mai 05, 2025, 10:01:27 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Problemer med å få borret nytt hull i topp til grenrør-feste  (Lest 2180 ganger)
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« på: september 26, 2015, 12:51:45 pm »

Heiann, den gamle bolten knakk inni toppen, jeg prøvde å dra den ut med en sånn omvendt gjenget dings som skal skrues inn i knekt bolt, for så å kunne skru bolten ut igjen (kalles vel grisepikk, ihvertfall her oppe i nord) .
Den knakk såklart, og når jeg forsøker å borre større hull for å sette inn gjengeinnsats,
er stålet i grisepikken for hardt, og borren funker kun på stålet i toppene.

Hvordan kan jeg få løsnet den knekte bolten?


* Topp knekt bolt.jpg (31.35 KB, 631x369 - vist 158 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1 på: september 26, 2015, 17:01:43 pm »

Om du har tilgang til sveis kan du sveise på en bolt å skru den ut.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #2 på: september 26, 2015, 18:23:28 pm »

Skal kjøpe sveiseapparat over helgen, men tror den knekte bolten sitter for langt inn.
Jeg kan vel prøve å varme den opp, men vil helst slippe siden toppene er nylakkert  Øyerulling
Litt ulurt å lakke før jeg fjernet bolten, ser jeg nå  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 914
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #3 på: september 28, 2015, 19:42:47 pm »

Stålet i grisepikken er knallhardt. Tynn grisepikk knekker veldig lett. Prøv med tynt bor rundt grisepikken uten og lage større hull enn du skal ha. En god pakke 2mm bor kan hjelpe.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #4 på: september 29, 2015, 00:12:41 am »

Kanskje dumt spørsmål, men hvorfor er toppene lakkert ?
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #5 på: september 29, 2015, 16:29:08 pm »

Stålet i grisepikken er knallhardt. Tynn grisepikk knekker veldig lett. Prøv med tynt bor rundt grisepikken uten og lage større hull enn du skal ha. En god pakke 2mm bor kan hjelpe.

Takker, går for den jeg  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #6 på: september 29, 2015, 16:33:50 pm »

Kanskje dumt spørsmål, men hvorfor er toppene lakkert ?
Ikke dumt i det hele tatt  Gliser
Dama mi (bobla) er i ferd med å bli relativt Uber-sexy etter +5år med renovering,
så når bilen blir motivlakkert, og alle deler får farger i henhold til hverandre,
må jo også det som ikke vises lakkeres, av prinsipp, såklart  Rekker tunge

Denne bobla blir minst like deilig sett fra undersiden som fra oversiden  Øyerulling



* DSCN7619x.jpg (73.83 KB, 725x513 - vist 159 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!