Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« på: mars 23, 2015, 19:22:18 pm » |
|
Har akkurat mottatt Hurst linelock med adaptere. Hvordan installerer jeg denne med minst mulig krøll? 1971 1302 med karrosseriet på plata. Har kontroll på det elektriske, tenker mer på bremserør, hva slags rør jeg trenger ekstra, hvordan alle rør skal kobles og gjerne bilder med installering fra andre.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1 på: mars 23, 2015, 19:33:05 pm » |
|
En linelock er kun en solenoide som du kontrollerer med en bryter og siden du sannsynligvis kun ønsker å låse fremhjulene så anbefaler jeg deg at du monterer den kun på den fremre kretsen. Ut fra bremsesylinder til line lock og ut fra linelock til begge fremhjulene. Den andre utgangen til frembremsene i sylinderen blokkerer du. Lengden på rør og slikt vil da være helt avhengig av hvor du plasserer linelock`n. Slik gjorde jeg det på min og der ser du tydelig at jeg har blokkert utgangen på toppen av sylinderen og tar deretter den ene som er igjen og ruter til linelock`n. Fra linelock`n ser du at det går rør til begge fremhjulene. Enkelt og ryddig syntes jeg. Tenk også nøye på hvor du plasserer knappen. I en god stund hadde jeg den på girskifteren. Nå har jeg den på rattet slik at jeg når den med venstre tommel.  Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2 på: mars 24, 2015, 08:51:27 am » |
|
Ok Så da trenger jeg kun et kort rør ekstra. Flott, takk.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #3 på: mars 24, 2015, 09:25:28 am » |
|
Et alternativt sted å ha knappen er på håndbrekket. Jeg synes det fungerer fint, da har jeg en hånd på brekk og linelock, som brukes til å stramme girkassen før burnout, og stageing. Og man er garantert å ikke glemme å slippe linelock knappen når du får det grønne lyset 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #4 på: mars 24, 2015, 10:17:11 am » |
|
Hvorfor ønsker du å benytte håndbrekket til å stramme opp girkassen når du har en linelock som strammer opp hele bilen og ikke kun girkassen?
-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #5 på: mars 24, 2015, 11:22:48 am » |
|
Hvorfor ønsker du å benytte håndbrekket til å stramme opp girkassen når du har en linelock som strammer opp hele bilen og ikke kun girkassen?
-BB-
Tja, blir vel kanskje to sider av samme sak, men jeg finner det enklere i prosessen før burnout og ved stage å benytte brekket da det både strammer opp kassen og lar meg bremse bilen til rett plass. Kan ha en fot på gasspedal og en på clutch frem til jeg skal sett bremsetrykket til linelock.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #6 på: mars 25, 2015, 00:20:42 am » |
|
Tenkte å koble launch på samme knappen, og sette sperra på 5000, men blir det dumt å koble disse sammen for burnout sin del? Nå snakker jeg om motoren på 160hk for streetlegal sin del. Har 270nm på 3750.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #7 på: mars 25, 2015, 09:46:52 am » |
|
Tenkte å koble launch på samme knappen, og sette sperra på 5000, men blir det dumt å koble disse sammen for burnout sin del? Nå snakker jeg om motoren på 160hk for streetlegal sin del. Har 270nm på 3750.
Du kan veksle bort "launchen" med en vippebryter. Så "opp" er launch og linelock, og "ned" er bare linelock. F.eks
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: mars 26, 2015, 15:40:17 pm » |
|
Det var en god idè. Har ledige brytere allerede montert, to sett med OFF i midten ON opp og ON ned. Da tar jeg ene bryteren til å veksle launch/Lock eller bare Lock og den andre bryteren kan jeg ha til de to mapp`ene: Cruise og Race :-) Eller 98okt og E85 :-)
Og fjærbelasta bryter(v.tommel) på rattet bør da kobles i serie inn i tilførsel til velgeknapp? Da vil den vel virke på den funksjon jeg velger? Dette blir bra!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #9 på: mars 26, 2015, 23:34:03 pm » |
|
Det var en god idè. Har ledige brytere allerede montert, to sett med OFF i midten ON opp og ON ned. Da tar jeg ene bryteren til å veksle launch/Lock eller bare Lock og den andre bryteren kan jeg ha til de to mapp`ene: Cruise og Race :-) Eller 98okt og E85 :-)
Og fjærbelasta bryter(v.tommel) på rattet bør da kobles i serie inn i tilførsel til velgeknapp? Da vil den vel virke på den funksjon jeg velger? Dette blir bra!
