JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« på: juli 18, 2008, 00:19:07 am » |
|
Hva slags erfaringer har folk gjort seg med disse med tanke på kvalitet etc?
Prisforskjellen på de rimelige og de dyre er relativ kvass. Eksempelvis de fra CIP1 kontra CB sine.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #1 på: juli 18, 2008, 20:06:08 pm » |
|
Ingen som har og bruker disse?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Henrik
Nybegynner

Innlegg: 45
Bosted: Mysen
|
 |
« Svar #3 på: august 25, 2008, 20:58:32 pm » |
|
Har ikke sett CB sine men kjøpte selv de fra cip1.com og jeg synes de så veldig spinkle ut, da tenker jeg på der hvor de hadde sveiset på stopperen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JR
Juniormedlem
 
Innlegg: 75
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #4 på: august 25, 2008, 22:22:00 pm » |
|
Også har du sway-a-way sine: http://www.swayaway.com/SpringPlates.phpPleier å være ok produkter derfra Har litt lyst på selv også, men jeg har lange aksler på min og da utgår Cip1
|
|
|
Loggført
|
73 GTV
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #6 på: oktober 19, 2008, 15:47:32 pm » |
|
Spør igjen før jeg kjøper:
har noen kikket på CB og sway-away sine og konkludert med hva som er best? Er det noen forskjell i det hele tatt, eller er det kun merkevarebygging? (begge er vel solide levrandører)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #8 på: oktober 21, 2008, 22:51:12 pm » |
|
se pm
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #9 på: oktober 27, 2008, 23:02:12 pm » |
|
CIP
CIP sine kommer fra Latets rage, noe mer enn det visste de ikke. Etter en kikk på siden til LR, og katalogen så virker det mer som om de er en distributør enn produksjonssted.
Sway-away
Disse produseres innomhus og ferdigbehandles der.
CB
Disse produseres av sway-away ifølge CB. Litt uklart om det var en design/materialvalg av CB, eller om det var sway-away sine som ble solgt i CB`s butikk.
|
|
« Siste redigering: oktober 29, 2008, 23:22:55 pm av JTWE »
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: oktober 29, 2008, 23:23:11 pm » |
|
Oppdatert med de fleste leverandørene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #12 på: februar 18, 2010, 22:36:03 pm » |
|
Likte den tegnede utgaven!
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #13 på: februar 18, 2010, 22:47:58 pm » |
|
Hva er poenget med justebare fjærplater om man ikke skal variere høyden ofte eller er veldig lat? Høyden kan finjusteres innenfor 5mm ved å vri inne/ute og da har du ihvertfall fjærplater du kan stole på 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #14 på: februar 18, 2010, 22:49:51 pm » |
|
Hva er poenget med justebare fjærplater om man ikke skal variere høyden ofte eller er veldig lat? Høyden kan finjusteres innenfor 5mm ved å vri inne/ute og da har du ihvertfall fjærplater du kan stole på  Det er veldig fint for finjustering for å litt lettere treffe riktig/jevn høyde. Samt at man lett kan variere høyden/forspennet for folk som trenger det (baneløp, dårligere veier etc...)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #15 på: februar 18, 2010, 22:53:17 pm » |
|
Jeg ville ha godt for Swayaway sitt sett.
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
JR
Juniormedlem
 
Innlegg: 75
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #16 på: februar 20, 2010, 17:43:28 pm » |
|
Hadde ikke vært redd for å kjøpe produkter fra Elephant racing. De er rimelig seriøse og har et godt navn i Porsche miljøer. Porsche sine justerbare fjærplater(både 944 og 911 Carrera) har den fordelen at man også kan justere Camber(fremste hullene på bildet). Synd de ikke er bolt-on til bobla  For å sette opp en bil skikkelig når man gjør en 4-hjulskontroll bør den samtidig vektes slik at bilen "presser" jevnt mot bakken på alle hjul. Man kan i teorien ha en bil som har perfekte hjulvinkler, men som hviler på diagonalen. Dette ser man gjerne ved kraftig oppbremsing hvor ene siden blokkerer først. Er dessverre ikke så mange verksteder som har utstyr for dette
|
|
|
Loggført
|
73 GTV
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #17 på: februar 20, 2010, 22:09:35 pm » |
|
lage:
|
|
« Siste redigering: februar 20, 2010, 22:11:21 pm av Martin »
|
Loggført
|
|
|
|
|