkelige dekk blir nok litt for dyrt. Etter noen minutter på finn ble 165/50-15 funnet og kjøpt. Og bak fikk jeg bommet noen utslitte 195/65-15 av Kjell Roar, takk takk!
Felgene glassblåste jeg før jeg lakket dem opp i silkematt gullfarge, det ble noe sært men det funket for meg.

Faktisk smyger dekk mønsteret akkurat innunder skjermene foran og bak! Dagen etter reiste jeg på Bergrennen igjen, etter 740 km på dekkene kan jeg konstatere at de funker, og sitter.
Selve løpet foregår opp en 2,6 km lang bakke med 8 og 12° stigning, jeg kunne nå holde full gass fra start til mål og fikk 101 km/t i gjennomsnitt, noe jeg er svært fornøyd med. Tatt i betrakting skrotmotor og 70 kilo basskasse baki.

Og vips var vi fremme ved dagens status... fremtiden er fortsatt litt uklar, men kortere utveksling til tannstangen er bestilt, og det ligger noen 26mm torsjonstaver på vent til bakstillingen. Antagelig blir bilen senket 22 millimeter til bak når jeg monterer de.
Vi får se  Glad
« Siste redigering: januar 25, 2015, 13:03:59 pm av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #16 på: oktober 29, 2014, 13:47:35 pm »

Bilen har blitt noe lavere enn utgangspunktet  Øyerulling

Loggført

Speed is no substitute for direction
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #17 på: oktober 29, 2014, 15:27:27 pm »

Tøff 03   Glad
Loggført
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #18 på: oktober 29, 2014, 15:34:53 pm »

Hva slags kraftverk har du i denne??
Flott bil, med passe høy blingfaktor...  Kult
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #19 på: oktober 29, 2014, 15:44:22 pm »

Endelig vil jeg si! Nice! Glad 

Mener du at du har ikke mer plass på større (høyere) dekk enn 165/50 foran? Mye rom rundt forhjul i bilde i hvert fall...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #20 på: oktober 29, 2014, 17:22:02 pm »

Tøff 03   Glad

Takk for det Espen!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Odd-Arne
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: Follo



Vis profil
« Svar #21 på: oktober 29, 2014, 17:27:50 pm »

Super nice bil, bra jobba med den... Bra at du kjøpte den tilbake igjen. 
Hvor bestilte du kortere utveksling til tannstangen fra, har du en link?
Loggført

Follo VW klubb

T2 Westfalia 72mod - Nadolek    ---    1303 75mod - Onkel Oskar

http://www.odd-arne.com
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #22 på: oktober 29, 2014, 17:34:03 pm »

Ha ha!! Nå står ikke verden til påske (eller jul)! Du har kjøpt grøftesenk dekk😉😄😜.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #23 på: oktober 29, 2014, 17:36:38 pm »

Hva slags kraftverk har du i denne??
Flott bil, med passe høy blingfaktor...  Kult

Etter hva jeg vet så er det den samme 1600'n jeg kjøpte på skroten på nittitallet. Den går forholdsvis bra, men den er sliten på alle mulige måter, og tankene går i rettning av å sette inn en 1915 eller kanskje noe større Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #24 på: oktober 29, 2014, 17:40:32 pm »

Forøvrig kledde den gullfelger saftig godt!
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #25 på: oktober 29, 2014, 18:18:28 pm »

Endelig vil jeg si! Nice! Glad 

Mener du at du har ikke mer plass på større (høyere) dekk enn 165/50 foran? Mye rom rundt forhjul i bilde i hvert fall...

Nei, jeg kjøpte disse dekkene for å se hvordan de ble, dette er den smaleste dimensjonen toyo dekkene kommer i, neste dimmensjon 195/60-15 er det ikke plass til dessverre. Når det er sagt så er det ikke lenger sikkert at jeg kjøper Toyo, og da kan jeg nok kjøpe litt høyere profil. Å senke til gapet forsvinner vil ikke gå med den veien jeg kjører til å fra huset. Det går bare såvidt slik den er nå.  Hemmelig
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #26 på: oktober 29, 2014, 18:47:15 pm »

Ha ha!! Nå står ikke verden til påske (eller jul)! Du har kjøpt grøftesenk dekk😉😄😜.

 Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #27 på: oktober 29, 2014, 18:49:53 pm »

Flott vogn du har satt sammen her!  Glad
Jeg må innrømme at jeg ikke er noen fan av 03, men denne var virkelig griselekker!
Liker spesiellt baklysene og felgene, der har du skutt innertier.  Glad
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #28 på: oktober 29, 2014, 19:02:54 pm »

Super nice bil, bra jobba med den... Bra at du kjøpte den tilbake igjen. 
Hvor bestilte du kortere utveksling til tannstangen fra, har du en link?

Jeg angrer egentlig ikke på at jeg kjøpte den tilbake, moro å ha noe med varme og stereo også!
Utvekslingen til tannstangen bestilte jeg av Jussi på http://www.kuplapaja.com
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #29 på: oktober 29, 2014, 20:38:06 pm »

Flott vogn du har satt sammen her!  Glad
Jeg må innrømme at jeg ikke er noen fan av 03, men denne var virkelig griselekker!
Liker spesiellt baklysene og felgene, der har du skutt innertier.  Glad


Takk for det, jeg får stadigvekk høre at det er en 02, så baklysene er kanskje den tingen som kjennetegner en 03 for folk?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1] 2 3 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!