MCCCIIIS
Supermedlem
    
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
 |
« på: februar 03, 2016, 23:59:55 pm » |
|
Går det greit å ha returen til tanken under der som utgangen vanligvis er? Tenkte å bruke en an6 nippel.(Bosch 044 pumpe)
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: februar 04, 2016, 01:40:26 am » |
|
Hvor skal du ha tur da?
Jeg ville nå brukt orginale utgangen som tur, og sveiset inn en bung til retur. Helst på toppen, men det er det mange som har diskutert før.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #2 på: februar 04, 2016, 02:11:32 am » |
|
nytt uttak ca 1/2" slange tilførsel pumpe ville valgt retur i bunn av tank ,for ved retur høyt oppe blir det mye mere "gassing/damp" liksom på en måte.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #3 på: februar 04, 2016, 02:17:42 am » |
|
Jeg har på min retur oppe, men med et innvendig rør påsveist på fittingen, som sprer returen i taket på tanken. Sjekket med speil, og det sklir fint langsetter taket og veggen, før det renner ned til resten av fuelen 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #4 på: februar 04, 2016, 09:19:23 am » |
|
Jeg har og min i retur på toppen, fordi jeg så "alle" andre gjorde det. Har ikke testet enda. Har en skillevegg rett under som det er mening at bensin skal renne langs.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
    
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
 |
« Svar #5 på: februar 04, 2016, 10:34:49 am » |
|
Takker for svar guttær 8)Har 13mm tilførsel under tank og tenkte å fjerne det gamle utrøret og sveise på retur der.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
LowBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 261
Bosted: Skedsmo
|
 |
« Svar #6 på: februar 08, 2016, 13:39:31 pm » |
|
Vil ikke bensinen 'presse' seg tilbake når du skrur av pumpe/motor, hvis du har retur i bunnen?  Hmm,,? Bare lurer??
|
|
|
Loggført
|
-Lowbug-
14.492 SCC 2016
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #7 på: februar 10, 2016, 09:09:38 am » |
|
Vil ikke bensinen 'presse' seg tilbake når du skrur av pumpe/motor, hvis du har retur i bunnen?  Hmm,,? Bare lurer?? Tilbake hvor?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
LowBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 261
Bosted: Skedsmo
|
 |
« Svar #8 på: februar 10, 2016, 09:13:05 am » |
|
Vil ikke bensinen 'presse' seg tilbake når du skrur av pumpe/motor, hvis du har retur i bunnen?  Hmm,,? Bare lurer?? Tilbake hvor? Vil ikke bensinen presse seg tilbake til motor,,  Altså feil vei i retur slangen, hvis den blir koblet på i bunnen. Blir det ikke mottrykk i retur'n?
|
|
|
Loggført
|
-Lowbug-
14.492 SCC 2016
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #9 på: februar 10, 2016, 13:26:49 pm » |
|
Når motor ikke er startet: Bensinen kommer jo ut og inn på samme nivå, så det burde vel utlikne hverandre? Vanligste grunn til å ha retur er pga innsprøytning. Bensintrykk til motor kommer da ikke lengre enn til dysene, som er stengte. Hele innsprøytningssystemet er beregnet for høyt trykk, så det bør ikke ta skade av det er lite grann trykk tilsvarende 100mm nivåforskjell...
Når motor er startet: Trykket fra en 044 pumpe merker ikke forskjell om det kommer litt mottrykk tilsvarende det du snakker om her. Det er mer mottrykk i regulatoren. En annen ting, 13mm tilsvarer AN8 (1/2" rør = 12mm) er redd AN6 kan føre til at din 044 kan få litt lite. Bruk AN8.
|
|
« Siste redigering: februar 10, 2016, 13:31:15 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #10 på: februar 10, 2016, 17:41:02 pm » |
|
og dessuten blir det microscopiske trykket fra tanken bare en del av systemet, som justeres inn med regulatorern
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
    
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
 |
« Svar #11 på: februar 10, 2016, 18:16:54 pm » |
|
Når motor ikke er startet: Bensinen kommer jo ut og inn på samme nivå, så det burde vel utlikne hverandre? Vanligste grunn til å ha retur er pga innsprøytning. Bensintrykk til motor kommer da ikke lengre enn til dysene, som er stengte. Hele innsprøytningssystemet er beregnet for høyt trykk, så det bør ikke ta skade av det er lite grann trykk tilsvarende 100mm nivåforskjell...
Når motor er startet: Trykket fra en 044 pumpe merker ikke forskjell om det kommer litt mottrykk tilsvarende det du snakker om her. Det er mer mottrykk i regulatoren. En annen ting, 13mm tilsvarer AN8 (1/2" rør = 12mm) er redd AN6 kan føre til at din 044 kan få litt lite.
Bruk AN8. Mener du at jeg skal bruke an8 til returen?Alle bensinrør er 8mm,tilførsel til pumpa er 13mm
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #12 på: februar 10, 2016, 18:35:03 pm » |
|
AN8 er 1/2" men på utsiden..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #13 på: februar 10, 2016, 18:40:10 pm » |
|
?Alle bensinrør er 8mm,tilførsel til pumpa er 13mm
holder i massevis
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #14 på: februar 11, 2016, 09:10:43 am » |
|
Når motor ikke er startet: Bensinen kommer jo ut og inn på samme nivå, så det burde vel utlikne hverandre? Vanligste grunn til å ha retur er pga innsprøytning. Bensintrykk til motor kommer da ikke lengre enn til dysene, som er stengte. Hele innsprøytningssystemet er beregnet for høyt trykk, så det bør ikke ta skade av det er lite grann trykk tilsvarende 100mm nivåforskjell...
Når motor er startet: Trykket fra en 044 pumpe merker ikke forskjell om det kommer litt mottrykk tilsvarende det du snakker om her. Det er mer mottrykk i regulatoren. En annen ting, 13mm tilsvarer AN8 (1/2" rør = 12mm) er redd AN6 kan føre til at din 044 kan få litt lite.
Bruk AN8. Mener du at jeg skal bruke an8 til returen?Alle bensinrør er 8mm,tilførsel til pumpa er 13mm
Neida, jeg tenkte på mating av pumpe. Er enig i at AN6 holder til retur.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|