Jeg tenkte å ha 12volt gjennom rattknappen til longblocken, og 12volt til launchen via en vippebryter til rattet. Når vippebryteren er av, vil ikke launchen få 12volt, men linelocken får. Da burner du. Så vipper du på, og både launchen og linelocken får 12volt
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #10 på: mars 27, 2015, 08:51:47 am » |
|
Ja, jeg forstår det, det vil virke fint. Men siden jeg har en vekslebryter med Off i midten, tror jeg at jeg bruker den så jeg kan ha muligheten for at rattknappen er koblet helt av. Takker for innspill, har det klart det for meg nå.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #11 på: mars 27, 2015, 09:38:11 am » |
|
Hva med: Å bruke originalt ratt og tuteringen på det? Tuta erstatter du med et kompressorhorn og da gjerne av typen med en låt og også tåkelur. Du trykker ON og det kommer en tut samtidig som gjør deg, og publikum, oppmerksom på at line lock er aktivert. Du burner og slår den av. Ruller frem og gjør deg klar til stage. Nå må du holde knappen og alle får servert de lekreste toner av hornet ditt mens du stager. Så aktiverer du også launch turtall med samme knapp. Nå kan vi lytte til melodi OG tåkelur. Alle vet, inkludert starter og sjåfør, at nu jævlar blir det action! Evnt du kan også vurdere vippeblinkers som pendler på samme knapp i tilfelle noen er døv, eller blir døv, i løpet av racet. Noe jeg også kom på i natt var at du kanskje burde vurdere line lock kun på ett forhjul. Om ikke annet en så for å enklere kunne klare en piruett. Ei heller gjort før så her blir du en banebryter... bokstavelig talt. En strålende ide jeg fikk på vårt engelske forum er er å erstatte girkula med en slik som dette: Da har du ubegrensete muligheter og det er kun fantasien som sier til slutt sier stopp... og såklart regelverket. Mvh BB
|
|
« Siste redigering: mars 27, 2015, 09:41:46 am av BeetleBug »
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #12 på: mars 27, 2015, 10:35:54 am » |
|
Dette skulle jeg likt å sett:) FANTASTISK!! HAHAHA:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #13 på: mars 27, 2015, 16:26:15 pm » |
|
Nå ble det visst en smule sarkasme her, jeg må i så fall tåle det siden jeg tenker litt utenfor boksen av og til... Jeg tenkte faktisk litt på å bruke hornknappen og heller flytte betjening av hornet til en annen plass for å slippe ledning fra rattet. Ser jeg har 1,5 runde fra midten hver vei med fullt rattutslag, og håpte å kunne bruke kraftig ledning for å unngå rele. Hvordan gjør dere det? Tilhengerkabel er liksom litt kraftig..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #14 på: mars 27, 2015, 16:29:40 pm » |
|
Nå ble det visst en smule sarkasme her, jeg må i så fall tåle det siden jeg tenker litt utenfor boksen av og til... Jeg tenkte faktisk litt på å bruke hornknappen og heller flytte betjening av hornet til en annen plass for å slippe ledning fra rattet. Ser jeg har 1,5 runde fra midten hver vei med fullt rattutslag, og håpte å kunne bruke kraftig ledning for å unngå rele. Hvordan gjør dere det? Tilhengerkabel er liksom litt kraftig..
http://m.summitracing.com/parts/huu-2483880
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #16 på: mars 28, 2015, 12:08:05 pm » |
|
Ja, da har jeg montert linelock og lufta bremsene, ingen lekkasjer. Snakket også med andre i går kveld som har prøvd forskjellige plasseringer, og skal ut nå og montere bryteren som fulgte med settet, på girspaken.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
LowBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 261
Bosted: Skedsmo
|
 |
« Svar #17 på: april 06, 2015, 01:02:48 am » |
|
Monterte også min på gearspaken
|
|
|
Loggført
|
-Lowbug-
14.492 SCC 2016
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #18 på: april 07, 2015, 07:47:33 am » |
|
Ja, det ble bra det. Spesielt siden det går en bakke opp til hovedveien der jeg bor, da kan jeg bruke den som "Hill Assistant". Veldig kjekt når motoren er kald og ikke går på tomgang.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|