
728_1358148694.jpg (90.58 KB. 800x600 - vist 224 ganger.)
Kan være forskjellig svinghjul/antall tenner og clutch på de to motorene. Da må det byttes over viss mulig, og shimses på nytt.
Er det forskjellig diameter på dynamoene må dynamofot også byttes over.
I tillegg må alt som er 6V byttes, som coil, chokeelement, eventuelt elektrisk tomgangsdyse/shutoffventil på forgasseren.
Er en del forskjeller på diverse årganger, så ikke sikkert det er mulig å bytte over svinghjul viss 6v motoren er for gammel.
Så årgang, motornummer eller bilde av motorene hadde vært en fordel

Hva er galt med 12v motoren? Kanskje ikke så ille at det er like lett å redde den?
Motoren må nok overhales hvis det skal kunne gå igjen, den ble kjørt tør for olje etter 2 ukers bruk uten at oljelampa fungerte så uerfarne meg tenkte ikke på dette før det dessverre var for sent. Fryktelig kjedelig, men man lærer så lenge man lever

Når det gjelder motoren så skal det være en 65 model, jeg legger ved bilde, men skal også få tak i motornummer iløpet av dagen. Er det noen deler som burde bestilles som ikke vil passe fra 12V motoren, hvis vi ser bort i fra svinghjulet?
mvh Henrik