Jeg kjenner en (Bare la oss kalle ham "Trond") som kjørte rundt i mange år med over 300hk turbomotor. Kun original oljekjøler, ingenting mer.
Dette sto i et originalt oval karosseri, og hvis den av og til skulle bli varm, satte han luka litt på gløtt med en Cola boks.
Jeg satser på oljekjøler med vifte, god eksosbandasje og turbo i friluft nå, med radiatorviftevannkjølt IC. Bruker det ene sidescoopet til radiator og det andre til inntak viftehus.
Jeg tror "alt" vil fungere i utgangspunktet, så går det å justere noen ting om det ikke ble nok.
Trond er også veldig glad i hjemmebrent som vi alle vet hjelper på det meste!

Hot Owl, at motoren er litt større og sterkere gjør ikke at den nødvendigvis går varmere, som regel er den under mindre belastning enn org motoren.
Har kjørt timesvis på autobanen i 40+ grader med campingvogn etter bobla mi med sin 2275 og hadde ingen andre problemer enn at tecktylen løsnet i de fremre innerskjermene pga varmen.
