Sveinf
Seniormedlem
   
Innlegg: 410
Bosted: Drammen
|
 |
« Svar #30 på: februar 09, 2016, 10:36:52 am » |
|
Utrolig stamina som utvises her, stå på! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
 |
« Svar #31 på: februar 09, 2016, 22:10:26 pm » |
|
Konge Fredrik, du er fasan meg flink...også utrolig at du sier at du "gjør lite" og sjelden orker og ta i ett tak på bussen...tror ikke jeg kjenner noen som jobber mer på prosjektet sitt enn deg...  Stå på... gleder meg sjukt til sesongstart selv, og takk for garasje besøket i kveld  Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #32 på: februar 09, 2016, 22:22:47 pm » |
|
Utrolig stamina som utvises her, stå på!  Takker, det er hyggelig med tilbakemeldinger Hjelper meg å holde motet oppe!
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #33 på: februar 09, 2016, 22:34:11 pm » |
|
Konge Fredrik, du er fasan meg flink...også utrolig at du sier at du "gjør lite" og sjelden orker og ta i ett tak på bussen...tror ikke jeg kjenner noen som jobber mer på prosjektet sitt enn deg...  Stå på... gleder meg sjukt til sesongstart selv, og takk for garasje besøket i kveld  Alex Takker for det! Det blir gjort litt lengre røsk innimellom som får meg videre... Du får stikke innom garasjen min imorgen kveld eller en dag, så får jeg vist frem litt!
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #34 på: februar 13, 2016, 00:39:40 am » |
|
Var midt i et godt driv av arbeidslyst på onsdag, så gikk jeg plutselig tom for sveise gass  Men fikk fylt på flaska idag, så nå har jeg fått startet å fikse litt på høyre siden og. Har fått borret ut punktsveisene og fjernet utrigger foran. Pusset ned ramme bak utrigger for å se at denne er hel og rustfri (Noe den var  ) Kappet vekk den rustne ytre delen av tophat over utrigger, og sveiset inn nytt. Tettet hull i skillevegg nede ved b-stolpen. Reparert b-stolpen. Tilpassing av Tophat (lett prøvemontering av utrigger for å tilpasse lengde på tophat)  Tetting av hull i skillevegg og reparasjon av nedre del av b-stolpe.    Skal fortsett å fjerne det som er igjen av utrigger bak, kappe vekk det som er rustent på tophat og tilpasse ny del. Før dette skal monteres blir det reperasjon av ramma, som på andre siden.
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #35 på: februar 15, 2016, 00:24:32 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
55luft
Seniormedlem
   
Innlegg: 263
Bosted: sigggerud
|
 |
« Svar #36 på: februar 18, 2016, 00:28:57 am » |
|
Dette blir konge. Bilen er klar til VW til tusen? Hadde vært kult om du klarte det..
|
|
|
Loggført
|
55 mod orginal boble 76 mod orginal buss
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #37 på: februar 18, 2016, 08:08:58 am » |
|
Dette blir konge. Bilen er klar til VW til tusen? Hadde vært kult om du klarte det..
Begynner somsagt å se mer lys i enden av tunnelen, så det er fortsatt håp  Men fortsattt mye jobb. Innsatsen har ikke vært å klage på i det siste, men blir endel reising og planer de neste 2 månedene som tar opp litt tid dessverre. Men hadde vært utrolig gøy om jeg klarte det! 
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #38 på: februar 28, 2016, 23:09:57 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
boble54
Seniormedlem
   
