mai 04, 2025, 18:35:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilken hovedsylinder til Talbot kalipere?  (Lest 2727 ganger)
Eskild
Medlem
***
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden


Slackers Hangaround :-)


Vis profil
« på: september 05, 2008, 10:14:54 am »

Jeg skal oppgradere bremsene på plastcabben med Talbot kalipere foran (på originale skiver) og 1303 frontsylindere i tromlene bak. Samtidig lurer jeg på å bytte ut hovedsylinderen og sette på en sylinder fra CSP isteden. (20,64 mm mot 19,05 mm originalt.) Blir det helt feil eller grisebra? Er det bortkastet eller tvingende nødvendig? Finnes det andre alternativer?

Erfaringer og anbefalinger mottas med takk.
Loggført

RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
JR
Juniormedlem
**
Innlegg: 75
Bosted: Akershus


Vis profil

« Svar #1 på: september 05, 2008, 19:11:48 pm »

Jeg har talbot calipere og 1303 frontsylindere med original hovesylinder. Fungerer fint det!
Loggført

73 GTV
Eskild
Medlem
***
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden


Slackers Hangaround :-)


Vis profil
« Svar #2 på: september 06, 2008, 13:48:20 pm »

Takker! Glad
Ikke plagsomt lav pedal?
Loggført

RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
JR
Juniormedlem
**
Innlegg: 75
Bosted: Akershus


Vis profil

« Svar #3 på: september 06, 2008, 19:35:43 pm »

Man får litt lengre vandring, men ikke problematisk synes jeg
Loggført

73 GTV
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #4 på: september 06, 2008, 19:57:33 pm »

Jeg modifiserte en hovedpumpe fra en T3 transporter på gamle ovalen min. Fungerte veldig fint til 944 turbo bremser på alle fire. Bør fungere fint uansett type bremser og billig var det også.

Alternativt så kan man kjøpe hovedpumpe til en Renault Trafic og det monteringssettet til CSP's "kraftige" hovedpumpe. Den som de anbefaler til de som har skiver på alle fire.


CSP delenummer
Pumpe: 611 015 000 (pumpa er samme som på Reault Trafic)
Monteringssats: 611 017 111


Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #5 på: september 06, 2008, 23:17:46 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 03:20:43 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #6 på: september 06, 2008, 23:45:48 pm »

Usikker på hvilken årsmodell Trafic det er snakk om. Men det kan finnes ut om noen er interessert i det.

Samtidig kan jeg nevne at bremseklossene til CSP skivesettet er til 80-90-talls opel kadett og rekord Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #7 på: september 07, 2008, 20:53:38 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 03:20:23 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Eskild
Medlem
***
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden


Slackers Hangaround :-)


Vis profil
« Svar #8 på: september 08, 2008, 10:50:24 am »

Takk for tilbakemeldinger!
Jeg gjør et forsøk med standard hovedsylinder i første omgang.

Dere som kjører med Talbot kaliper: Har dere tilpasset bremseskjoldet, eller kjører dere uten?

Pål: Årsmodell av Trafic er selvsagt interessant. Glad
Loggført

RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: september 08, 2008, 11:03:40 am »

Jeg kjører med bremseskjold. Tok 5 minutter å modde med vinkelsliperen.
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: september 09, 2008, 15:03:58 pm »

Litt avsporing,- vilken bremsesyl. brukes bak? Blir ikke frontsyl. 1303 "oppned" med tanke på festehull/luftenippel? Hæ
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #11 på: september 09, 2008, 15:24:56 pm »

Litt avsporing,- vilken bremsesyl. brukes bak? Blir ikke frontsyl. 1303 "oppned" med tanke på festehull/luftenippel? Hæ
Blir vel riktig om du bruker høyre på venstre og venstre på høyre. Eller?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: september 09, 2008, 16:38:20 pm »

Fram syl har luftnippel på samme side som festehull, bak har luftenippel på motsatt side...monterer du framsyl. oppned for å bruke festehullet, blir luftenippelen under bremserøret. Tror det kan bli vanskli å lufte orntli, har ikke prøvd...
Loggført
Eskild
Medlem
***
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden


Slackers Hangaround :-)


Vis profil
« Svar #13 på: september 09, 2008, 17:22:38 pm »

Litt avsporing,- vilken bremsesyl. brukes bak? Blir ikke frontsyl. 1303 "oppned" med tanke på festehull/luftenippel? Hæ

Det har jeg ikke tenkt på gitt. Jeg har kjøpt 1303 frontsylindre, men de ligger fortsatt på hylla. Noen med erfaring på området som kan komme med fasit?
Loggført

RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
JR
Juniormedlem
**
Innlegg: 75
Bosted: Akershus


Vis profil

« Svar #14 på: september 10, 2008, 23:01:19 pm »

mine har luftenippel øverst de. akkurat sjekka..
Loggført

73 GTV
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!