mai 03, 2025, 13:54:30 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Hva er optimal kompresjon?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Hva er optimal kompresjon? (Lest 1892 ganger)
Emil Edseth
Juniormedlem
Innlegg: 54
Bosted: Maura
Hva er optimal kompresjon?
«
på:
februar 03, 2018, 14:08:17 pm »
Driver å setter sammen en 1641.
Har en Engle 110 kam, og originale topper med originale ventiler, bare portet litt.
Har målt cc i toppene og den er 43cc, vendehøyden er 0,4mm(vet at dette er litt lite).
Etter å ha brukt CB sin motorkalkulator har jeg funnet ut at dette tilsvarer 10.0:1 i kompresjon. For meg så virker det litt får høyt til å være en gatemotor.
Vet at jeg kan shimse ut sylinderen for å senke kompresjonen litt, men da er spørsmålet, hvor mye skal jeg shimse ut for å få en optimal kompresjon?
Loggført
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
Sv: Hva er optimal kompresjon?
«
Svar #1 på:
februar 03, 2018, 20:54:35 pm »
Øk vendehøyden til 1,1 mm og cc til 48 så bør den gå fint på blyfri 95
Loggført
Studenten som skal bygge muskler:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Subasika'en til Dalland:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,74341.0.html
Emil Edseth
Juniormedlem
Innlegg: 54
Bosted: Maura
Sv: Hva er optimal kompresjon?
«
Svar #2 på:
februar 03, 2018, 21:54:05 pm »
Okei, takk for svar!
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
Sv: Hva er optimal kompresjon?
«
Svar #3 på:
februar 03, 2018, 23:50:49 pm »
Fyll 98, så går det bra
Loggført
Follo VW Klubb
SCC 14,257
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...