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten
|
 |
« Svar #39 på: februar 29, 2016, 10:31:37 am » |
|
Dette blir bra  Snart ferdig med sveisejobben!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
 |
« Svar #40 på: mars 01, 2016, 08:04:17 am » |
|
Veldig bra jobba Fredrik, og gøy og se utvilkingen både på bilen og skillz med sveiseapparatet...blitt flink synes jeg :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #41 på: mars 20, 2016, 19:00:31 pm » |
|
Takker for kompliment  Her har det blitt gjort litt i det siste, men ikke like mange bilder har blitt tatt. Har gått litt tid til å få earlybay'n klargjort for sesongen og  Har fått gjort ferdig gulvet i cargo rommet    Hull i hjulbue høyre side bak har blitt sveiset igjen     Sveiset inn ny crossmember bak  Etter dette har jeg fått grunnet understell og gulv i cargorom med 2k epoxy grunning, det neste jeg skal gjøre nå er bruke karosseri sjitt i alle skjøter/hjørner/sprekker for å få tettet igjen ordentlig etterfulgt av lakk av understell før jeg sveiser på de siste jekkefestene og legge på litt tekyl. Gjenstår retting/sparkling/pussing av kanaler, montering av motor/samt justering, lufting av bremser/justering etterfulgt av dette. Selvfølgelig også lakk og tynntektyl i hulrom. Da begynner man sakte å nærme seg kjørbar buss igjen 
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #42 på: mars 30, 2016, 17:49:55 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #43 på: april 01, 2016, 06:47:30 am » |
|
Da er bilen grunnet med 2k epoxy og klar for lakk neste uke når det er helt tørket Før:   Etter:   Motor er koblet opp og startet, men bråker mye fra eksos da jeg mangler litt dempere bak, som ikke passer pga fanger. Så nå holder jeg på med å få tak i orginal eksos, så jeg kan få på dette på plass. Også fått bestilt opp orginal skiltnr fra skiltfabrikken, så dette kan settes på så snart jeg har gjort om hos Statens vegvesen. Nå blir det firmatur til Svalbard, før videre jobbing på mandag 
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #44 på: april 05, 2016, 22:12:50 pm » |
|
Svalbard tur er overstått, og jeg ble ikke spist opp av en isbjørn  Siden mandag har jeg jobbet dag og natt, eller døgnet rundt kan man vel si. Splitt'n er nå endelig ferdig klar til Eu kontroll. Men selvfølgelig er det ting som skal taes med tiden/neste vinter. (bytte hjørner bak, sveise litt små hull her og der,osv) Fikk tak i orginal eksos med noen hull som måtte sveises igjen  Motor og alt bak er montert  Sider er lakkert (ble endel lakk forskjell, så må bearbeide lakk litt når den er 100% herdet)   Montert seter og lagt i noen midlertidige matter  Fylt opp alt av hulrom/kanaler/crossmember/utriggere/rammevanger med hulromsbeskyttelse/tynntektyl.  Tok et stemningsbilde med ny restaurerte felger med nye dekk  Skal ut å prøvekjøre bilen neste uke, lar lakken herde ordentlig i garasjen før jeg tar den ut, da jeg skal til Roma resten av uka  Tar noen bilder med bedre lys og vinkler når den er ute, og legger ut. Så fungerer ting greit på prøvetur blir det fortløpende Eu kontroll og bilen er klar til treff 1 mai, som har vært målet 
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #45 på: april 06, 2016, 08:43:39 am » |
|
Tar sjansen på å si gratulerer, selv om prøvetur ikke er gjennomført enda  Ser bra ut! ...og den skavanken i trynet kler egentlig en gammel arbeidshest godt  Ble eksosen tett?
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #46 på: april 06, 2016, 10:26:06 am » |
|
Tar sjansen på å si gratulerer, selv om prøvetur ikke er gjennomført enda  Ser bra ut! ...og den skavanken i trynet kler egentlig en gammel arbeidshest godt  Ble eksosen tett? Takker for det!  Blir ikke noe prøvetur før mandag, men motor starter fint og ruser opp greit, mer spent om den går bedre på tomgang når den blir varm. Eksosen ble bra etter sveising, og lyden er 10 ganger mer behagelig enn med det første eksos anlegget Samtidig blir det gøy å se bilen fra andre vinkler og med bedre lys.. Må innrømme at jeg er stolt av egen innsats, hehe 
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
RZR Arve
Seniormedlem
   
Innlegg: 279
Bosted: Longyearbyen
|
 |
« Svar #47 på: april 06, 2016, 21:31:55 pm » |
|
Svalbard tur er overstått, og jeg ble ikke spist opp av en isbjørn  Siden mandag har jeg jobbet dag og natt, eller døgnet rundt kan man vel si. Splitt'n er nå endelig ferdig klar til Eu kontroll. Men selvfølgelig er det ting som skal taes med tiden/neste vinter. (bytte hjørner bak, sveise litt små hull her og der,osv) Fikk tak i orginal eksos med noen hull som måtte sveises igjen  Motor og alt bak er montert Du skulle ha sagt ifra når du var her - muligheter for garasjebesøk med splittbuss også på Svalbard! :-)  Sider er lakkert (ble endel lakk forskjell, så må bearbeide lakk litt når den er 100% herdet)   Montert seter og lagt i noen midlertidige matter  Fylt opp alt av hulrom/kanaler/crossmember/utriggere/rammevanger med hulromsbeskyttelse/tynntektyl.  Tok et stemningsbilde med ny restaurerte felger med nye dekk  Skal ut å prøvekjøre bilen neste uke, lar lakken herde ordentlig i garasjen før jeg tar den ut, da jeg skal til Roma resten av uka  Tar noen bilder med bedre lys og vinkler når den er ute, og legger ut. Så fungerer ting greit på prøvetur blir det fortløpende Eu kontroll og bilen er klar til treff 1 mai, som har vært målet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #48 på: april 13, 2016, 07:49:43 am » |
|
Da er første prøvetur utført med glans  Veldig fornøyd, bilen gikk som et skudd og oppførte seg veldig bra til å ikke være kjørt på mange år.. Noen små justeringer nå, så håper jeg bilen er klar for eu kontroll neste uke. Legger ut noen bilder etter den har kommet ut fra garasjen.   Også et morsomt før og etter bilde  Er stolt av meg selv og min første store karosseri sveise jobb da dette i utgangspunktet var endel utenfor midt fagområde, ser at resultatene har blitt bedre og bedre fra der på karosseriet jeg starta, så ikke umulig det blir en liten retting på meg selv etterhvert  Som tidligere sagt blir det tatt tak i mer neste vinter da jeg heller vil kjøre i sommer (!!), restaurere cargo dører fra midten og ned, skifte hjørner bak, osv. Må også få rettet opp profilen på fronten etterhvert. Hvis jeg får ferdig stillt karosseriet etterhvert vurderer jeg da en hellakkering  Fra første prøveturen (med prøveskilter, men tok seg ikke ut på bilde  )  
|
|
« Siste redigering: april 13, 2016, 07:52:51 am av friikside »
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #49 på: april 20, 2016, 07:30:30 am » |
|
En liten oppdatering. Bilen ble på mandag eu-godkjent og bilen ble regga om til sitt gamle regnr på statens vegvesen. Så nå kan sommeren bare komme. Har forøvrig bestilt safari vinduer fra creative engineering, så nå er det bare å vente i spenning og se når disse vil dukke opp. Har lagt i teppe i varerom og kjøpt inn materialer for å bygge seng, og gjøre den til en treff "camper". Legger ut bilder av teppe gulvet  
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #50 på: april 26, 2016, 19:11:01 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
    
