Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« på: april 29, 2015, 08:32:35 am » |
|
Kjøpte EMPI sine rustfrie som skulle dekke "alle" "highlift ratio rockers" og de mangler ganske mye på å passe. Må jeg bruke skrudde deksler, eller finnes det noen å kjøpe en eller annen plass? Noen som har laget en "spacer" og lengre bøyler?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #1 på: april 29, 2015, 08:36:24 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2 på: april 29, 2015, 08:40:32 am » |
|
Hvor tar det?
1,5 pauter eller?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
kb
Medlem
  
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #3 på: april 29, 2015, 09:07:15 am » |
|
Jeg bruker disse, og de går klar mine Pauter 1.5 vipper med 15.5mm løft (gammel type vipper, ikke lik dine) etter bittelitt sliping. Kan ikke garantere at disse går klar dine, men kan jo hende.. Evt JPM-dekslene som blir linket til burde fungere. https://www.unneberg-bil.no/product/9422Det jeg gjorde, var å spraye dekslet med "white grease" innvendig, så montere det uten pakning, så dro jeg motoren er par omdreininger, og så hvor det var slitt vekk. Der slipte jeg. Så gjentok jeg det, til det ikke touchet mer. Min tanke da var at om jeg har klaring uten korkpakningen når jeg turner motoren for hånd, har jeg også mest sannsynlig klaring med pakningen på 8'000rpm.  Slike vipper har jeg..
 IMAG0760.jpg (67.23 KB. 800x452 - vist 214 ganger.)
 IMAG0772.jpg (36.65 KB. 339x600 - vist 204 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #4 på: april 29, 2015, 11:31:19 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #5 på: april 29, 2015, 11:33:40 am » |
|
Har bestilt 3/8-24 ARP muttre til vippetøy boltene fordi de har 12kant, så da er det en mulighet å komme til med pipe og feste dem og..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
kb
Medlem
  
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #6 på: april 29, 2015, 11:49:06 am » |
|
Ikke prøvd de, men så litt stilige ut! Vet du om de bruker original pakning? Kan se sånn ut, og det er en fordel i mine øyne. En del skrudde deksler bruker gummipakning - en løsning jeg selv ikke er helt fornøyd med fra mine gamle EMPI skrudde deksler. Dyr pakning som det var fort gjort å "skvise" i stykker. Men du må huske på at du trenger andre bolter for å skru de fast i vippestellet ditt, og mulig må borre ut bolthullene i dekslene litt. Du har 10mm pinnebolt, original er 8mm. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #7 på: april 29, 2015, 15:35:47 pm » |
|
Ikke prøvd de, men så litt stilige ut! Vet du om de bruker original pakning? Kan se sånn ut, og det er en fordel i mine øyne. En del skrudde deksler bruker gummipakning - en løsning jeg selv ikke er helt fornøyd med fra mine gamle EMPI skrudde deksler. Dyr pakning som det var fort gjort å "skvise" i stykker. Men du må huske på at du trenger andre bolter for å skru de fast i vippestellet ditt, og mulig må borre ut bolthullene i dekslene litt. Du har 10mm pinnebolt, original er 8mm.  Jeg har 3/8-24 UNF bolter ja. Likner en del på M10x1.0mm.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: april 29, 2015, 15:39:39 pm » |
|
Slike vipper har jeg.. [ Vedlegg ]
[ Vedlegg ]
Jeg ser du har montert mutrene "feil" vei, jeg tenkte og på det fordi det er nesten umulig å komme til å feste dem om ikke. Men på Pauter sine Tech sider står det at vi ikke må gjøre det. Har du brukt dem slik? Eller bare prøvemontert? Vi er flere som lurer litt på dette..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
kb
Medlem
  
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #9 på: april 29, 2015, 17:04:45 pm » |
|
Slike vipper har jeg.. [ Vedlegg ]
[ Vedlegg ]
Jeg ser du har montert mutrene "feil" vei, jeg tenkte og på det fordi det er nesten umulig å komme til å feste dem om ikke. Men på Pauter sine Tech sider står det at vi ikke må gjøre det. Har du brukt dem slik? Eller bare prøvemontert? Vi er flere som lurer litt på dette.. Ååh? Har ikke kjørt med disse nei - kun prøvemontert. Men takk for at du sier ifra, det må jeg sjekke ut! Føltes ganske naturlig for min del å montere de slik, så man har "mutter-delen" lett tilgjengelig.. Jeg syntes at kontaktflaten mot vippestellet så litt liten ut, men tenkte ikke noe mer over det.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #10 på: april 29, 2015, 19:04:34 pm » |
|
Takk til alle som prøver ting før meg. Har selv bestilt motor med Pauter 1.4 vipparmer og fikk beskjed at da måtte de skrudde ventildekslene jeg hadde bestilt modifiseres (slipes).
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #11 på: april 30, 2015, 07:39:50 am » |
|
Slike vipper har jeg.. [ Vedlegg ]
[ Vedlegg ]
Jeg ser du har montert mutrene "feil" vei, jeg tenkte og på det fordi det er nesten umulig å komme til å feste dem om ikke. Men på Pauter sine Tech sider står det at vi ikke må gjøre det. Har du brukt dem slik? Eller bare prøvemontert? Vi er flere som lurer litt på dette.. Ååh? Har ikke kjørt med disse nei - kun prøvemontert. Men takk for at du sier ifra, det må jeg sjekke ut! Føltes ganske naturlig for min del å montere de slik, så man har "mutter-delen" lett tilgjengelig.. Jeg syntes at kontaktflaten mot vippestellet så litt liten ut, men tenkte ikke noe mer over det..  Hvis du går til pauter.com og ser under Tech og Rockers, står det mye viktig informasjon der. Blant annet skal du ha herdet skiver under den mutteren, og om du er frista til å bruke M10x1.0 fordi det likner, så er det faktisk 3/8-24 UNF gjenger.. 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #12 på: april 30, 2015, 07:41:29 am » |
|
Takk til alle som prøver ting før meg. Har selv bestilt motor med Pauter 1.4 vipparmer og fikk beskjed at da måtte de skrudde ventildekslene jeg hadde bestilt modifiseres (slipes).
Jeg fant ut i går kveld at CSP har god klaring.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|