mai 04, 2025, 15:23:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Solex 32 BIC  (Lest 1283 ganger)
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« på: juni 25, 2015, 00:10:08 am »

Dette er litt off-VW-topic, så om moderator moderer meg, så er det OK.
På nettet ser eg at denne forgasseren er brukt på bla 356. Eg har den på ein Citroen HZ.
Sidan Solex er jengs på VW tenkte eg at her er det professorar i mengder (i forhold til fb Blunker )

Mitt spørsmål er; kvifor er denne plombert på noko som er rett over tomgang?!?
Nokon som har vore borti slikt?

* Forgesser 02.jpg (23.93 KB. 361x600 - vist 126 ganger.)

Der er ikkje mulig å stille på denne max skrua, utan å ryke plomberinga

Denne motoren er 1600 med heile 45 hk. Burde den ikkje fått litt meir luft enn dette?

* Forgesser 01.jpg (20.35 KB. 361x600 - vist 126 ganger.)

Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 25, 2015, 18:43:54 pm »

Hei,
Denne gasseren sitter på Porsche brannpumper bl.a.
Er ikke den samme som PBIC som er de som satt på tidlige Porscher og Okrasa settene til vw.

BIC mangler akselerasjonspumpe - noe PBIC har. Kommer gasseren du har avbildet fra en brannpumpe? Mulig den ikke var tenkt å gå på fullt turtall?
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: juni 25, 2015, 21:12:58 pm »

Kanskje en plombering fra fabrikk, som skal fjernes før bruk?
Ellers har jeg fått tak i lite brukte Solex 32 PCI fra Håvard Kirkerud til en fornuftig pris. Mulig det er en bedre forgasser til ditt bruk? Stod på endel 1600 industrimotorer, og har akspumpe.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #3 på: juni 26, 2015, 07:40:46 am »

Takk for innspel karar!
Det ser ut for at de er snublande nære sannheten.
Frå ei fb gruppe for dette køyretøyet fekk eg oversatt teksten frå fransk; " there is a regulator fixed with lead, which limits the vehicle speed and should never be modified!"
Så blyklatten og strengen er ikkkje med oss lenger Øyerulling
Det viser seg likevel at gasstagoverføringane frå pedalen er neste begrensningen. No får eg ca 80-85% pådrag

Greit at dette er eit køyretøy som ikkje bør bevegast i høgare hastighets område, har ein motor som kom i produksjon i -34, men til bruk i motbakkane me er belasta med her, så er det jo greitt å ha tilgong til meir enn rask tomgang  Kult

Får ha nokon testrundar, så får me sjå om det er behov for akspumpe Blunker
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!