![](http://www.vwnorge.no/index.php?PHPSESSID=1881au6h9doqek347i541s4ma2&action=dlattach;topic=75143.0;attach=273128;image)
728_1358148694.jpg (90.58 KB. 800x600 - vist 139 ganger.)
Kan være forskjellig svinghjul/antall tenner og clutch på de to motorene. Da må det byttes over viss mulig, og shimses på nytt.
Er det forskjellig diameter på dynamoene må dynamofot også byttes over.
I tillegg må alt som er 6V byttes, som coil, chokeelement, eventuelt elektrisk tomgangsdyse/shutoffventil på forgasseren.
Er en del forskjeller på diverse årganger, så ikke sikkert det er mulig å bytte over svinghjul viss 6v motoren er for gammel.
Så årgang, motornummer eller bilde av motorene hadde vært en fordel
![Glad](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/smiley.gif)
Hva er galt med 12v motoren? Kanskje ikke så ille at det er like lett å redde den?
Motoren må nok overhales hvis det skal kunne gå igjen, den ble kjørt tør for olje etter 2 ukers bruk uten at oljelampa fungerte så uerfarne meg tenkte ikke på dette før det dessverre var for sent. Fryktelig kjedelig, men man lærer så lenge man lever
![Trist](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/sad.gif)
Når det gjelder motoren så skal det være en 65 model, jeg legger ved bilde, men skal også få tak i motornummer iløpet av dagen. Er det noen deler som burde bestilles som ikke vil passe fra 12V motoren, hvis vi ser bort i fra svinghjulet?
mvh Henrik