Eskild
Medlem
  
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden
Slackers Hangaround :-)
|
 |
« på: september 05, 2008, 10:14:54 am » |
|
Jeg skal oppgradere bremsene på plastcabben med Talbot kalipere foran (på originale skiver) og 1303 frontsylindere i tromlene bak. Samtidig lurer jeg på å bytte ut hovedsylinderen og sette på en sylinder fra CSP isteden. (20,64 mm mot 19,05 mm originalt.) Blir det helt feil eller grisebra? Er det bortkastet eller tvingende nødvendig? Finnes det andre alternativer?
Erfaringer og anbefalinger mottas med takk.
|
|
|
Loggført
|
RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
|
|
|
JR
Juniormedlem
 
Innlegg: 75
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #1 på: september 05, 2008, 19:11:48 pm » |
|
Jeg har talbot calipere og 1303 frontsylindere med original hovesylinder. Fungerer fint det!
|
|
|
Loggført
|
73 GTV
|
|
|
Eskild
Medlem
  
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden
Slackers Hangaround :-)
|
 |
« Svar #2 på: september 06, 2008, 13:48:20 pm » |
|
Takker!  Ikke plagsomt lav pedal?
|
|
|
Loggført
|
RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
|
|
|
JR
Juniormedlem
 
Innlegg: 75
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #3 på: september 06, 2008, 19:35:43 pm » |
|
Man får litt lengre vandring, men ikke problematisk synes jeg
|
|
|
Loggført
|
73 GTV
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #4 på: september 06, 2008, 19:57:33 pm » |
|
Jeg modifiserte en hovedpumpe fra en T3 transporter på gamle ovalen min. Fungerte veldig fint til 944 turbo bremser på alle fire. Bør fungere fint uansett type bremser og billig var det også. Alternativt så kan man kjøpe hovedpumpe til en Renault Trafic og det monteringssettet til CSP's "kraftige" hovedpumpe. Den som de anbefaler til de som har skiver på alle fire. CSP delenummer Pumpe: 611 015 000 (pumpa er samme som på Reault Trafic) Monteringssats: 611 017 111  
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #5 på: september 06, 2008, 23:17:46 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 20, 2011, 03:20:43 am av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #6 på: september 06, 2008, 23:45:48 pm » |
|
Usikker på hvilken årsmodell Trafic det er snakk om. Men det kan finnes ut om noen er interessert i det. Samtidig kan jeg nevne at bremseklossene til CSP skivesettet er til 80-90-talls opel kadett og rekord 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #7 på: september 07, 2008, 20:53:38 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 20, 2011, 03:20:23 am av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Eskild
Medlem
  
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden
Slackers Hangaround :-)
|
 |
« Svar #8 på: september 08, 2008, 10:50:24 am » |
|
Takk for tilbakemeldinger! Jeg gjør et forsøk med standard hovedsylinder i første omgang. Dere som kjører med Talbot kaliper: Har dere tilpasset bremseskjoldet, eller kjører dere uten? Pål: Årsmodell av Trafic er selvsagt interessant. 
|
|
|
Loggført
|
RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #9 på: september 08, 2008, 11:03:40 am » |
|
Jeg kjører med bremseskjold. Tok 5 minutter å modde med vinkelsliperen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
   
Innlegg: 381
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: september 09, 2008, 15:03:58 pm » |
|
Litt avsporing,- vilken bremsesyl. brukes bak? Blir ikke frontsyl. 1303 "oppned" med tanke på festehull/luftenippel? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #11 på: september 09, 2008, 15:24:56 pm » |
|
Litt avsporing,- vilken bremsesyl. brukes bak? Blir ikke frontsyl. 1303 "oppned" med tanke på festehull/luftenippel?  Blir vel riktig om du bruker høyre på venstre og venstre på høyre. Eller?
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
   
Innlegg: 381
Bosted:
|
 |
« Svar #12 på: september 09, 2008, 16:38:20 pm » |
|
Fram syl har luftnippel på samme side som festehull, bak har luftenippel på motsatt side...monterer du framsyl. oppned for å bruke festehullet, blir luftenippelen under bremserøret. Tror det kan bli vanskli å lufte orntli, har ikke prøvd...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eskild
Medlem
  
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden
Slackers Hangaround :-)
|
 |
« Svar #13 på: september 09, 2008, 17:22:38 pm » |
|
Litt avsporing,- vilken bremsesyl. brukes bak? Blir ikke frontsyl. 1303 "oppned" med tanke på festehull/luftenippel?  Det har jeg ikke tenkt på gitt. Jeg har kjøpt 1303 frontsylindre, men de ligger fortsatt på hylla. Noen med erfaring på området som kan komme med fasit?
|
|
|
Loggført
|
RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
|
|
|
JR
Juniormedlem
 
Innlegg: 75
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #14 på: september 10, 2008, 23:01:19 pm » |
|
mine har luftenippel øverst de. akkurat sjekka..
|
|
|
Loggført
|
73 GTV
|
|
|
|