Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #30 på: mai 06, 2016, 10:18:35 am » |
|
Gasspedalen hadde da kun to posisjoner (av og helt på) og det gir forbruk.
Hæ? Sier du det finnes mer en to posisjoner?? -BB- 😃👌😀
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #31 på: mai 06, 2016, 19:09:39 pm » |
|
Mange kjører med litt for sen tenning og det gir litt mindre futt og mer bensinforbruk. Vær litt strukturert og sørg for at alt er topp justert og i orden så ser du forbruket synker.
Kjørestil er et annet moment. Kjøpte mine første VWer når jeg var på din alder og husker at jeg som oftest lå på 1,3 liter pr mil. Gasspedalen hadde da kun to posisjoner (av og helt på) og det gir forbruk.
Variant min som veier 200 kg mer enn bobler fra samme periode (60-tallet) bruker glatt halvparten av dette ved pen kjøring - men jeg er jo bortimot like gammel som "Farsen" din også.
Takk! Skal ta å justere når jeg får mer verktøy. Fant en lekkasje og tettet den så vi får se. Håper det blir bedre nå Hva er original størrelse på dekkene til denne bilen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #32 på: mai 06, 2016, 20:43:44 pm » |
|
Dekk var diagonal 5.60x15 originalt på denne. 155x15, 165x80/15 (eller 175/70x15 er vel maks på de fire toms brede felgene) i mer moderne dekk.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #33 på: mai 06, 2016, 21:37:03 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: mai 07, 2016, 18:24:52 pm av TrettenNullTo »
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #34 på: mai 06, 2016, 22:01:09 pm » |
|
Dekk var diagonal 5.60x15 originalt på denne. 155x15, 165x80/15 (eller 175/70x15 er vel maks på de fire toms brede felgene) i mer moderne dekk.
Takk hva blr jeg velge for mest nøyaktig speedo?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #35 på: mai 06, 2016, 22:03:03 pm » |
|
Dekk var diagonal 5.60x15 originalt på denne. 155x15, 165x80/15 (eller 175/70x15 er vel maks på de fire toms brede felgene) i mer moderne dekk.
Takk hva blr jeg velge for mest nøyaktig speedo? 155x15 eller 165/80x15 er vel ikke langt unna
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #36 på: mai 06, 2016, 22:07:35 pm » |
|
Ok takk, sitter 185 vinterdekk nå, og den viser 7-10km for mye.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #37 på: mai 06, 2016, 22:31:56 pm » |
|
185/65x15? det er i såfall ikke langt unna rulleomkretsen til 155x15 og i allefall noe mindre omkrets enn 165x15 (begge i 80-profil)
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #39 på: mai 06, 2016, 23:24:04 pm » |
|
Fine de. Har fire slike i samme dimensjon på et av mine hjulsett. Ser litt "nye" ut i forhold til Classic. Se også PM
|
|
« Siste redigering: mai 06, 2016, 23:54:19 pm av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #40 på: mai 08, 2016, 21:36:42 pm » |
|
Idag ble det lagt inn bestillinger hos unneberg og hos hotshop  Blir nytt eksosanlegg, bytting av påfylling/lufte-bensinrør, bytting av pakningene for baklysene, innstalasjon av motor-luke lås og antenne Siden sist har jeg bare smurt vindus-mekanismen, veldig tungvint 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #41 på: mai 08, 2016, 21:48:16 pm » |
|
Går unna i garagen 
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #43 på: mai 09, 2016, 22:40:02 pm » |
|
Du får si i fra hvis det er noe spesiellt du trenger så kan det j være jeg har noe verktøy du kan låne. TorqueMeister til svinghjulsbolten og tromlene bak, synkrometer, tenningslampe,momentnøkkel osv.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #44 på: mai 10, 2016, 06:24:56 am » |
|
Du får si i fra hvis det er noe spesiellt du trenger så kan det j være jeg har noe verktøy du kan låne. TorqueMeister til svinghjulsbolten og tromlene bak, synkrometer, tenningslampe,momentnøkkel osv.
