vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #30 på: september 23, 2019, 00:41:57 am » |
|
Har i forbindelse med forarbeidet til å trimme 1200 industrimotoren plukket en 1200 Jeans motor med motorkode D I den motoren er det Dome stempler, men også topper med støpenummer til 1300 motor, samt ventiler på 31,5 og 30 Industrimotoren har samme støpenummer, ER DET NOEN SOM HAR OPPLYSNINGER OM VENTILSTØRRELSE PÅ INDUSTRIMOTOREN ? Har ikke lyst til å plukke industrimotoren for å måle :-)
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #31 på: september 23, 2019, 10:52:27 am » |
|
Dome top stempler og 1300 dobbeltport toppe bliver en bra løsning
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #32 på: september 23, 2019, 13:11:01 pm » |
|
Dome top JA, dobbelport NEI :-)
Først må jeg finne ut størrelsen på ventilene i 1200 industrimotoren før jeg bestemmer hva jeg skal gjøre, kjipt å plukke en motor som er gått 40 timer...
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
ThomasS
Juniormedlem
 
Innlegg: 74
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #33 på: september 24, 2019, 20:52:01 pm » |
|
31,5 innsug og 30 eksos er 1200cc topper, 1300cc singelport toppene har 33 innsug og 30 eksos. Mulig jeg tar feil her altså, men jeg tror ikke det.
|
|
|
Loggført
|
57 oval 61 1200 DeLuxe 58 Type-1
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #34 på: september 24, 2019, 21:59:24 pm » |
|
Lyder ganske rigtigt ja..
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #35 på: september 24, 2019, 22:10:05 pm » |
|
Delenummer 113 101 373 indikerer 1300 SP på toppene som er tatt fra Jeans 1200 motor, ett par topper fra en annen bil har samme delenummer og har også 31,5/30 ventiler  Hvis 1300 SP skal ha 33/30 ventiler får jeg fortsette letingen :-)
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #36 på: september 25, 2019, 21:42:46 pm » |
|
Delenummer 113 101 373 indikerer 1300 SP på toppene som er tatt fra Jeans 1200 motor, ett par topper fra en annen bil har samme delenummer og har også 31,5/30 ventiler  Hvis 1300 SP skal ha 33/30 ventiler får jeg fortsette letingen :-) 1300 - 1600 har skrått innsug mot toppen, 1200 har vinkelrett innsug.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #37 på: september 28, 2019, 23:04:42 pm » |
|
Takker...……...det var en enkel forklaring, da har jeg konstantert at toppene jeg hadde var 1200 med 30/31,5 ventiler selv om delenummeret var listet som 1300.
Var enkelt å se når jeg skulle tilpasse innsuget fra en 1500SP (som tydelig var vinklet og måtte endres).
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #38 på: oktober 08, 2019, 00:29:40 am » |
|
Har fått sveist nytt innsug, senterdel fra 1600DP med litt modifiseringer, og nye endestykker fra 1500 tilpasset senterdelen. Laget adapter til AMR300 kompressor og montert 1200 forgasser på topp :-) testkjørt med 010 fordeler og kilerem, merker at motor drar betraktelig bedre nå, men vil bytte til multiribb, da kilerem slurer ved pådrag. Sviver jevnt på tomgang fra kald motor til varm, og original choke virker.....kanskje jeg kunne fått mer effekt med innsprut, men denne varianten koster lite.
Bilder kommer :-)
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #39 på: oktober 09, 2019, 14:15:18 pm » |
|
Sweet! findes der billede af herligheden? 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #40 på: oktober 09, 2019, 15:24:21 pm » |
|
Har fått sveist nytt innsug, senterdel fra 1600DP med litt modifiseringer, og nye endestykker fra 1500 tilpasset senterdelen. Laget adapter til AMR300 kompressor og montert 1200 forgasser på topp :-) testkjørt med 010 fordeler og kilerem, merker at motor drar betraktelig bedre nå, men vil bytte til multiribb, da kilerem slurer ved pådrag. Sviver jevnt på tomgang fra kald motor til varm, og original choke virker.....kanskje jeg kunne fått mer effekt med innsprut, men denne varianten koster lite.
Bilder kommer :-)
Bilde, bilde, bilde  Hva med temperatur? har en formening om at siden du har forgasseren før kompressoren, så kjøler fuelen så mye at det går fint, men vil gjerne ha noe real life data 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|