mai 04, 2025, 21:53:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senking av T1 -63mod.  (Lest 1528 ganger)
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« på: august 12, 2008, 15:14:43 pm »

Tenker å senke bilen noe, ca. 5 cm foran og noe bak. Vil ikke senke så mye at jeg skuffer med meg meitemark og annet kryp fra veibanen. Hva er gunstigst å gjøre, bytte spindler eller gå for Puma.
Tenker å bruke org.felgene men muligens bytte til andre felger.
Hva er greiest og gunstigts å gjøre, bytte spindler eller skifte til Puma. FORSLAG/ERFARINGER?? Øyerulling Hæ
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: august 12, 2008, 15:25:38 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2024.0.html
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 12, 2008, 17:12:42 pm »

skal du bare senke litt og samtidig ønsker å beholde kjøre komforten så ville jeg absolutt anbefalle spindler
da bilen blir bein har så fort du setter på puma!
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: august 12, 2008, 20:43:35 pm »

Men så er det litt vanskelig å få montert de spindlene på en link-pin forstilling? Må vel ha presse osv
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #4 på: august 13, 2008, 08:32:18 am »

Det lar seg vel altids ordne med å få presset deler på plass.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #5 på: august 13, 2008, 08:40:51 am »

Takk for linker og svar, men her er det jo mye frem og tilbake av forskjellige erfaringer.
Forstår det slik at spindler er bra på linkpin, men at du risikerer at hjul tar oppi skjermer grunnet mykheten i fjøringen. Må altså gå for dekkdim på 135/145 for å unngå at dekk tar borti ved sving.
Puma senker bra og gir bedre demping, men at den gjerne må kortes, eller at en må gå for smale dekk foran?

Tenker for meg selv da at det beste kan være spindler, litt hardere fjøring og f.eks 145 dekk foran?!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: august 13, 2008, 10:31:41 am »

Puma gjør bilen stiv, mens med spindler opprettholder du fjeringsgeometrien - ergo - like myk fjæring som orginalt... jepp! Fordelen med puma er at man kan senke mer, og at høyden er justerbar. Om du bare har puma trenger du ikke å korte den for å få plass til noen lunde orginale hjul. 5,5" går somregel helt fint. Senkespindler bygger litt utover, og da kan det være greit med en smalna puma.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #7 på: august 13, 2008, 19:35:18 pm »

Takker for god info. Blunker
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!