Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« på: august 20, 2016, 12:32:24 pm » |
|
Jeg gir meg ikke. Får ikke bobla til å gå reint, den fusker!! !978 California cab med injection, 1303 motor. Ganske lei av at den ikke går pent. Helt ok når jeg kjører på et middels turtall, Er det noen som vet om eller er spesialist på dette??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #1 på: august 20, 2016, 13:12:50 pm » |
|
Justere tenning, bytte bensinfilter, måle bensintrykk. Sjekke alle vakuumslanger. All forvarming til luftfilter og manifold må være på plass. Er det L-jetronic som på 112 wasserboxer? En dyse som på golf?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #2 på: august 20, 2016, 20:14:20 pm » |
|
Allerede på første spørsmål ramla jeg ut. Jeg har ikke peiling, har justert tenning, men er ikke siker på om alle vakuum slanger er på plass der de skal. Det er en som henger løst og som jeg og andre ikke har funnet ut av. En liten vorte på stiften?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: august 27, 2016, 23:03:28 pm » |
|
P-stop er grei å ha. Satte på en løs vakuum slange der den skulle være, kutta en en annen med sprekk i og så gikk'en som ei klokke!! Takk skarru ha!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: september 06, 2016, 09:09:28 am » |
|
Og så gikk'n ikke som ei klokke lenger. Altfor fort på tomgang, fusker og trekker dårlig i motbakke. 2.gir i Hvaler tunellen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #6 på: september 06, 2016, 09:40:42 am » |
|
Sjekk bensinpumpe og filter, og tenning. Stiftetenning?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
P-stop
Supermedlem
    
Innlegg: 914
Bosted: Vinterbro
Ulf
|
 |
« Svar #7 på: september 06, 2016, 11:09:41 am » |
|
Er vel rimelig sikker på at denne trekker falsk luft. Eventuelt er LMM ute å kjører. Tok en rask titt på denne uten verken bladsøker eller strobolampe. Men ting var såpass ustabile at falsk luft dukker opp som meget sannsynlig. Hadde ikke startgass heller. Men varm grill, kaldt øl og jaktmesteren var der. 
|
|
|
Loggført
|
Stolt medlem av highroofers.
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #8 på: september 06, 2016, 11:26:41 am » |
|
Falsk luft og LMM er ikke faktorer ved full spjeldåpning. Bør gå bra ved full gass. Hvis den trekker skikkelig dårlig ville jeg sett på tenning/tennplugger og bensintilførselen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
P-stop
Supermedlem
    
Innlegg: 914
Bosted: Vinterbro
Ulf
|
 |
« Svar #9 på: september 06, 2016, 13:29:43 pm » |
|
Ett av problemene er å få turtallet ned på tomgang. Har en tendens til å løpe løpsk. Selv med spellet stengt og skruen helt ute. Derfor virker det som om den får luft fra ett annet sted. Så ved høy tomgang er det ikke problemer med å få den til å trekke ved pådrag. Men det sliter jo jævlig på bremsene da når den må holdes igjen i 50 sona.
|
|
|
Loggført
|
Stolt medlem av highroofers.
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #10 på: september 06, 2016, 19:49:45 pm » |
|
Ok. Leste at den dro dårlig oppover. Høy tomgang = for mye luft. Tomgangsskruen: skal ikke den skrus helt inn sånn som på wasserboxer med L-jetronic? En stor skrue med flattspor for tomgangshastighet, skrus inn for å redusere hastigheten. (Slipper luft forbi spjeldet) Og en unbrako skrue for blanding på LMM som slipper luft forbi "klaffen". På WB er slitasje på spjeldakslingen kilde til falsk luft.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #11 på: september 06, 2016, 19:59:16 pm » |
|
Den store skruen med flatt spor fungerte før. Skrudde jeg den mot klokka så økte turtallet. Nå skjer det ingen ting.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|