Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« på: august 30, 2015, 14:49:04 pm » |
|
Hoi. Skal bygge om til irs på min 56. Trenger jeg nye torsjonsstaver for å sette på nye fjørarmer? Mvh gaffærn
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #1 på: august 30, 2015, 18:27:42 pm » |
|
er jo litt avhengi av hva du skal bruke av Fjærplater da
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #2 på: august 30, 2015, 20:11:53 pm » |
|
Hadde tenkt å plukke av en 02 eller 03. Noe som passer bedre/lettere enn noe annet?
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #3 på: august 30, 2015, 20:53:22 pm » |
|
de har jo lange staver da, du kan bruke 68/70 staver og fjærplater de må du moddyfisere til å se like 02 da eventuelt kjøp nye fra CB
M
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #4 på: august 31, 2015, 00:23:33 am » |
|
Det er tre lengder på fjærstavene, den korteste 553 mm, og den lange til svingaksel som er 627mm. Og den ekstra lange (675mm) som 1303'n har.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #5 på: august 31, 2015, 00:28:47 am » |
|
må ikke dempertårn modifiseres også? og lage forsenking til CV ledd i rammegaffler
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #6 på: august 31, 2015, 08:41:12 am » |
|
Takk for bra input. Er splines like på alle fjærstavene?
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #7 på: august 31, 2015, 08:52:15 am » |
|
må ikke dempertårn modifiseres også? og lage forsenking til CV ledd i rammegaffler
Jepp!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #8 på: august 31, 2015, 12:28:19 pm » |
|
og så må du flytte rørene til håndbrekket dersom du skal sveise inn nye braketter i ramma.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
    
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #9 på: august 31, 2015, 12:33:30 pm » |
|
og så må du flytte rørene til håndbrekket dersom du skal sveise inn nye braketter i ramma.
Det klarte jeg å løse med å slipe litt av hjørnet på brakett og bøye røret unna.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #10 på: august 31, 2015, 14:08:25 pm » |
|
Ok. Så da trenger jeg: Irs sveisebraketter kasse og drivaksler bærearmer og fjørplater Fjørstaver og lokk.
Noe mer?
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
forBaust
Medlem
  
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad
|
 |
« Svar #11 på: august 31, 2015, 14:21:36 pm » |
|
Jigg for å få braketter på riktig plass
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #12 på: august 31, 2015, 15:35:59 pm » |
|
Tar det på øyet vel?  noen som vet om jigg jeg kan låne/leie i nærheten?
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #13 på: august 31, 2015, 21:22:03 pm » |
|
Om du skal senke bak må du bygge om IRS armer eller dempertårn. Jeg tror det går uten om du beholder full høyde på gjennomslag gummien. Bremserøret må også legges legges slik at du unngår at det "klippes" om du får fullt gjennomslag der bak  Ligger noen bilder av hvorda jeg har gjort det her: http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?10788.20
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #14 på: august 31, 2015, 21:36:13 pm » |
|
Kjempefint! Akkurat hva jeg var ute etter. Bilder er tingen 
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
|