Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« på: juli 30, 2008, 14:11:41 pm » |
|
Skal monter kortet puma i dag og slik jeg har forstått det må jeg kappe styre stag og gjenge det opp på nytt. Noen som vet diamete på dette da jeg må kjøpe inn gjenge verktøy?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #1 på: juli 30, 2008, 14:13:31 pm » |
|
Hvor mye korta er forstillinga? Jeg korta ikke stagene, men korta leddene.. Ring meg om du lurer på hva jeg mener.. Jeg har 2" korta.
Espen 92409023
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål A.F.
Supermedlem
    
Innlegg: 634
Bosted: Vestfossen
|
 |
« Svar #2 på: juli 30, 2008, 14:42:43 pm » |
|
Hvis du kapper styrestaga trenger du en gjengetapp M14X1,5.
|
|
|
Loggført
|
1958 T1 boble. 1960 T1 boble ragtop.
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #3 på: juli 30, 2008, 15:05:38 pm » |
|
2" kortet, skal se om jeg får kortet leddene!
takk for hjelpen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #4 på: juli 30, 2008, 15:39:14 pm » |
|
I en repostasje i volksworld så jeg at de kappet selve staget av på midten. Så tok de en ca 150mm lang bit av Ø12mm rundtjern som de tredde inni og pluggsveiset til de to delene før de sveiset rundt der den var kappet. Dette blir solid, og du slipper å gjenge. Men det høres jo ut som at varianten med gjenging blir penere og kansje mere solid.
|
|
« Siste redigering: juli 30, 2008, 16:43:58 pm av empiboy »
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #5 på: juli 31, 2008, 08:56:36 am » |
|
Holder på med dette akkurat nå. Jeg kappet en tomme av hvert styrestag i den enden som er høyregjenget. Gjengetapp 14x1,5 kjøpt på industributikken for 180 kr. Smal sak å gjenge opp en tomme med gjenger i staget, bruk mye olje og ta pause når det blir varmgang. Frem og tilbake. Husk å slipe hakk for skruen til klemma. I dag skal droppspindlene på, det blir spennende...
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #6 på: juli 31, 2008, 09:07:47 am » |
|
stemmer det som espen sier at om man har 2" smalnet puma holder det å kappe av endeleddene så de går i bynn på stagene. for om man skrur inn endeleddene max på staget så er det igjen noen cm på hvert endeledd dette tilsammen er nok til å få justert spissingen riktig!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Karmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg
|
 |
« Svar #7 på: juli 31, 2008, 09:19:27 am » |
|
På min 2" smalna forstilling skrudde jeg endeledda en halv tomme lengre inn på alle 4. Kappa ingenting noe sted.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #8 på: august 01, 2008, 09:31:02 am » |
|
På min 2" smalna forstilling skrudde jeg endeledda en halv tomme lengre inn på alle 4. Kappa ingenting noe sted.
er det gjenger til det innover?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Karmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg
|
 |
« Svar #9 på: august 01, 2008, 09:47:41 am » |
|
På min 2" smalna forstilling skrudde jeg endeledda en halv tomme lengre inn på alle 4. Kappa ingenting noe sted.
er det gjenger til det innover? Ja på mine stag var det ihvertfall det
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #10 på: august 01, 2008, 10:27:45 am » |
|
På mine også, men de er repro, ikke orginale VW.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #11 på: august 12, 2008, 14:52:00 pm » |
|
Oppdaget vel etterpå at jeg ikke hadde behøvd å kappe stagene da det var to alternative festehull for styrestag i spindlene. Regner med at det ytterste var beregnet på smalnede forstillinger der man beholder originale styrestag.
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #12 på: august 12, 2008, 15:07:33 pm » |
|
Oppdaget vel etterpå at jeg ikke hadde behøvd å kappe stagene da det var to alternative festehull for styrestag i spindlene. Regner med at det ytterste var beregnet på smalnede forstillinger der man beholder originale styrestag.
Riktig, jeg endte opp med å feste dem der og skru endeleddene litt ekstra inn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|