Tusen takk! Setter enorm pris på det! Skal prøve å få tak på en 1600 longblock og da kan det hende jeg trenger noe 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #46 på: mai 13, 2016, 00:13:53 am » |
|
Idag fikk jeg gjort noe  satt inn ny antenne, bytta motorlokk-lås, fiksa radioen, bytta pakning på baklys og bytta pakning på panserhåndtak forran. Klarte og knekke nedre skrue til venstre baklykt  Noen bilder https://m.imgur.com/a/NzeOC
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #47 på: mai 13, 2016, 10:18:52 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #49 på: mai 14, 2016, 14:55:22 pm » |
|
Noen liker å legge en mutter flush med toppen der hvor bolten er brukket. så sveiser man godt i midten så mutter og bolt blir ett. kjøle ned og skru ut.
Eller du kan borre den ut. Begynne med tynt bor men vær forsiktig så du ikke borrer for dypt og gjennom bolten . .. den har da en tendens til å brekke .(Og å borre ut brukne bor er ikke morro.) Gjenta prosessen med større bor til du får skrudd inn en "grisepikk" .
jeg pleier som regel borre litt off center og borre så jeg kommer veldig nærme gjengene på en side. Da pleier bolten gi seg og er mulig å dra rundt med nesten hva som helst.
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #50 på: mai 14, 2016, 15:12:49 pm » |
|
Høres bra ut men jeg har hverken sveisemaskin, drill, borr eller noe som passer  skal ta av eksos-anlegget på onsdag for og se hvor den knakk, kanskje jeg kommer opp med noe lurt. Hvis ikke får vi se hva det blir til
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #51 på: mai 14, 2016, 20:46:19 pm » |
|
Har sveise apparat. Hvis litt av bolten stikker ut kan jeg komme ut å sveise på en mutter på onsdag eller torsdag. Så kan du prøve å skru den ut. Ring meg når du har fått en oversikt. PM med tlf sendt
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #52 på: mai 18, 2016, 21:22:22 pm » |
|
Tok ut eksosannlegget i dag. Offf a meg så mye rust og drit det var på den. I tillegg fant jeg noen steder som må sveises på understellet, bare små områder som ikke er farlige da, helsigvis. Her er før jeg startet  Nødvendig kjøleblekk tatt bort  Gammel eksospakningen :ap  Her ser dere den knekte eksos-bolten  Eksosanlegget ovenifra  Under, rene totentrimmingen, litt synd egentlig likte ettersmellene men var irriterende lyd over langkjøring...  Her ser dere hvordan jeg måtte "skrelle" den av varmepottene. Måtte tilsvarende på andre siden og...  Imorgen får jeg hjelp av en god venn så får vi forhåpentlig ut den gamle mutteren og nytt anlegg på plass 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #53 på: mai 18, 2016, 22:46:32 pm » |
|
Den potta hadde gjort sitt!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #54 på: mai 18, 2016, 22:47:21 pm » |
|
Under, rene totentrimmingen, litt synd egentlig likte ettersmellene men var irriterende lyd over langkjøring...  Egentlig litt imponert over at noe sånt kom imellom eu... Lykke til!  Sees vi i Hessisch neste år?
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #55 på: mai 19, 2016, 06:29:27 am » |
|
Kommer antakelig til hessich ja  Det var ettergodkjenning så da har de vell ikke lov til og legge på flere mangler tror jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #56 på: mai 19, 2016, 07:31:03 am » |
|
Kjipt med det strenge regelverket i Boretslaget. Men når jeg ser på bildene så kan vi jo stå på asfalt å sveise. Det står ikke akkurat en mega flamme og gigantiske gnister ut av dette apparatet. Synes du skal høre om det er i orden å gjøre det på asfalten med 2 stk brannslukkere tilgjengelig og en times brannvakt etterpå. Har sertifikat for varme arbeid også hvis det er til noe hjelp.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #57 på: mai 19, 2016, 12:32:06 pm » |
|
Ja hørte med oppmann for borettslaget og hun sa nei uansett hvor vi stod... Uansett så ordnet det seg da bilen blir kjørt til garasjen til en annen entusiast i Asker  så gjøres det der. Men takker for tilbudet veldig mye!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #58 på: mai 19, 2016, 19:20:36 pm » |
|
Da står bilen hos en god turvenn  satser på st den blir byttet illpet av imorgen.
|
|
« Siste redigering: mai 19, 2016, 20:54:06 pm av Bug_Man »
|
Loggført
|
|
|
|
|
|