Innlegg: 997
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #51 på: mai 29, 2016, 10:55:31 am » |
|
Er stolt av meg selv.... ....vurderer jeg da en hellakkering  Du har all grunn til å være stolt av deg selv her! Kjempeflott resultat! Personlig liker jeg disse når dem har den patinaen din har akkurat nå. Rep av skader og i teknisk ok stand. Skjønner det er ekstremt fristende å hel lakkere bilen for å få en fin farge på den, men bilen er original kun en gang. Moro du oppdaterer med bilder vi andre kan sitte å nyte!
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #52 på: juni 13, 2016, 14:23:58 pm » |
|
Er stolt av meg selv.... ....vurderer jeg da en hellakkering  Du har all grunn til å være stolt av deg selv her! Kjempeflott resultat! Personlig liker jeg disse når dem har den patinaen din har akkurat nå. Rep av skader og i teknisk ok stand. Skjønner det er ekstremt fristende å hel lakkere bilen for å få en fin farge på den, men bilen er original kun en gang. Moro du oppdaterer med bilder vi andre kan sitte å nyte! Hei. Takk for hyggelig tilbakemelding, det settes pris på  En liten oppdatering med litt bilder kommer snart. Kjørte forøvrig en ca 40 mils tur for et par uker siden, helt knirkefritt uten problemer  så det var utrolig gøy! Samt alt hverdagskjøringen. Neste uke går mest sannsynlig turen nedover til Kristiansand, så blir spennende å se om det går like knirkefritt denne gang også, ca 70 mil tur-retur med originalt understell og reduksjonsbokser 
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #53 på: juni 18, 2016, 14:21:22 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
    
Innlegg: 997
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #54 på: juli 02, 2016, 22:45:05 pm » |
|
Meget stilig med safari ruter!  Stå på, koser meg med tråden din!
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #55 på: juli 08, 2016, 09:29:28 am » |
|
Meget stilig med safari ruter!  Stå på, koser meg med tråden din! Takk, gøy å høre  Hadde forøvrig et nærme branntiløp i ledningsnett her sist uke, jeg har vært dum og utsatt og utsatt å skifte. Men gikk heldigvis bra, var en pluss ledning, som gnissa seg igjennom til gods. Nå er forøvrig ledningsnett skiftet/reparert/utbedret i motorrom og de midlertidige nye biltema bensin slangene ble samtidig skiftet ut med Tess slanger  Jeg har ny bensintank, så filter kjører jeg uten, så slipper det å sprekke. Viktig å forhindre brannfeller.
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
    
Innlegg: 997
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #56 på: juli 10, 2016, 23:30:57 pm » |
|
Er du forresten fristet til å sette inn noen vinduer i bilen? Eller er sånt bannlyst kanskje
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
friikside
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
 |
« Svar #57 på: juli 12, 2016, 20:12:26 pm » |
|
Er du forresten fristet til å sette inn noen vinduer i bilen? Eller er sånt bannlyst kanskje
Kunne tenkt meg vinduer ja, men spørsmålet da er om man skal få kjøpt seg en buss med vinduer, eller om man skal få det på denne. Grunnen til dette er at jeg syns historien bak potet panelen er så fin at den kanskje burde få være  Drømmen er ihvertfall vinduer og flere seter, men om det blir i denne tviler jeg på.
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
    
Innlegg: 997
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #58 på: juli 14, 2016, 07:44:04 am » |
|
Det skjønner jeg veldig godt. Jeg tenker litt sånn selv, men samtidig tenker jeg at det jeg har, skal jeg ha i lang tid, og vil da ha bilen slik jeg vil ha den. Men forstår deg svært godt, det er ikke lett. Tenker vi økonomi, så er det vel billigere å ordne vinduer selv, enn å selge en bil man har fått et forhold til, for å kjøpe en annen med vinduer, dører og seter man vil ha?
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
Lordbongo
Nybegynner

Innlegg: 17
Bosted:
|
 |
« Svar #59 på: juli 14, 2016, 15:02:56 pm » |
|
Flott jobb og gøy og se en til på veien. Har du noe bilde av hvor du fant chassisnr inn stemplet. Kikker etter dette på en 67 splitt dobbel cabin. Mvh jon
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|