KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« på: august 20, 2015, 16:01:05 pm » |
|
SCC og andre ting som gjør att horna i panna vokser ut gjennom hjælmen kan gjøre litt av hvert med bl.a motor og driverk. kunne vært morro med en tråd hvor folk svelger stoltheten og poster horrorbilder fra rasa motorer, knuste girkasser, differ drivaksler clutcher etc.  kan dra det i gang med litt motor-ragna-rock fra bussen .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1 på: august 20, 2015, 16:01:49 pm » |
|
vippet av toppen og har ikke fjærnet noen deler missing piston
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #2 på: august 20, 2015, 16:02:37 pm » |
|
extra ånding
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #3 på: august 20, 2015, 16:33:24 pm » |
|
Scc 2013
Resultat ble to bøyde ventiler.. Ellers OK. Flaks.
|
|
« Siste redigering: august 20, 2015, 16:38:51 pm av Jee »
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #4 på: august 20, 2015, 16:36:40 pm » |
|
Dyno kjøring 2014
Bom stopp på 8000 rpm etter at en bit av spirolocken til kryssbolten ble sugd inn i pumpa.
Resultat. Bøyd veiv og blokk som slo seg pga varmen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #5 på: august 20, 2015, 16:43:27 pm » |
|
godt brukte løftere fra en motor jeg byttet kam på
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #6 på: august 20, 2015, 17:16:50 pm » |
|
Litt overivrig, og dårlig festede rammegafler..
 image.jpg (59.52 KB. 800x600 - vist 344 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #7 på: august 20, 2015, 17:41:17 pm » |
|
type4 kam mot for liten diameter løftere
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #8 på: august 21, 2015, 01:39:51 am » |
|
Kudos til Knasten for å leve opp til det svenske uttrykket "Gasar´ tills det rasar´" 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #9 på: august 21, 2015, 01:42:59 am » |
|
vippet av toppen og har ikke fjærnet noen deler missing piston
Det her er vel et slikt.. "LAVKOMPSTEMPEL" 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
PM
Seniormedlem
   
Innlegg: 393
Bosted: Råholt
|
 |
« Svar #10 på: august 21, 2015, 09:45:14 am » |
|
Etter at 2.gir ble lagt inn mot JEE etter at han hadde tatt kamdrevet og hadde overtatt bilen til Beate. Bildet kommer når dette epleproduktet vil samarbeide
Pål m
|
|
|
|
kb
Medlem
  
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #11 på: august 21, 2015, 12:41:51 pm » |
|
Fra Corrado'n.. Knust 3 girkasser på ett år, ved å ha for mye moment i motoren. Rundt 3500rpm "flexer" girkassehuset, og den "drever over". Knust ett 2. gir, ett 3. gir og ett 4. gir. Sistnevnte var på en nyoverhalt girkasse fra VW. 
 IMAG0478-1.jpg (42.63 KB. 679x600 - vist 265 ganger.)
 2012-07-02215238.jpg (31.96 KB. 338x600 - vist 242 ganger.) Nyoverhalt motor en uke før det skjedde, skulle ut på Rudskogen.. Var 20 år. Dette var før jeg visste helt hvordan man skulle tune skikkelig, hva AFR og optimalt tenningstidspunkt var. Ga den litt mer fortenning, og den gikk bedre. Så litt mer fortenning - og gikk sinnsykt bra. 1bar ladetrykk, 7'000rpm og for små originaldyser dyser. Til slutt begynte det å ryke noe jævlig av oljeåndinga..  Fult kjørbar fortsatt, men så ut som om det brant i motorrommet.  To av fire stempler så slik ut - de andre var "perfekte".
 IMG_05221024x768.jpg (32.42 KB. 800x534 - vist 249 ganger.)
 IMG_05121024x768.jpg (35.22 KB. 800x534 - vist 234 ganger.)
|
|
« Siste redigering: august 21, 2015, 12:51:23 pm av kb »
|
Loggført
|
|
|
|
kb
Medlem
  
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #12 på: august 21, 2015, 12:50:04 pm » |
|
Boble.. Knust 1stk R/P på en std 1300 kasse. (Samme kasse jeg kjørte 12.8 med på SCC uten problemer). Denne knuste på våt asfalt mens jeg var ute for å teste nye clutchen.. Ikke noe bilde tilgjengelig, men spiste opp tennene på R/P. På vei hjem fra Sandefjord til Vear (ca 20min kjøretur) skulle jeg kjøre forbi en bil nær Sandefjord, og jeg var vel oppi rundt 8'000rpm. Reima vrei/snudde seg, så den ble ekstremt slakk. Resulatet ble at jeg kjørte i 20min hjem så å si uten kjøling. Godt E85 kjøler sinnsykt - ellers hadde jeg aldri kommet så langt. Merket ikke problemene før jeg demonterte motoren for vinteren, var fult kjørbar. Dette er 3/4 siden. 1/2 siden var perfekte - selv etter 20min i praksis uten kjøling. Det skal sies at jeg også kjører uten kjøleblekk rundt motoren. Jeg har kun doghouse + blekk over sylindere. E85 er Boblas venn!
 20140921_181726_Android.jpg (21.94 KB. 339x600 - vist 249 ganger.)
 20140921_181716_Android.jpg (24.63 KB. 339x600 - vist 212 ganger.) En annen gang, rett etter å ha økt kompresjonen på 2332'n fra 12:1 til ca 13:1 (byttet kobbershims for å få lavere vendehøyde - ca 0.80mm) - ved første prøvetur "sprengte" lamellen ved giring på 8'000rpm. Fikk litt sjokk når jeg clutcha, men ingenting skjedde.  Denne har jeg faktisk på video..
 20131114_195133_Android.jpg (37.14 KB. 339x600 - vist 248 ganger.) Ellers kan det nevnes at det lønner seg å ha på o-ringen mellom svinghjul og veiv. På min motor var det "ikke plass", så jeg monterte uten. Stussa litt over at 4-puck'en sluret med Stage 2 trykkplate, men fant ut hvorfor når jeg demonterte.. Har også én kraftig bøyd 3/8" Chromoly Manton støtstang liggende fra første utgave av motoren (2276). Ingen andre synlige skader!?
|
|
« Siste redigering: august 21, 2015, 12:58:07 pm av kb »
|
Loggført
|
|
|
|
kb
Medlem
  
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #13 på: august 21, 2015, 13:01:38 pm » |
|
Siste for denne gang.. (Har sikkert mye mer jeg ikke kommer på). SCC-debut i 2011. Jeg lar timing-slip'en snakke for seg selv. Første gang jeg satt bak rattet i bilen, med nybygd 2276 motor. Skal sies at vi justerte tenninga ganske kraftig etterpå. Neste run var 22sek, så kom det 15 og 14 sekundere utover helgen. 
 IMAG0515.jpg (16.16 KB. 338x600 - vist 221 ganger.) Men det stoppet ikke folk fra å "mobbe" meg.  Hjelper å ikke gi opp!
 478884_372065679492200_1290700094_o.jpg (52.67 KB. 800x532 - vist 256 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #14 på: august 21, 2015, 13:20:58 pm » |
|
Mitt siste ras.. veiv som ga seg... Ble ikke veldig mye igjen inni der..
 ras03.jpg (48.41 KB. 604x453 - vist 261 ganger.)
 ras01.jpg (53.85 KB. 604x453 - vist 249 ganger.)
 ras02.jpg (82.84 KB. 604x453 - vist 276 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #15 på: august 21, 2015, 13:57:39 pm » |
|
Skrudde ventildeksler: Den hylsemutteren kan følge med litt ut når du løsner toppdekselet, og dermed ligger ikke akslingen fast med rett moment.. Fort gjort å gå på en smell. Og en til før du finner årsaken.. Nye motoren har jeg satt hylsemutter som kontramutter til en lav ARP mutter.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #16 på: august 21, 2015, 14:03:23 pm » |
|
ser ut som KB har rekorden i hull i blokk så langt. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #17 på: august 22, 2015, 16:57:13 pm » |
|
Får melde med på her jeg også  Først er det aksel på SCC for en del år siden, som også knuser huset. Str. 1300S
 broken1.jpg (90.54 KB. 800x600 - vist 224 ganger.) Så er det di berømte finske karpiola drivakselne som den ene knakk for meg på SCC for noen år tilbake det også. Jeg fikk aksler fra en dårlig batch og dem har ikke hatt store problemer med at dem knekker verken før eller etter. Livstidsgaranti og jeg fikk et nytt par 
 broken 2.jpg (50.93 KB. 800x600 - vist 217 ganger.)
|
|
« Siste redigering: august 22, 2015, 19:05:25 pm av California Blue »
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
|